keskiviikko 12. heinäkuuta 2017

Pieleen mennyt kampaajakäynti

Negativity warning! Mun vaan on pakko saada tämä asia sydämeltäni. Otsikko kertoo kaiken: kampaaja pilasi hiukseni. Kampaajakäynnistä on jo pari kuukautta, mutta edelleen kun katson peilistä hiuksiani, sellainen pienehkö ärsytyksen väre kulkee kehoni lävitse.

Olen hiusasioissa jämähtänyt samaan vanhaan tyyliin, mutta olen todennut sen minulle ja hiuslaadulleni parhaimmaksi. Tälläkin kertaa tarkoitukseni oli saada hiuksiini hieman lisää vaaleutta ja tasata latva. Kävin viimeksi samalla kampaajalla vuoden vaihteessa ja silloin kaikki meni hyvin. Hän teki tasan sen minkä pyysin. Jostain syystä tällä käynnillä kampaaja ei ymmärtänyt minua tai teki muuten vaan oman päänsä mukaan.


Seuraavasta kuvasta näkee hiusteni lähtötilanteen. Latva on mennyt huonoksi ja tuosta huonosta latvasta halusin päästä eroon. Merkkasin kuvaan punaisella mistä kohdasta halusin latvan tasauksen.


Sanoin kampaajalle selvästi, että haluan vaaleutta ja latvan tasauksen. Ei olisi pitänyt jäädä mitään epäselvyyksiä, mitä haluan. Hiukseni värjättiin raidoittamalla ja siihen laitettiin myös Olaplex-hoito suojaamaan hiusta. Tajusin jo kuivausvaiheessa, että sävy ei ollut lainkaan sellainen mitä hain. Kampaaja vaan sanoi, että kyllä se vaalenee kuivuttuaan. Ehkä siihen tuli hieman lisää kirkkautta, muttei sellaista vaaleutta mitä hain.

Seuraavaksi kampaaja alkoi tehdä tasausleikkausta. Lueskelin lehteä ja jossain vaiheessa katsahdin  peiliin. Siinä vaiheessa kampaaja huikkaa, että hän leikkaakin kerrostaen. Voin sanoa että menin pieneen shokkiin. En sanonut kampaajalle mitään, sillä vahinko oli jo sattunut. Vakuuttelin itselleni että kyllä siitä hyvä tulee. Kai se kampaaja tietää mitä tekee.

Jälkeen-kuvan ilmeestäni muuten välittyy aika hyvin fiilikseni kampaajalla käynnin jälkeen. Mä olin nimittäin ihan shokissa! 


Alapuolella kuva siitä, miltä latva näytti heti kampaajalta tultuani. Hiukseni olivat föönatut ja suoristetut sekä niihin oli laitettu kaikenlaisia tököttejä. Siltikin päällimmäinen kerrostus alkoi nousemaan rumasti esiin.
Ensialkuun mua ketutti latvan rikkomisen lisäksi värjäys. Olisin halunnut selkeästi vaaleampaa, mutta nyt sävyero on hyvin pieni. Mua ärsytti todella paljon, että olin maksanut kampaajakäynnistä 150 euroa, enkä ollut saanut mitään, mitä pyysin. Seuraavana aamuna koko kauheus paljastui. Latvani näytti tältä:


Tajuan toki, että yön aikana hiukset menevät sekaisin, mutta tämä on jotain muuta. Ei auttanut olaplexit. Latva näytti järkyttävältä hamppukasalta ja kerrostamalla leikattu latva nousi todella rumasti esiin. Tajusin että tästä lähtien joudun joka aamu vetämään latvani suoristajan läpi, jos haluan sen näyttävän yhtään siedettävältä. Silloin kun hiukseni oli leikattu tasaisesti, jouduin käyttämään suoristajaa vain satunnaisesti. Olen yrittänyt säästää hiuksiani kuumilta käsittelyiltä ja nyt joutuisin altistamaan sen rasitukselle joka ikinen päivä.

