maanantai 5. kesäkuuta 2017

Pari suosikkia, inhokki sekä tuote, jota en vaan tajua

Oi ihana kesäkuu! Lempikuukauteni, syntymäkuukauteni. Toivottavasti sinusta tulee parempi kuin edeltäjästäsi. Toukokuu oli surkein toukokuu miesmuistiin. Mä en todellakaan ole niitä ihmisiä, jotka nauttivat kylmästä säästä. Eikä surkeat kelit ole mikään pukeutumiskysymys. Nyt pitäisi olla kesä. Mä haluan lämpöä ja auringonpaistetta! Noh, ehkä lämpöä on tulossa jo loppuviikosta. Mennään nyt päivän varsinaiseen aiheeseen. Kerron teille parista tuotteesta, joista on tullut ehdottomia lemppareitani. Mukaan mahtuu myös yksi inhokki ja yksi tuote, jota en vain tajua. Mennään ensin suosikkien kimppuun.


Tweezerman Slant Tweezer

Olen nyppinyt kulmakarvojani varmaankin 17-vuotiaasta saakka eli.. kröhöm, noin parikymmentävuotta. Olen käyttänyt mitä sattuu pinsettejä. Tweezermanit ovat houkutelleet mua jo pitkään mutta en ole raaskinut maksaa pariakymppiä pinseteistä, koska olen pärjännyt muka niin hyvin peruspinseteillä. Vanhoilla pinseteilläni sain nypittyä paksuimmat kulmakarvat ihan helposti, mutta ohuempia ja lyhyitä karvoja niillä ei saanut pois.


Voi kunpa olisin ollut vähemmän nuuka ja ostanut Tweezerit jo aikaa sitten. Nämä ovat miljardi kertaa paremmat pinsetit kuin ne vanhat. Kaikki ohuimmatkin karvat lähtevät käden käänteessä. En yhtään ihmettele, että tuote on klassikko. Tweezermaneilla on myöskin elinikäinen ja ilmainen teroituspalvelu. Slant Tweezerit maksoivat Beauty Bayssa 21,30 euroa. Saatavilla on myös Mini Slant Tweezerit, jotka kustantavat 15 euroa.


RCMA No-Color Powder

RCMA:n väritöntä irtopuuteria on hehkutettu Youtubessa ja blogeissa, joten olihan minunkin pakko ostaa se testiin. Tästäkin tuotteesta pitää sanoa, että en yhtään ihmettele miksi monet tätä kehuvat. Puuteri on väriltään valkoista, mutta se sulautuu ihoon täydellisesti muuttamatta meikkivoiteen sävyä. Tämä ei tee ihosta pakkeloidun ja puuterisen näköistä (riippuu tietenkin kuinka rankalla kädellä tätä annostelee). Itse käytän puuterin levittämiseen Ecotoolsin puuterisivellinta, jolla töpöttelen puuteria kasvoilleni hyvin kevyesti.

 
Onhan näitä muitakin samantyyppisiä puutereita, mutta RCMA:n yksi valtti on sen hinta. Yksi purkki maksaa Beauty Bayssa 14,20 euroa. Purkissa on tavaraa peräti 85 grammaa!!! siis 85, ei 8,5. NYXin HD Studio Finishing Power maksaa noin 12 euroa, mutta siinä puuteria on vain 6 grammaa. You do the math. RCMA:n maustepurkkia muistuttava pakkaus voi tuottaa päänvaivaa. Itse olen ratkaissut ongelman ripottelemalla puuteria vanhan irtopuuteripurkkini kanteen ja siitä sitten annostelen sitä kasvoilleni siveltimellä.


Seuraavaksi siirrytään suosikeista inhokkiin.

Madara Purifying Foam

Ostin Madaran puhdistusvaahdon alkuvuodesta. Kirjoitin siitä Ostolakon loppusaldo-postaukseen, että "en ole ennen käyttänyt näin kallista meikinpoistoainetta, joten tämän olisi parasta toimia".  No eipä se sitten toiminut. Tunnen itseni taas erilaiseksi nuoreksi, sillä pikaisen googlailun perusteella tätä tuote on ollut blogeissa hyvinkin kehuttu tuote.


Miksi mä en tykkää tästä? Ihan siitä syystä, että se ei poista meikkejä tarpeeksi tehokkaasti. Ei pohjameikkiä, puhumattakaan silmämeikistä. Kaiken kukkuraksi puhdistusvaahto tuoksuu eltaantuneelle. Maksoin tästä alennuksien jälkeen 14,95 euroa. Oikea hinta olisi silloin ollut 20,50. No tulipahan kokeiltua.


Lopuksi mennään vielä "en tajua"-osastolle.


Japonesque Precision Lash Curler

Käytän aina meikatessani (ja joskus muulloinkin) ripsientaivuttajaa. Mulla on ärsyttäviä itsepäisiä ripsiä, jotka taipuu mihin sattuu. Ajattelin, että tällainen tarkka taivutin olisi vastaus siihen ongelmaan, mutta.. Mä en osaa käyttää tätä. Saan näillä taivuttimilla aikaan vain omituisia vekkejä ripsiini. Mitä ihmettä teen väärin!?!


Kertokaahan jos teillä on kokeumuksia joistain näistä tuotteista. Otan vastaan myöskin vinkkejä kuinka tuollaisia tarkkuustaivuttajia käytetään.

