tiistai 27. kesäkuuta 2017

Sigman matkasivellinsetti

Siveltimet ovat tuottaneet mulle päänvaivaa reissumeikkiarsenaalin kokoamisessa. Meikkipussini on ihan liian pieni pitkille siveltimilleni. Vaikka siinä olisikin tarpeeksi tilaa, en halua pakata siveltimiä meikkien kanssa samaan pussiin, etteivät ne mene lyttyyn. Googlailin nettikauppojen sivellinsettejä ja päädyin tilaamaan Sigman Mr. Bunny Travel Kitin.


Siveltimet ovat pakattu mustaan tekonahkaiseen koteloon johon on painettu Sigman logo. Kannessa olevat nepparit pitävät putkilon kannen visusti kiinni. Kotelo on jämäkkä, eikä siveltimien lyttyyn menemisestä ole pelkoa. Sinne voi tietenkin laittaa myös meikkikyniä sekä muita sopivan kokoisia siveltimiä ja käyttää sitä kotona sivellintelineenä.


Millaisia siveltimiä Mr. Bunny Travel Kit pitääkään sisällään? Osa niistä oli mulle tuttuja jo ennestään, joten tiesin että ainakaan niiden suhteen en tule pettymään. Sigman kasvosiveltimet ovat mulle vieraita ja oli kiva päästä kokeilemaan myös niitä.


Eye Shading - E55 on lyhytharjaksinen ja tiivis luomivärisivellin, jota käytetään levittämään luomiväri liikkuvalle luomelle. Siveltimellä ei saa tehtyä tarkkaa jälkeä, mutta se ei olekaan sen käyttötarkoitus. Jos minulta kysytään, olisin valinnut matkasettiin E25-siveltimen, joka olisi ollut monipuolisempi sivellin. Sillä saa häivytyksen lisäksi levitettyä luomiväriä myös liikkuvalle luomelle, mutta E55:lla en lähtisi tekemään häivytyksiä.

Tapered Blending - E40 on suurehko ja pehmeä häivytyssivellin, jolla on helppo häivytellä tai levittää luomiväriä luomivakoon. Omistan jo yhden E40-häivytyssiveltimen, mutta eipä se haittaa sillä kyseessä on loistava sivellin. Nyt kun mulla on näitä kaksin kappalein, voin käyttää toista häivytyssävyn levittämiseen ja toista häivyttelyyn (ilman luomiväriä).


Small Angle - E65 on ainoa sivellin, jota en ole vielä ehtinyt testaamaan. Se on tiivis viistopäinen sivellin, jota voi käyttää voidemaisten, puuterimaisten tai geelimäisten rajaustuotteiden levitykseen. Itse tulen todennäköisesti käyttämään tätä kulmakarvasiveltimenä.

Pencil - E30 on kynämäinen sivellin, jossa on lyhyet ja tiiviit harjakset. Sitä voi käyttää mm. cut crease-meikissä luomivaon varjostukseen ja silmän sisänurkkien meikkaamiseen. Olen joskus käyttänyt sivellintä myös silloin kun pehmennän rajausta luomivärillä. Tämäkin kyseinen sivellin multa jo löytyy. Nyt aion käyttää toista vain vaaleiden luomivärien levittämiseen ja toista tummien levittämiseen. Tämän matkasetin sivellin eroaa hiukan yksittäin myydystä siveltimestä. Matkasetin E30:n harjakset näyttävät hitusen pidemmiltä ja kärki kapeammalta kuin toisen E30:n harjakset. Eron näkee tästä:


Large Powder - F30 on tarkoitettu puuterin ja aurinkopuuterin levittämiseen. Sen harjakset ovat pehmeät, mutta melko jämäkät. Mulla ei ole kokemusta täysikokoisesta F30-puuterisiveltimestä, mutta kuvien perusteella se näyttää pöyheämmältä. Siveltimen käyttö vaatii multa vähän totuttelua, sillä olen aikaisemmin käyttänyt löysempiharjaksisia siveltimiä irtopuuterin levittämiseen.