Laitoin kampaajalle palautetta heti aamusta. En halunnut valittaa huonosta värjäyksestä, sillä olen kuullut että kampaajat korvaavat sen uudella värjäyksellä. Voitte kuvitella, etten halua tuollaiseen hamppukasaan uutta värjäystä heti perään. Tässä meidän kirjeenvaihtomme sensuroimatta:

Moikka,

Nyt on pakko antaa hieman palautetta eilisestä kampaamokäynnistäni. Ihan ensi alkuun pitää sanoa, että olette huippumukavia tyyppejä molemmat ja olen tykännyt käydä teillä. Valitettavasti eilinen käynti ei mennyt ihan niinkuin piti. Pyysin latvojen tasausta ja sain kerrostetusti leikatun tukan. Mulle hiusten kerrostaminen on ehdoton ei. Enkä tajua miksi mulle sellainen leikattiin. Anu oli leikannut varmaankin jo puolet tukastani kun sanoi kesken leikkauksen, että "mä teen tämän kerrostamalla". Kuten sanottu, kerrostaminen on tukalleni kauheinta mitä voi tapahtua, joten menin pienoiseen (tai aika isoon) shokkiin enkä pystynyt sanoa mitään, koska vahinko oli jo tapahtunut. Illalla mulle sitten iski pahemman luokan hiuskriisi.. Olen yrittänyt kasvattaa latvastani mahdollisimman hyväkuntoisennäköistä, mutta nyt latva näyttää ihan kamalalta.

Mulla kerrostettu tukka näyttää vain hamppukasalta, joka vaatii joka-aamuista suoristusraudan käyttämistä. Yritän nimenomaan vältellä rautoja, etteivät latvani mene huonommaksi. Nyt mun on näköjään pakko ottaa aamurutiineihini mukaan suoristaminen. Laitan kuvan liitteeksi. Punainen viiva kuvassa tarkoittaa sitä kohtaa, mistä oletin leikattavan tasaamalla.

Olen pahoillani, etten eilen saanut suutani auki, mutta kuten sanoin, olin shokissa. Ja olen vieläkin.


Kampaajan vastaus reklamaatiooni:

Hei Sanna!

Ikävä kuulla ettet ole tyytyväinen. Tarkoituksena oli säästää pituutta mahdollisimman paljon tekemällä latvakerrostusta ja saada kaikki mahdolliset haatoottuneet latvat pois joita oli lähtötilanteessa reilusti myös merkitsemäsi linjan yläpuolella.

Ensiapua suosittelen suoristusvoidetta tai muuta vastaavaa silottavaa tuotetta jonka sivelet latvoihin hyvin pyyhekuivattuun hiukseen heti pesun jälkeen ja kampaat suoraksi. Tällöin hius ei aamulla ole niin pörheä yön jäljiltäkään.

Mikäli kuitenkin toivot että latva tasataan täysin, teen sen mielelläni sinulle veloituksetta korjausleikkauksena, mutta silloin pituudesta joudutaan luonnollisesti tinkimään.

Olen pahoillani etten onnistunut työssäni leikkauksen osalta
.

Vastasin kampaajalle, että ei kiitos, en todellakaan halua lyhyttä polkkatukkaa. Tähän viestiin kampaaja ei enää vastannut. Laitoin noin viikon päästä heille vielä palautetta Facebookin kautta. Sen sijaan että he olisivat siihen vaivautuneet vastaamaan minulle, he ottivat koko arvostelut-osion pois Facebook-sivuiltaan. Ymmärrän etteivät firmat halua FB-sivuilleen yhden tähden arvosteluja, mutta olisivat he voineet reagoida asiaan jollain muulla tavalla. Arvosteluni oli rakentava ja aiheellinen. En tajunnut ottaa siitä screenshottia, sillä mieleeni ei tullut että se poistettaisiin.

Nyt tuosta käynnistä ja reklamaation tekemisestä jäi todella paha maku suuhun. Ihan kiva juttu, että joillain kampaamoyrittäjillä menee niin lujaa, että heillä on varaa tällaiseen asiakaspalveluun. Kampaajan hyvityksenä tarjoama veloitukseton tasausleikkaus tuntui suoraan täydeltä kettuilulta. Kampaaja tiesi että yritän kasvattaa hiuksiani. Olisiko se vienyt kampaajan konkurssiin, jos hän olisi tarjonnut minulle edes sen ehdottamansa suoristusvoiteen.. Nyt mulle jäi vain sellainen fiilis, että heitä ei vain kiinnosta.

Mua huvittaa suuresti, että kampaaja kirjoitti vastaukseksi reklamaatiooni, että  tarkoituksena oli säästää pituutta mahdollisimman paljon tekemällä latvakerrostusta ja saada kaikki mahdolliset haatoottuneet latvat pois.

