keskiviikko 13. syyskuuta 2017

Täydellinen meikki | Avonin meikkihaaste

Koko kesän käynnissä ollut Avonin kolmiosainen meikkihaaste on tullut viimeiseen osaansa. Ensimmäisessä haasteessa luotiin täydelliset ombre-huulet ja toisessa täydelliset rokkarisilmät. Olen tehnyt molemmista haasteista postaukset ja ne löytyvät täältä : osa 1 ja osa 2. Viimeisen haasteen kuvaus kuuluu kaikessa yksinkertaisuudessaan näin: Luo täydellinen meikki, joka on kuin taideteos.


Aikaisemmissa haasteissa on myös puhuttu täydellisistä huuli- ja silmämeikeistä, mutta nyt kun tehtävänä on tehdä kokonaan täydellinen meikki, niin mullahan meinasi mennä pupu pöksyyn. En mä osaa meikata täydellisesti! Aloin miettiä täydellisyyttä ehkä vähän liiankin filosofisesti. Onko täydellisyyttä olemassa? Mitä täydellisyys on? Ainakin geometriset kuviot voivat olla täydellisiä. Mutta entä hammasteknikon tekemä laminaattijenkkihymy? Onko se täydellisyyttä? Itse pidän enemmän luonollisista hymyistä. Ei haittaa yhtään vaikka hampaat eivät ole täydellisen suorassa rivissä. Esimerkkinä mainittakoon David Bowie. Tykkään paljon enemmän hänen 70-luvun  hymystä kuin myöhempien aikojen laminaateista.

Takaisin haasteeseen. Tehtävänannossa puhuttiin täydellisestä meikistä, joka on kuin taideteos. Mulle tuli ensin mieleen kubismi ja surrealismi. Jos mun on pakko sanoa, mitä taidesuuntausta tää mun meikki edustaa, niin sanotaan että klassismia, koska tämä meikki on aika..no siis klassinen. Tuli vaan mieleen, että otanko mä kenties kaiken liian kirjaimellisesti..


Meikkini pääosassa ovat sekä silmät että huulet. Cut crease-meikissä liikkuvalla luomella on vaaleanpunertavaa luomiväriä Too Facedin Natural Love-paletista ja sen päällä Makeup Geekin irtoglitteriä. Luomivaossa ja alaluomella on Too Facedin Chocolate Barin mattaruskeita sävyjä. Yläluomen rajaukset tein Kat Von D:n Tattoo Linerilla. Alaluomia rajasin mustalla Avonin mark. Intense Kohl Longwear Eyelinerillä.



Huuliltani löytyy Avon mark.-huulipunaa sävyssä Berry Cute. Huulipunassa itsessään ei ole helmiäistä, mutta lisäsin highlighteriä vähäsen huulten keskiosaan. Jos teitä kiinnostaa tarkemmin mitä meikkejä olen käyttänyt, niin kysykää. Käytin tähän meikkiin noin kolmeakymmentä tuotetta, enkä halua pitkästyttää teitä niin pitkällä tuotelistauksella.


Sain Avonilta testiin myös pari kappaletta Be Blushed-poskipunia. Niitä ei valitettavasti näy tässä meikissä poskillani, sillä en ehtinyt ottaa niistä kuvia. Yleensä aina kuvaan uudet tuotteet blogiini ennen käyttöä. Tämän meikin piti olla vain harjoitusmeikki ja poskipunan piti tulla mukaan varsinaiseen meikkiin. Olin kuitenkin tyytyväinen harjoitusmeikkiin, joten päätin, että näillä mennään. Mutta niistä poskipunista. Nyt ne ovat kuvattu ja testattu ja voin sanoa, että Cheeky Melbasta tuli tämän hetken lemppariposkipunani.