Large Angled Contour - F40 on viistopäinen aurinkopuuteri / poskipunasivellin. Tämänkin harjakset ovat ihanan pehmeät, kuten näiden kaikkien muidenkin siveltimien harjakset. Tästä tuli heti lemppariposkipunasiveltimeni. Sen muoto ja harjasten tiiviys on perfecto. Se ei ole liian liivis, mutei liian löysäkään. I like it a lot.


Foundation - F60 on meikkivoidesivellin, joka tarkoitettu nestemäisten ja voidemaisten meikkivoiteiden sekä meikinpohjustustuotteiden levitykseen. Itse käytän tätä nestemäisten meikkivoiteiden levittämiseen. Sivellin on lättänä ja sen harjakset ovat tiiviit ja taipuisat. Beautyblender on ehdoton suosikkini meikkivoiteiden levittämiseen, mutta toisena tulevat lättänät siveltimet. Olen tykännyt todella paljon tästä Sigman siveltimestä. Se ei jätä rumia viiruja ja meikkivoiteen levittäminen on helppoa.


Siveltimien harjakset ovat synteettistä karvaa (Sigmax® Fibers) ja paketin kyljessä lukee vegan-friendly. Oman settini tilasin Eleveniltä (20% alepäivänä), jossa sen normaalihinta on 79,30 €. Cocopandalla setti maksaa 79 €, Beautybayssa 86 € ja Feeluniquella 82,56 €.


Olen tähän ostokseen periaatteessa ihan tyytyväinen. Sigman siveltimet ovat laadukkaita eivätkä täysin hinnalla pilattuja (varsinkin jos käyttää hyväkseen nettikauppojen alepäivät). Kotelo on kätevä matkoilla ja kotona siitä saa kaksin kappalein sivellinmukeja. Kaikesta huolimatta, näin jälkikäteen ajateltuna en välttämättä olisi ostanut tätä settiä. Jos olisin ollut fiksu, olisin ostanut erillisen kotelon, johon mahtuvat kaikki täysikokoisetkin Sigman siveltimeni. Matkakotelon pituus on vähän vajaa 18 cm. Täysikokoinen, erikseen myytävä kotelo on 24,2 cm. Eipä se olisi vienyt paljon enempää tilaa matkalaukussa. Pelkän kotelon hinta on Elevenillä 23,70 €. Olisi pitänyt miettiä tarkempaa mitä sitä tulee tilattua. Mutta joo, kyllä tälle setille löytyy käyttöä eli ei tämä ollut mikään täysi hutiostos.


Miten sinä kuljetat siveltimiä mukana reissussa?



21 kommenttia:

  1. Hyvän näköisiä siveltimiä ja kotelosta iso plussa! :) Matkasiveltimet olisivat kyllä hyvä hankkia, koska täysikokoisia siveltimiä on todella ärsyttävä yrittää tunkea meikkipussiin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tai sitten kannattaa hommata joku hyvä kotelo jo olemassa oleville siveltimille. :)

      Poista
  2. Hyvännäköinen setti ja Sigman siveltimethän on laadukkaita jos mitkä:) Omistan niitä peräti kaksi:)
    Mulla on jokunen matkakokoinen sivellin ja niille oma kotelonsa, mutta mun mielestä matkakokoiset siveltimet on jotensakin turhia, niinpä en niitä juurikaan käytä. Otan matkalle mukaan aina ihan normikokoiset siveltimet ja laitan ne omaan rullaansa (mikäköhän on virallinen nimitys...), jonka saa ihan hyvin kulkemaan mukana. Täytyy vaan valkata järkevä setti siveltimiä, kun ei kovin suurta arsenaalia kuitenkaan voi ottaa mukaansa. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla nää matkakokoiset siveltimet tulee käyttöön, mutta jos olisin ollut fiksumpi, olisin ostanut pelkän kotelon. Mihin mä nyt tungen mun E25-siveltimen..? Vai pitäiskö mun katkaista se lyhyemmäksi?! :D