Omaan silmääni latva näyttää nyt siltä, kuin siitä pitäisi leikata ne haatoottuneet latvat pois. Millä ihmeen logiikalla tuolla tavalla leikkaaminen säästää pituutta.. En tajua. Tuossa alla olevassa kuvassa hiukseni ovat kuivattu föönillä, mutta ei suoristettu. Tuo kerrostus näyttää ihan kamalalta. Leikkaustapa on selvästikin herättänyt henkiin hiuksieni lievan luonnonkiharuuden.



Tukkani näyttää nyt siedettävältä vain silloin kun olen vetänyt sen suoristajan läpi ja kaikki hiukset ovat aseteltu eteen. Toisaalta silloin hiukseni näyttävät takaa katsottuna todella karmivilta. Tämän postauksen kuvat ovat otettu joko samana tai seuraavana päivänä kampaajalla käynnistä. Voin vaan kauhulla kuvitella miltä latva näyttää loppukesästä..


Hiukset ovat uusiutuvaa luonnonvaraa ja ne kasvavat takaisin. Niinhän ne kasvavatkin, mutta itse kuulun niihin ihmisiin, joilla hiustenkasvu on todella hidasta. Mikään ei oikeuta kampaajaa tekemään kerrostusleikkausta asiakkaalle ilman lupaa, varsinkin kun koko käynnin aikana ollaan puhuttu latvan tasaamisesta. Tästä lähtien aioin vääntää kampaajalle rautalangasta mitä tasausleikkaus mielestäni tarkoittaa. Nyt vaan pitäisi löytyy kampaaja, jolle uskallan mennä. 😄



Onko sulla ollut samantyyppisiä kampaajakokemuksia?


34 kommenttia:

  1. Voi kurjuus, miten epämiellyttävä kampaajakokemus:( Kyllä kampaajan pitää aina kuunnella asiakkaan toiveita ja näkemyksiä ja vielä varmistaa, että on puolin ja toisin ymmärretty asiat samalla tavalla. Tosi ikävää, jos kampaaja päättää asiakkaan puolesta mikä tälle on parasta.
    Mulla ei ole viime vuosina sattunut mitään ikäviä kampaajakokemuksia, koska onneksi mun nykyinen vakiokampaaja aina varmistaa, jos tehdään jotain uutta, että hän on ymmärtänyt mitä minä tarkoitan ja päinvastoin. Ja voihan sitä vähän demonstroida, jos mahdollista, miltä lopputulos mahdollisesti näyttäisi. Jos hiuksia joutuu kampaajalla käynnin seurauksena entistä enemmän itse laittamaan kotona, niin kyllä se harmittaa ja raskaasti:( Ja kampaajakäynnit kun eivät ole mitään ihan halpoja juttuja!
    Toivottavasti löydät jonkun asiakasystävällisemmän kampaajan:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Todellakin pitäisi kuunnella. Varsinkin kun sanoin hyvin selvästi mitä haluan. Musta on ihan käsittämätöntä, että kampaaja alkaa kerrostaa hiuksia ilman että kysyy lupaa. Edellisellä kerralla se leikkasi tukkani juuri niin kuin pyysin. En tajua mikä sille nyt tuli, kun alkoi tuolla tavalla sooloilemaan. :/ Mua ärsyttää just se, että nykyään mun pitää laittamalla laittaa tää tukka, kun aiemmin ei tarvinnut tehdä oikeastaan mitään.

      Poista
  2. Oijoijoi.. Minun silmääni ei näytä lainkaan pahalle, mutta jos ei ole itse tyytyväinen ja kun on vielä ominpäin mennyt kampaaja sotkemaan niin ymmärrän ketutuksesi. Kerrostus antaa tukalle mielestäni sellaisen silauksen että se näyttää hieman paksummalta, mutta latva näyttää tosiaan hieman kärsineeltä nyt ..ja nyt kun joudut vielä käyttämään sitä rautaa mitä nimenomaan yrität välttää.
    Tällaisien postauksien jälkeen olen onnellinen, että onneksi on vakkarikampaaja johon luotan täysin ja joka tietää tasan mitä haluan.:D

    Mutta sen voin sanoa, että minusta ei näytä lainkaan pahalle ja olet kaunis ♥ Latvaan vaan nyt öljyt sun muut aina, mulla on sen verran karhee tukka että sodin sitä vastaan joka päivä, kun latva menee nopsaa sellaiseksi vaikka käytän kaikennäköisiä aineita:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! <3 Kiva kuulla ettei tää näytä niin pahalta. :) Monelle sopii kerrostettu latva, mutta itse tykkään enemmän tasaisesta latvasta ja se sopii hiuslaadulleni paremmin. Mulla on luonnonkiharaan taipuva tukka, jonka alaosa kihartuu enemmän kuin ylimmäiset kerrokset. Jos en vedä tätä raudan läpi, niin ei hyvältä näytä. Onneksi on keksitty poninhännät ja nutturat. Sekin tietty rasittaa hiuksia, jos joutuu pitämään niitä koko ajan kiinni.

