lauantai 29. huhtikuuta 2017

Vappupallokavalkadi 2005-2017

Mulla on yksi vappuperinne, joka on ylitse muiden ja se on vappupallon ostaminen. Perinne alkoi vuonna 2005, kun silloinen poikaystäväni (nykyinen aviomieheni) osti minulle supersöpön Nalle Puh-pallon. Siitä lähtien, joka vappu kämppäämme on koristanut vappupallo. Mä olen niitä ihmisiä, jotka eivät raaski heittää vappupalloa pois vapun jälkeen, vaan pallo on meillä niin kauan kuin se pysyy ilmassa. Viime vuonna taisimme heittää pallon pois heinäkuussa...

Vapun kunniaksi ajattelin tehdä kuvakavalkadin kaikista vappupalloistani näiden vuosien varrelta. Kuvat eivät valitettavasti ole mitään "blogitasoa", mutta haitanneeko tuo. Voin sanoa, että oli todella  vaikeaa löytää julkaisukelpoisia kuvia vappukuvien joukosta.😜








Nalle Puh, Hello Kitty, Ugly Doll ja Muumiaiheet ovat olleet lähinnä sydäntäni. Viime vuonna olisin halunnut Muumitalon muotoisen pallon, mutta ne olivat loppuneet siinä vaiheessa kun pääsin paikan päälle ja mun oli pakko ostaa toi kuoharipullo. Nautiskelen kuoharini mieluiten nestemäisessä muodossa, mutta olihan toikin pallo ihan hauskaa vaihtelua. Tänä vuonna sain Muumit ja Muumitalon. Se kelpaa mulle, vaikkei olekaan Muumitalon muotoinen.


Hauskaa vappua kaikille!


Millaisia vappuperinteitä sulla on?


14 kommenttia:

  1. Ihanaa vappua, hauska postaus 😊 Me ollaan tosi monena vappuna menty piknikille, tänä vuonna jää välistä. Aion vaan levätä kotona, sillä viime viikot, ja oikeastaan koko kevät ollut niin tapahtumaa täynnä että yksi lorvimispäivä tekee hyvää 😃

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Mä en ole muuten tainnut ikinä käydä vappupiknikillä, ainakaan kunnollisella sellaisella. Sidukan lipittämistä puistossa ei vissiin lasketa piknikiksi. Enkä mä sitäkään ole harrastanut vuosikausiin!!! :D

      Poista
  2. Oi miten hauska postaus :) Tollanen Pikku Myy pallo olis aika kiva:)
    Me ollaan ukkelin kanssa ihan vaan kotona...ukkeli tekee pihahommia ja meitsi katselee Youtubea...kumpikin mielipuuhassaan;)

    Iloista vappua<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Pikku Myy on noista mun suosikkini. Voisin ostaa sen uudelleen ja uudelleen. :)

      Poista
  3. Ei vitsit tosi hauska postaus. Olisipa mustakin tällaisia kuvia jokaiselta vapulta, hahah! :-D Mäkin haluan täksi vapuksi tollaisen pikku myy -ilmapallon!! ;-)

    VastaaPoista
  4. Aivan ihana kuvakooste ja perinne! Mun parhaat vappumuistot on ihan lapsuudesta. 80-luvun alussa käytiin ensin ostamassa ilmapallo, sitten lähdettiin vappumarssille, josta mentiin aina tivoliin, josta sai kesän ensimmäisen hattaran. Tästä on monta muistoa, yhden kerran muistan, että oli aurinkoinen päivä, usein siellä tivolissa istuttiin laitteissa räntäsateessa. Vanhempana en ole viettänyt vappua oikeastaan ollenkaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. :) Meidän ala-asteella järjestettiin joskus vappubileet, jonne sai pukeutua hassuihin asuihin, mutta siinäpä ne lapsuuteni vappumuistot. Pikkupaikkakunnalla ei oikein ollut mitään vapputapahtumia. Eikun nyt mä muistan yhden vappujutun lapsuudesta! Otettiin sepentiininauha, toinen seisoi kadun toisella puolella ja toinen toisella ja sit kun auto ajoi siitä, niin serpentiini tarttui autoon. Tosi turvallista puuhaa. Disclaimer: vanhemmat eikä muutkaan aikuiset olleet kovin iloisia tosta hommasta. Miksiköhän..!? :D

      Poista
  5. Ihana postaus :) Hauskoja vappupalloja, kiva että oot säilyttänyt kuvat vuosien varrelta. Hyvää vappua!

    VastaaPoista
  6. IHANA, siis mikä ihana postausidea!:D Mulla oli pienenä aina pakko saada juurikin torilta se vappupallo, nyt vanhempana ei ole enää tullut sitä hinkua mutta kyllä mä tykkäisin:D Tuo kuoharipullopallo ois kyllä varmaan se minkä haluaisin jos tänä vuonna pitäisi valita 8) Mulla vappuperinteet muuttui viime vuonna uuden miehen tullessa kuvioihin ja nyt yritellään jatkaa niitä samoja ja muodostaa ne perinteet;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. :) Mulla taas ei lapsena ollut kovin usein perinteistä vappupalloa, koska niitä ei ollut saatavilla pienellä paikkakunnalla.

      Poista
  7. Voi eikä, ihan älyttömän söpö perinne! :)♥ Nyt tekisi mieli ostaa itsellekin pallo, vaikken muista milloin sellaisen olisin viimeksi hankkinut :)

    VastaaPoista