      Poista
  3. Sigma on ehdottomasti mun suosikkimerkkini meikkisivellinten suhteen ja nääkin multa löytyy kaikki, tosin ei matkakokoisina :) Mä aloin ihan katsoa omaa E30 Pencil sivellintäni ja se on kyllä mulla samanlainen kuin tossa sun matkasetissä oleva, eli kapea ja pitempi? Jännä, onkohan sitä muutettu tai tosta sitten myynnissä kahta eri versiota?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voihan se olla, että niissä on pieniä eroja. Oliko toi sun sivellin osa jotain settiä? Jospa settien mukana tulevat ja irrallaan myytävät E30:t ovat vähän erilaisia? Tai sit mun sivellin on maanantaikappale. Ei voi tietää! Molemmat kuitenkin toimii hyvin. :D

      Poista
    2. Setin mukana tuli, eli ehkä tosiaan seteissä toi sivellin on hieman erilainen kuin yksittäin myytävät :D

      Poista
  4. Aika ihanan ja laadukkaan näköisiä siveltimiä.

    VastaaPoista
  5. Mulla on sellainen make up storen rullattava jutska, johon mahtuu mun meikit ja siveltimet. Ollut monta vuotta ja se on tosi näppärä, ostin varmaan 15 vuotta sitten sen jostain alepöydästä. :)

    VastaaPoista
  6. Ihana setti ja kiva tuo kotelokin :) Mäkin tilasin yhden Sigman sivellinsetin elevenin alepäivänä, mutta siinä oli siveltimiä varjostuksien ja korostuksien tekoon (ilman koteloa tosin). Tuo kotelo ois kyllä niin kätsy matkoilla!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heh, mä oikein kyttäsin milloin elevenille tulee alepäivät, että pääsen tilaamaan tuon Sigman setin. :D

      Poista
  7. Mulla on eri kokoisia meikkilaukkuja, joissa mahtuu siveltimiäkin kuljettelemaan (itsekään en tykkää niitä samassa meikkipussissa meikkien kanssa roudata, eivätkä kaikki samaan välttämättä mahtuisikaan). Paras ratkaisu mukana kuljetukseen on ollut kuitenkin sopivan kookas vetoketjullinen penaali, jonka hommasin juuri kyseistä tarkoitusta varten :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Munkin pitää vielä ostaa joku pidempi penaali, kun ei mun kaikki siveltimet sovellu tuohon koteloon. :D

      Poista
  8. Et halua tietää ;) Siellä ne seilaa muitten meikkien seassa eli kaikkein epähygieenisintä auts.
    Mutta mulla on sentään reissulle lyhyet siveltimet eli eri mitä arjessa käytän. Tuo setti on kyllä kiva ja kotelo kaunis.Ehkä pitäisi satsata tuollaiseen!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllähän toi setti on tosi jees, mutta itse tosiaan tilaisin erikseen sen täysikokoisen kotelon (jos nyt saisin valita). :)

      Poista
  9. Tosi kiva setti! Itsekin olen katsellut Sigman meikkisivellinkoteloa ja taidan vihdoin ja viimein ostaa sen kun saan lomarahat kuun lopussa :D Kyllä siitä 30€ tommoseen irtoaa koska en halua enää kuljettaa siveltimiä meikkilaukussa muiden meikkitavaroiden kanssa. Ihan hävettää kun kirjoitan ton :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jotenkin sitä maksaa helpommin 30 € jostain luomiväripaletista kuin siveltimistä. Vaikka kyllähän laadukkaisiin siveltimiin (tai sivellinkoteloihinkin) kannattaa panostaa. :)

      Poista
  10. Minulla on vain muutama Sigman sivellin...itseasiassa niitä taitaa olla vain kaksi, joihin olen ollut todella tyytyväinen. Itse kuljetan siveltimiä penaalissa, olen muutamankin penaalin tullut hamstranneeksi ihan vaan siveltimiä varten koska ne on niin näppäriä ja kun osuu nätti kohdalle niin aina parempi!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä olen ollut näihin kaikkiin siveltimiin tyytyväinen, paitsi puuterisivellin saisi olla ihan vähän pöyheämpi. :)

      Poista