      Poista
  3. Voi ei, ei tukan pitäisi todellakaan olla tuon näköinen kampaajareissun jälkeen! :O Niin se vain on, että hiukset ovat naisen kruunu ja voin kuvitella kuinka harmissasi olet. Mutta onneksi hiukset kasvaa takaisin :).
    Itse käyn ystäväni luona laittamassa hiukseni, kun hän on kampaaja ja on helppo antaa vapaat kädet hänelle, kun tuntee hänet henk.koht. ja tietää hänen osaavan asiansa. Ennen tätä en ikinä luottanut kampaajiin ja minunkin tukkani pilattiin pariin otteeseen. Kerran jopa päänahkani paloi rakkuloille, kun hiukseni vaalennettiin kampaajalla.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ai kauheeta! Päänahkan palaminen rakkuloille kuulostaa tosi kivuliaalta. Siinä mielessä tää mun juttu on pientä. Hiukset tosiaan kasvaa jossain vaiheessa takaisin. Aikaa se tulee viemään, sillä mitä vanhemmaksi tulen, sitä hitaampaa hiustenkasvu on.

      Poista
  4. Mulla on ihan samanlainen hiuslaatu, kerrostukset näyttävät heti huonokuntoiselle. Tasapitkät hiukset taas kestävät kuukausiakin hyvinä. Olihan tuo aika törkeätä leikata enemmän kuin on pyydetty. Ja väriero on aika mitätön. Hyviä kampaajia on harvassa, toiset osaa leikata ja toiset värjätä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen samaa mieltä, että tasapitkät näyttävät pidempään hyviltä. Mun mielestä tää mun tukka näyttää nyt siltä kuin olisin itse sen leikannut. Nyt vaan pitää yrittää löytää kampaaja, joka osaa hommansa. :)

      Poista
  5. Mun kohdalle on myös sattunut kampaajalla muutama katastrofi ja ne tosiaan harmittavat kovasti. Esim. kerran menin värjäyttämään juurikasvun piiloon tummanruskeasta tukasta ja tuloksena oli selkeästi punertavan ruskea tyvi tummanruskeilla pituuksilla :/ Oma hiusvärini on tummanvaalea, mutta eräs asiansa osaava kampaaja tiesi aikoinaan kertoa, että siinä on myös punapigmenttiä, mikä tulisi värjätessä huomioida. Mainitsin siitä tuon katastrofi käynnin yhteydessäkin kun väriä valittiin, mutta kampaaja vaan hymähti. Otti päähän niin paljon, että en saanut suutani auki ja kampaaja vaikutti (tai sitten vaan esitti) olevansa työhönsä tyytyväinen. Nykyään varmasti asiasta sanoisin. Värjään/sävytän hiukseni nykyisin itse eikä epäonnistumisia ole sattunut, mutta blondaamaan en kyllä kotona ja kaupan väreillä uskaltaisi ryhtyä...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onpas ärsyttävää. Mulla on myös tuota punapigmenttiä jonkin verran, mutta onneksi mulle ei ole (ainakaan vielä) sattunut värjäyskatastrofeja. Nykyään värjään hiukseni kampaamossa mutta silloin kun olin tummempi, värjäsin aina itse.

      Poista
  6. Onpa harmillisen huonoa palvelua ollut :( Tää on oikeastaan yksi syy miksi en käy kampaajalla. En luota siihen, että osaisin kertoa tarpeeksi hyvin mitä haluan ja lopputulos voisi sitten olla ihan mitä sattuu. Kun itse leikkaa omat hiukset, niin ei ainakaan voi syyttää ketään muuta, jos menee persiilleen :´D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Enpä tosiaan muista milloin olisin saanut yhtä huonoa palvelua. Ihme kun vaivautuivat vastaamaan emailiini. Facebook-viestiin ei tullut enää edes vastausta.. En olisi ikinä uskonut, sillä kampaaja on vaikuttanut parin käyntikerran perusteella mukavalta tyypiltä.
      Pitäisiköhän munkin alkaa leikkaamaan omat hiukseni.. tai mies voisi kokeilla. Jälki olisi ainakin yhtä hyvää. :D