20 kommenttia:

  1. Keväässä ja kesässä minulle on tärkeitä ja parasta valo. Heti, kun on pilvinen päivä (kuten nyt) itsensä liikkeelle saaminen on ainakin tuplasti vaikeampaa. Muutenkin fiilis on ihan toisenlainen, kun aurinko paistaa:)
    Mulla ei ole näistä tuotteista mitään kokemuksia. Olen samaa mieltä pinseteistä, ne pitää olla kunnolliset, eikä mitkään rimpulat;) Ripsientaivuttajia en käytä, en vaan ilkeä tuoda silmien lähelle mitään vekottimia, vaikka tiedän, ettei niillä silmiään telo.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulle tärkeintä valon lisäksi on lämpö. Viime päivät ovat olleet ihan aurinkoisia, mutta niin pirun kylmiä. Tänään on sentään tarennut olla kesäkamppeissa. Jee! Kunpa tällaiset kelit vain pysyisivät. Me Suomessa asuvat saamme ihan tarpeeksi sitä harmautta ja kylmyyttä muina vuodenaikona. :)

      Poista
  2. RCMA:n puuteri on mulla ostoslistalla, kiva kuulla että säkin oot siitä pitänyt! Just itse asiassa tein Beauty Bayhin tilauksen ja toiki purnukka oli jo ostoskorissa, mutta lopulta klikkailin sen pois sieltä. Nyt vähän kaduttaa, mutta toisaalta mulla on kolme muuta irtopuuteria käytössä tällä hetkellä niin ehkä ihan hyvä käyttää en ensin alta pois ennen uuden ostamista :D Toi on kyllä ihan superedullista siihen nähden, miten paljon tavaraa siellä on ja kuinka sitä ihmiset kehuu!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on muutama avaamaton irtopuuteri odottamassa käyttövuoroaan. En ole ehtinyt testamaan edes Too Facedin irtopuuteria kun olen ollut niin ihastunut RCMA:n puuteriin. :) Eipä se haittaa. Irtopuuterit ovat niitä harvoja meikkituotteita, jotka saan kulutettua loppuun.

      Poista
  3. Mä kiinnostuin nuista pinseteistä! Mäkin koen pärjääväni perus pinseteillä mutta ihan ohkaiset kulmakarvayksilöt on aika hankala nappasta pois. Katsotaanpa josko minäkin lopettaisin nuukailun ja kehtaisin ostaa parikymppiä maksavat pinsetit:'D
    Aika hankalan näköiset nuo ripsentaivuttimet! Mä itse en kyllä tarvitse ripsientaivuttimia volyymiripsien takia mutta en minä kyllä ilman niitäkään pahemmin ole käyttänyt taivuttimia ripsiin kun tuntuu että ne tekee vaan huonoa omille ripsille. Tosi harvoin käytin siis taivuttumia, joskus kylläkin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Suosittelen ehdottomasti testaamaan Tweezereitä. Ovat hintansa arvoiset. Mulle ainakin tuli fiilis, että hitto kun olisin ostanut nää jo aikaisemmin.

      Mulla kävi joskus vuosia sitten pieni moka taivuttimien kanssa. Taivutin ripsiä ja samalla räpäytin. Kuului kruks ja puolet ripsistä irtosi. Sen jälkeen pidin parin vuoden tauon ennen kuin uskalsin koskea uudestaan taivuttimiin. :) Nykyään on pakko taivuttaa, kun omat ripset ovat niin suorat.

      Poista
  4. Mulla oon kanssa hyvät pinsetit, merkkiä en nyt muista mutta napsivat ne ohuimmatkin karvat. Ripsientaivuttimetkin jouduin hankkimaan kun pitkästä aikaa luovuin ripsipidennyksistä ja omat nyt vähän sojottaa mihin sattuu. Ennen olleet pitkät ja kaartuvat enkä ole taivuttimia tarvinnut. Toivottavasti nytkin väliaikaisesti. Nuo sinun taivuttimet on kyllä aikas veikeät. Ei aavistustakaan kuinka niitä voisi käyttää :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mäkän en ennen tarvinnut taivuttimia, mutta nyt niitä on käytettävä. Mulla ei ole mitään ongelmia normitaivuttajien kanssa, mutta noita en osaa käyttää. Jotenkin musta tuntuu, että näiden kanssa olis helppo repäistä vahingossa ripset pois. :O

      Poista
  5. Tweezerit on kyllä parhaat, mulla tosin oli ennen Tweezereitä tosi hyvät kaupasta ostetut olisko ollut Iberot tai jotkut, joissa oli ohuempi tuo otekohta ja mulla meni aika kauan ennen kuin totuin noihin, kun ne ostin. Enää en vaihtaisi pois. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen samaa mieltä. En todellakaan vaihtaisi noita enää vanhoihin pinsetteihini. :) Ei kyllä hajuakaan mitä merkkiä ne olivat. Muistakseni olen ostanut ne Sokkarilta tai Anttilasta.

      Poista
  6. RCMA-puuteri on ostoslistalla seuraavana, kun joskus saan irtopuuterini loppumaan. Eikä tuohon hintaan haittaa yhtään vaikka joutuu pistämään sitä toiseen pakkaukseen :)

    VastaaPoista
  7. Nuo ripsientaivuttajat näyttävät kummalliselta, en minäkään varmaan osaisi niitä käyttää :D.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, kyllä mä vaan palaan perinteisen mallisiin taivuttajiin. :)

      Poista
  8. Mä ostin joskus miljoona vuotta sitten Tweezermanit ja eipä niitä ole tarvinnut vaihtaa, oikein hyvät on olleet!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Munkin olisi pitänyt ostaa ne jo miljoona vuotta sitten, mutta parempi myöhään.. :D

      Poista
  9. RCMA no-color powder on mun holygrail luottotuote, ihan paras puuteri :) Kiva, että oot kanssa tykännyt siitä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eihän noin hyvästä puuterista voi olla tykkäämättä! :)

      Poista
  10. Toi ripsentaivutin on kyllä omituisen näköinen! :D

    VastaaPoista