Tietenkään tuo swatchkuva ei tuo sävyille oikeutta. Parempaa kuvaa en saanut näin hämärällä säällä, joten tämä saa kelvata. Cheeky Melba on punarusehtava koralli, jossa on ihan pikkiriikkisen hohdetta. Candy Flush taas on mattavaaleanpunainen. Poskipunien koostumus on silkinpehmeä ja vaikka ne ovat todella pigmenttisiä, ne ovat todella helposti työstettäviä. Avonin nettikaupassa poskipunat ovat alennuksessa ja niillä on hintaa 8,95 €.


Ai niin, Avonin meikkihaaste on avoinna kaikille, joten eikun osallistumaan. Säännöt ovat yksinkertaiset: jaa kuvasi Instagramissa ja tägää kuvaan #bereMARKable #avonfinland ja merkitse @avonfinland kuvaan. Tsekkaa vielä lisätiedot Avonin nettisivuilta.


Millainen olisi sun täydellinen meikki?



Avonin tuotteet saatu.

18 kommenttia:

  1. Mun täydellinen meikki on sellainen, joka pysyy paikoillaan;) Luomivärit ei ajaudu pois paikoiltaan ja meikkipohja pysyy nättinä, eikä ala helottamaan liian paljon;)
    Sun Cut crease silmämeikki on upea:) En ole koskaan oppinut sellaista tekemään, eikä mun luomilla ole riittävästi tilaakaan. Silmien värisävyt sopii hyvin huulipunan sävyn kanssa. Tyylikäs kokonaisuus<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. <3 Tämän tyyppiset huulipunasävyt ovat mun lemppareita. Oot oikeessa, että täydellisen meikin tärkeimpiä ominaisuuksia on, että se pysyy paikoillaan ja ei levahda. :)

      Poista
  2. Sulla on kyllä kauniin muotoiset silmät :) Mulle täydellinen meikki on sellainen, jossa olo tuntuu itsessä hyvältä ja ns. "omalta". Välillä se voi olla luonnollisempi ja raikas, välillä intensiivisempi juhlameikki :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. :) Hyvä pointti. Mulle tehtiin Stockmannilla täydellinen huulimeikki, mutta en viihtynyt siinä yhtään ja mun oli pyyhittävä se pois heti kun pääsin vähän kauemmas meikkauspisteestä. :D

      Poista
  3. Todella kaunis, noi huulet varsinkin on upeat!

    VastaaPoista
  4. Huikea meikki, joka korostaa sun kasvonpiirteitä upeasti! Oot kyllä todella klassisen kaunis <3 Ja tää meikki... Kyllä se mun mielestä on ihan täydellinen :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No nyt tulee ihan liikaa kehuja. *punastus*
      Kiitos! :)

      Poista
  5. Ihana meikki, varsinkin huulimeikin sävy on upea! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. :) Mä tykkään tosi paljon tuosta huulipunasta.

      Poista
  6. Aivan upea cut crease ja huulipunan sävy täydentää meikin! Ihan täydellinen meikki siis ;) Mä olisin taatusti miettinyt myös ihan liian monimutkaisesti tota tehtävänantoa, sillä mulla nyt on muutenkin tapana ylianalysoida asioita päässäni :D Onnistuit tässä mielestäni hyvin ja kun tarkemmin ajattelee niin tehtävänkuvaushan on loppujen lopuksi todella laaja ja antaa melkoisen vapaat kädet jokaiselle toteuttaa juuri sellainen meikki, mikä itsestä tuntuu parhaalta ja täydelliseltä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. :) En oo siis ainoa, joka harrastaa ylianalysoimista. :D Kun luin tämän haasteen kuvauksen, aloin miettiä että haetaanko tässä "perinteistä" meikkiä vai pitäisikö mun tehdä joku abstrakti taideviritelmä kasvoilleni. Päädyin klassiseen meikkiin, sillä se on mulle itselleni täydellinen meikki.

      Poista
  7. Tää on mun mielestä täydellinen meikki! Todella kaunis ♡

    VastaaPoista