      Poista
  7. Äitini on parturikampaaja ja hän kyllä tekee minun kohdalla mitä lystää, sillä enhän edes maksa palvelusta.
    Olen kysynyt joskus häneltä että mitä jos joku maksava asiakas ei olekkaan tyytväinen noustessaan tuolista.. äiti sanoi että firman maineelle tulee halvemmaksi antaa rahat takaisin ja tehdä korvausleikkaus ilmaiseksi, kuin että alkaa sotimaan asiakasta vastaan ja huonontaa mainetta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen lueskellut netistä kampaamoiden hyvityskäytäntöjä ja aika harva antaa rahoja takaisin. Korjausleikkausta mullekin ehdotettiin, mutta mielestäni se ei tässä tapauksessa olisi ollut oikea tapa korvata. Eihän mulle jäisi yhtään pituutta jäljelle jos latva nyt leikattaisiin tasaisesti. En olisi vaatinut rahoja takaisin, mut jotain hyvitystä olisivat saaneet antaa, edes sen suoristusvoiteen.

      Poista
  8. Tällanen pistää oikesti vihaksi. Ymmärrän, että kampaaja on ammattilainen ja haluaa varmasti tehdä sen, mikä asiakkaan hiuksille hänen mielestään olisi parasta. Ammattitaitoinen kampaaja kuitenkin kuuntelee asiakkaan toiveita ja pyrkii toteuttamaan ne. Tietysti eri asia, jos asiakas toivoo tyyliin kuuta taivaalta, mutta toi sun pyyntö tosiaan oli hyvinkin selkeä eikä tota mun mielestäni voi tulkita väärin. Ja tosiaan jos kampaajan mielestä sulle oli hyvä leikata hiukset kerrostamalla niin olsi hänen ehdottomasit pitänyt siitä kysyä ennen leikkaamisen aloittamista! Ei ammattitaitoinen ihminen vaan tee noin.

    Lopputulos ei munkaan mielestä näytä pahalta, mutta ymmärrän ettei toi ollut se mitä halusit :/ Ja tosiaan, sen suoristusvoiteen he olisivat ehdottomasti voineet sulle hyvittää tosta kaikesta. Mulla ei taida olla oikeastaan mitään samantyylisiä kokemuksia, mitä nyt joskus oon ollut tosi tyytymätön saamaani väriin, mutta leikkauksen suhteen kaikki on aina mennyt ihan nappiin. Nykyään sanonkin kampaajalleni aina ne samat sanat, eli leikkaa huonot pois, mutta niin vähän kuin mahdollista ja joka kerta näin on myös tapahtunut.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sä et ole nähnyt päätäni livenä. On se aika kamala. :D Siskoni purskahti spontaaniin nauruun, kun näki hiukseni ekaa kertaa. Kyllähän nämäkin hiukset saa ihan ok:n näköiseksi, mutta se vaatii paljon enemmän työtä, kuin jos ne olisi leikattu tasaisesti. En odottanut että saan rahani takaisin, enkä sitä vaatinutkaan, mutta että korjausleikkaus tai ei mitään.. Aina sanotaan, että kannattaa tehdä reklamaatio, eikä vain huudella netissä. No, eipä se reklamaatio paljon auttanut. :/

      Poista
  9. Voi ei, musta tuntuu ihan tosi pahalta sun puolesta! Mun mielestä on kyllä todella väärin, että kampaaja sanoo kesken leikkauksen, kun on JO ALKANUT kerrostamaan, että leikkaakin kerrostaen. Ymmärrän, että välillä kampaajalla käydessä voi tulla pienimoisia pettymyksiä värjäyksen suhteen, koska on onhan se haastavaa toteuttaa asiakkaan hiuksiin aivan täysin juuri se sävy, mitä toinen yrittää kuvailla. Välillä tukasta voi tulla liian tumma tai vaalea tai vähän eri sävyinen. Värjäykset kuitenkin yleensä pystyy jotenkin korjaamaan, leikkausta ei. Mä en uskaltaisi enää kelle tahansa kampaajalle mennä just siksi, että pelkään itsekin sitä, mitä nyt jouduit kokemaan eli lopputulosta, joka hirvittäisi itseä ja olisi mennyt omasta mielestä aivan pieleen. Mun hiusten latva pilattiin aivan täysin 1,5 vuotta sitten (kun erehdyin vieraalle kampaajalle) ja on kyllä kestänyt korjata niitä vaurioita tosi pitkään. Mun latva on ollut just sellaista hamppua, että sitä pitää melkein olla suoristamassa, kunnes pilaantunut hiusosio on kasvanut tarpeeksi pitkäksi ja sen voi leikata.

    Tsemppihali täältä, vaikkei se varmasti paljoa lohdutakaan! <3 Sinuna vielä soittaisin kampaajalle. Saisi ainakin hyvittää sulle leikkauksen hinnan ja antaa jonkun tuotepaketin, vaikka tehtyä ei saakaan enää tekemättömäksi. Missäpäin muuten asut? Jos asut Hki, vinkkaan sulle mielelläni mun luottokampaajasta. Ikinä ei ole 6,5 vuoden aikana tarvinnut mun pettyä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos tsemppihalista! <3 Harmittavaa että sullekin on käynyt näin. Katastrofia edeltävällä kerralla kampaaja leikkasi hiukseni juuri niin kuin olin pyytänyt, joten siksi uskalsin mennä hänelle uudelleen. En olisi ikinä uskonut, että näin käy, sillä kampaaja vaikutti todella ammattitaitoiselta.

      Musta tuntuu, että annan nyt tämän asian olla. Selkeästikään kampaajalla ei ole mitään aikomusta hyvittää mulle yhtään mitään, koska FB-palautteenikin vain poistettiin ilman että siihen olisi vastattu. En asu Helsingissä, joten mun pitää löytää jotain muuta kautta luottokampaaja. Kiitos kuitenkin tarjouksesta. :)

      Poista
  10. Voi ei / Vaikka mun silmään sun hiukset näytti ennen ja jälkeen kuvissa kauniilta- ymmärrän ettet saanut mitä halusit ja joo, vaikka kasvaa takasin niin siihen menee öööö...kuukausia.
    Mulla on myös ihan kamala kokemus kosmetologista, jolla kävi ihan hirvee moka joskus vuosi sitten ripsipidennyksessä ja jouduin käynnin jälkeen todellakin shokkiin. Laitoin reklamaation ja sain rahat takas, yhtään vähempään en olisi edes tyytynyt. Ihme ettei kampaaja antanut sitä vaihtoehtoa koska työtähän ei saa enää tekemättömäksi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mun tapauksessa menee vuosia. Hiukseni ovat sitä laatua että ne kasvavat todella hitaasti ja tuo päällimmäinen kerros on aika lyhyttä. No, ei auta muu kuin odotella. :) Mä luin netistä, että kampaajat palauttavat rahoja todella harvoin. Mielestäni tällaisissa tapauksissa taas ei oikein ole muuta vaihtoehtoa kuin palauttaa rahat. Hyvä että sä sait rahasi takaisin. :)

      Poista
  11. Tällaisesta kampaajan mokasta saa kärsiä kauan eikä kuukaudessa ihmeitä tapahdu ! Minulle kävi alkuvuodesta samalla tavalla ! Olin ajatellut kasvattaa leukapieliin ulottuvat polkkahiukset pidemmiksi kauttualtaan ja pyysin kampaajan tasoittamaan takahiukset tasamittaiseksi. Kampaaja kerrosti takahiukset niin että alimmat hiukset tulivat tosi lyhyiksi ja ainoastaan sivu - ja päällihiukset jäivät tasamittaiseksi. Nyt yli puolen vuoden jälkeen saatoin ottaa sinettipidennykset vaikkakin alimmat takahiukset ovat vielä niin lyhyet että niihin ei laitettu pidennyksiä ! Tykkäisin pitää hiukset nutturalla tai ponnarilla mutta siinä on vielä taiteilemista. Kyllä harmittaa !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No voihan... Mikä ihme juttu se on että on pakko leikata kerrostaen vaikka pyytää tasoitusta. Eihän tasoitus voi kenenkään mielestä tarkoittaa kerrostamista vai voiko..? Näköjään joidenkin logiikalla voi. :/

      Poista
  12. Ai kauheeta! Itse itkisin varmasti kuukauden, jos minulle noin kävisi :o Kyllä tuosta olisi rahat pitänyt takaisin saada, koska ei jälki ole ammattimaista nähnytkään. Melkein keittiöfiskarseillakin olisin saanut siistimmin sun tukan leikattua kuin kampaajasi :D Osanottoni ja tsemppiä!<3 Toivottavasti kampaajasi tulisi järkiinsä ja antaisi kunnollista korvausta tuosta, koska peruminen on nyt ihan mahdotonta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Heh, ensi alkuun itkin, nyt vaan ketuttaa joka kerta kun katson hiuksiani peilistä. Eikä tästä tapauksesta ole kulunut kuin 2,5 kuukautta.. Tein reklamaation joka oli yhtä tyhjän kanssa, joten annan asian olla. Ei riitä voimia alkaa taistelemaan tästä asiasta. Se on kyllä varmaa etten suosittele kyseistä puljua kenellekään.

      Poista
  13. mulla on itselläni aina ollut hyvät kokemukset eri kampaamoista missä olen käynyt. Ainoa juttu mikä on ollut häiritsevää, niin jotkut kampaajat tuntuu leikkaavan aina vähän enemmän pituutta pois kun mitä asiakas toivoo :-D tosi harmi että sulla kävi noin :( toivottavasti löydät paremman kampaamon! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuo on totta. Kaikille sentti ei tarkoita senttiä. Toivotaan niin. Jyväskylässä kampaamoita on pilvin pimein. Eiköhän niiden joukosta löydy parempaa (ja osaavampaa) palvelua. :)

      Poista
  14. Mulle on käynyt samalla tavalla, mutta paaaljon radikaalimmin, sillä mun hiukset leikattin puolet lyhyemmäksi kuin sulla ja kerrostuksia tuli enemmän. Olen lähes 2 vuotta kasvattamut nyt hiuksia takaisin, mutta en ole vielä siinä pituudessa, jota tavoittelen. Sinuna leikkaisin kyllä tuon lyhyemmäksi ja tasamittaiseksi, koska sulle käy sellainen sharp hiusmalli tosi hyvin, sopii kasvoihin tosi kivasti. Tosta ekasta kuvasta näkee sen tosi hyvin, eli ei näytä edestä ollenkaan pahalta. But I feel you, tunsin itseni melko rumaksi varmaan vuoden sen jälkeen, kun mun hiukset kerrostettiin lyhyeksi. Tsemppiä <3.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi ei... Veikkaanpa että mullakin menee vähintään pari vuotta ennen kuin tää kasvaa haluamaani pituuteen. En mä uskalla vetää niin lyhyeksi. Pidempi tukka on mun suojaviitta. :D Kiitos tsempistä! <3

      Poista
  15. Nää on kyllä todella ikäviä kokemuksia :/ Postasin itse blogissa aikaisemmin mun huonosta kokemuksesta hiusmallina, ja miten sydäntä särkevää se oli, kun tukka ainakin omalla kohdalla on yksi tärkeimmistä asioista ulkonäössä.
    Mutta onneksi hiukset on uusiutuvaa tavaraa, eikä sun tapauksessa onneksi ollut kyse kymmenistä senteistä! Itellä edessä muutaman vuoden palautus-projekti, mutta kunhan nauttii elämästä tässä ohella niin kyllä se aika menee nopeasti haha:D Mietin kyllä itse silloin, että on se ihme että joku saa "10 senttiä lähtee maksimissaan" siihen että 10cm jää o.O

    ❀ Cinderella Days ❀

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onpa ikävää kuulla, että sulle on käynyt noin. :( Tää nykyinen pituus on ihan ok, mutta kerrostukset ärsyttää vieläkin. Nyt tuosta kampaamokäynnistä alkaa olla jo kohta kolmisen kuukautta ja latvaa pitäisi taas tasata. Kääk! Toivottavasti nyt ei lähde kymmentä senttiä! :D

      Poista
  16. Olen kohtalotoverisi. Menin 2 (!) vuotta sitten kampaajalle, ja pyysin tasoittamaan latvan, sekä leikkaamaan otsiksen. En tiedä minkä taiteellisuuspuuskan kyseinen saksiniekka sai, mutta hän siis pätki hiukseni melkein päälaelta, ja lyhensi niitä noin 5 cm latvasta. Katselin välillä peilistä, mutta ajattelin, että hän vain siisti latvoja, en osannut arvata karmeaa lopputulosta. Minulla on samantyylinen tukka kuin sinulla, mutta myös otsis.
    Osasi myös peitellä lopputulosta, ja koko karmeus paljastui vasta seuraavan pesun jälkeen.
    Nyt olen siis kasvatellut pois noita ohennettuja osia 2 vuotta. Leikkaan hiukseni tästä lähtien itse, tämä malli sallii sen.Ostin kunnon sakset, ja homma tapahtuu kylppärin moniosaisen peilin, ja hiusklipsien avustuksella. Ihanaa kun hiukset ovat taas latvasta paksut ja terveen näköiset. Toisiin hiuslaatuihin ei vaan sovi kerrostus, se tekee ne vain huonokuntoisen näköisiksi.
    Myös värjäyksen hoidan nykyään itse tai kaverin kanssa yhdessä, teen hiuksiin ohuita raitoja.
    Viimeksi kun kampaaja teki värjäyksen - hiuksista tuli melkein mustat (silloin pyysin vain pientä sävytettä väriä tasoittamaan). Sillä kertaa kävin valittamassa tuloksesta seuraavana päivänä, jolloin tehtiin vaalemapia raitoja sitten hiuksiin, aivan älytön keissi siis oli se kampaamokokemus. Minulla omat samanväriset hiukset kuin sinulla, tähän tukkaan sopii minusta hyvin nuo ohuet raidat jotka itse teen muutaman kuukauden välein.
    Olisihan se ihanaa käydä hyvällä kampaajalla, mutta en vaan enää uskalla, eikä ole myöskään kiva siinä tuolissa koko ajan vahtia mitä hiuksille tapahtuu. Mutta tosiaan hoidan homman toistaiseksi itse, ja olen saanut jopa kehuja nyt näteistä hiuksista. Moni nainen haluaa siistit, luonnollisen ja hyväkuntoisen näköiset hiukset, ei mitään taiteellisia väri- ja leikkaushökötyksiä.
    Ymmärrän, että ei huvita olla sinne kampaamoon yhteyksissä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eiiih! Kamala kokemus sulla! En yhtään ihmettele, että et enää luota kampaajiin. Mä en uskaltaisi leikata hiusiani itse, mutta en oikein uskalla käydä kampaajallakaan. Ehkä mun kohtalona on kulkea nuttura päässä loppuelämäni! No ei sentään. Ajattelin käydä syksyn aikana kampaajalla, jota mulle on suositeltu. Toivottavasti se ei saa kesken tasausleikkauksen mitään taiteellisuuspuuskia! :D

      Poista
  17. Näyttää kyllä vähän hassulta tuo latva kun sitä ei ole suoristettu. On kyllä ikävää kun lähtee tuolleen sooloileen, vaikka piti olla selvä homma.

    Mulla on aika vähän parturikokemuksia, kun oon paljolti latvoja leikkauttanu äitillä ja värjännyt itse. Vuosi sitten halusin päästä eroon tummanruskeasta tukastani ja ensin itse vedin yhden värinpoiston raidoittamalla ja sitten kärsivällisesti odotin 4kk kun lopsin kampaajalle ja otin vaalennusta raidoilla. Tulos oli ihan kiva, mutta puolesta välistä päätä lähti edelleen melko oranssi väri. Ihan ok, tiesin ettei siitä väristä vaan noin vaan pääse eroon. Kuukausi sitten kävin taas kampaajalla laittamassa vaaleampaa raitaa ja aluksi olin hirveän pettynyt. Halusin että raidat olisivat oikein ohkaisia, jotta oma väri pääsisi enemmän oikeuksiin. Nyt ne oli paljon leveämpiä ja aivan liian kirkkaita, joka tarkottaisi että omasta maantienvärisestä väristä ne erottuisi aivan liian paljon. Lisäksi kampaaja vielä suoristi hiukset kysymättä ja kun pääni on niin suuri pallo niin suoristus vain korosti palloa enemmän. Viikon varmaan kauhistelin uutta hiustani ja harmittelin koko parturilla käyntiä, mutta sitten olen pikku hiljaa alkanut siitä tykkäämään eikä hiukset enää niin pahalta näytäkkään.

    Mun tapauksessa taisi siis käydä niin että a) en osannut tarpeeksi hyvin selittää mitä haluan b) en varmaan itekkään tienyt mitä oikeasti haluan tehdä hiuksilleni. Omasta + sun kokemuksesta olen silti melko pelokas menemään parturille kun ei koskaan voi tietää onko tulos sitä mitä haluaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No niin näyttää! Mulle tulee tuosta latvasta mieleen sellainen kiinalainen kaareva katto. :D Kiva kuulla, että sun kauhea kampaajakäynti ei sitten ollutkaan niin kamala. Mä en ole vieläkään oppinut tykkäämään tästä kerrostuksesta, enkä usko että sitä päivää tuleekaan. :D Mä en ole ikinä nauttinut kampaajallakäynneistä, mutta mun toiveet ovat olleet hyvin yksinkertaisia, enkä olisi uskonut että niin yksinkertaiset toiveetkin voi ymmärtää niin väärin. :/ Et ole tosiaan ainoa, jota pelottaa mennä kampaajalle!

      Poista