maanantai 6. maaliskuuta 2017

Vartin meikkihaaste

Mä olen todella hidas meikkaamaan. Siis oikeasti. Rehellisyyden nimissä voin sanoa, että mulle riittää juuri ja juuri puoli tuntia arkiaamuina siihen, että saan naamani edustuskuntoon. Muulloin perusmeikkiin hurahtaa helposti tunti. Kosmetiikkabloggaajana harrastan meikkaamista myös huvin vuoksi ja silloin en katso kelloa, vaan nautiskelen hitaasti meikkaamisen iloista.

Olen aina kadehtinut naisia, jotka sanovat tarvitsevansa aamuisin meikkaamiseen vain viisi minuuttia. Toki itsekin voisin meikata viidessä minuutissa, mutta siinä ajassa saisin meikattua vain ripseni, kulmakarvat ja huulet. Mulle normiarkimeikkiin kuitenkin kuuluu: meikkivoide, puuteri, peiteväri (jos on tarvetta), poskipuna, silmämeikinpohjustaja, kajal, luomiväri, ripsiväri, kulmakynä, huulipuna + huultenrajauskynä (tai sävyttävä huulikiilto) sekä jos aikaa ja huvitusta jää, niin korostusväri ja aurinkopuuteri.


Päätin laittaa itseni testiin ja katsoa millaisen meikin saan aikaiseksi normaalia lyhyemmässä ajassa. Viisi minuuttia on mulle ihan liian lyhyt aika, joten päädyin viiteentoista minuuttiin. Olisi aika mahtavaa, jos pystyisin meikkaamaan arkena puolta nopeammin.

Asetuin meikkipöytäni ääreen. Laitoin kännykän ajastimen laskemaan 15 minuuttia ja katsoin kauhuissani aloita-nappulaa. Ei, hitto. En mä mitenkään pysty tähän! Mun täytyy myöntää, että huijasin pikkuisen ennen kuin laitoin ajastimen päälle. Taivutin ripseni ja sitten vasta laitoin ajastimen laulamaan. Teknisesti ottaen ripsien taivuttaminenhan ei ole meikkaamista, vai mitä?

 
Olin miettinyt jo etukäteen millä tuotteilla meikkaan, joten niiden miettimiseen ei kulunut yhtään aikaa. Tein meikkipohjan Joe Blascon meikkivoiteella ja peitevoiteella, joiden sävyistä mulla ei ole mitään käsitystä, sillä ne ovat kuluneet pois putelien pohjasta. Levitin meikkivoiteen sellaisella vanhanaikaisella meikkisienellä, jollaista varmaan kukaan ei enää käytä siveltimien ja beautyblenderien aikakaudella. Kiinnitin meikkipohjan irtopuuterilla (oma sekoitukseni Max Factoria, Lumenea ja NYXiä).


Sitten siirryin silmämeikkiin. Tässä vaiheessa oli mennyt jo yli 5 minuuttia. Laitoin luomilleni pohjustukseksi Too Facedin Shadow Insureancea ja sudin luomilleni Chocolate Bar-paletin sävyjä White Chocolate, Marzipan ja Salted Caramel. Mun olisi tässä vaiheessa kannattanut laittaa vaikka kulmat ja odottaa pohjustajan kuivumista (pohjustaja ei ehtinyt kuivahtaa yhtään vaan oli tahmaista) mutta muhun iski paniikki! Rajasin silmäni L'Orealin kajalilla ja huitaisin kulmiin ja yläripsiin väriä. Aikaa oli enää 20 sekuntia.

Ehdin juuri ja juuri laittaa poskipunaa (mutten häivyttelemään) ja kello soi vartin täyttymisen merkiksi. Huoh. Huulet jäi meikkaamatta ja muutenkin naama näytti hutaisten tehdyltä. Mä selvästikin tarvitsen aikaa enemmän kuin vartin!!!



 
Omaan silmääni lopputulos on kuitenkin ihan siedettävä, mutta itse meikkauskokemus oli kamala. Mulla oli koko ajan hirveä paniikki päällä. Mä ennemmin herään vartin aikaisemmin, kuin yritän sutaista paniikkimeikkiä paniikkivartissa. Olen oppinut vuosien aikana, että jos haluan selviytyä meikkaamisesta nopeammin, jätän luomivärin pois tai käytän meikkipuuteria meikkivoiteen sijaan. Meikkaisin varmasti nopeammin, jos ihoni olisi täydellinen, kulmia ei tarvitsisi meikata tai omistaisin tummat ja tuuheat ripset.


 
Haastankin nyt kaikki lukijani ja kanssabloggaajani tekemään vartin meikkihaasteen tai vaihtoehtoisesti VIIDEN minuutin meikkihaasteen, jos vartti tuntuu liian helpolta. 😊

Onko kukaan muu yhtä hidas kuin minä? Kuinka kauan sulla menee arkimeikin tekoon? Mitkä tuotteet kuuluvat arkimeikkiisi?






L'Orealin kajal ja kulmakynä saatu blogin kautta.

28 kommenttia:

  1. Tää pitää toteuttaa jossain vaiheessa :D. Itse olen aika nopea meikkaamaan ja yleensä arkimeikissä kuluu aikaa semmoinen 15-20 min.
    Sun lopputuloshan on hyvä :). Mutta kyllä kiireessä meikkaaminen on inhottavaa, joten ennemmin siihen varaa kunnolla aikaa ja meikkaa rauhassa, jolloin koko meikkaamisprosessi on miellyttävämpi :).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos. :) Mulla menee normaalisti jo meikkipohjan tekoon vartti tai pidempikin aika. Olisi tosi kivaa, jos säkin tekisit tämän haasteen.

      Poista
  2. Huikea haaste! :) Mä oon välillä katsonut niitä viiden minuutin meikkihaasteita ihan kauhuissani ja todennut, etten ikinä lähtisi moiseen. Vartti kuulostaa sen sijaan sen verran armolliselta ajalta, että saisin naamani edes jonkun näköiseen kuntoon. Mulle tärkeintä on kaunis ja tasainen meikkipohja (sisältäen aurinkopuuterin, poskipunan ja korostukset), kulmakarvat sekä huulilla edes kiiltoa tai sävyttävää huulivoidetta. Varmaan nuo saisin aikaiseksi vartissa, mutta silmät jäisivät varmaan kokonaan koskematta.

    Mä en myöskään tykkää meikata kiireessä. Jos aamulla ei ole aikaa kauheasti, menen mielummin suoraan luonnollisella lopputuloksella. Mutta mäkin kyllä herään mielummin vähän aikaisemmin meikkaamaan. Ja mullakin menee helposti puoli tuntia arkiaamuina ja tunti muuten :D Mutta ei muakaan haittaa, mä nautin meikkaamisesta ja tykkään käyttää siihen aikaa. Oon kyllä huomannut, että mun kaverit joskus ihmettelevät sitä, miten mulla menee niin kauan laittautumisessa. Toisaalta ei heillä koskaan ole lopputuloksessa valittamista :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, ne viiden minuutin haasteet ovat ahdistavia. Niissä pärjää sellaiset ihmiset, joilla on täydellinen iho ja sellaiset ripset & kulmakarvat, jotka eivät tarvitse meikkaamista. :D Puoli tuntia on sellainen aika, että saan kaikki kuosiin, mutta silloinkin mun pitää toimia suht ripeästi.

      Olisi kiva jos tekisit tämän haasteen vaikka Youtubeen. :)

      Poista
  3. Ei yhtään hassumpi tulos varttitunnissa:) Itselläni olisi kyllä kädet tutisseet kiireessä siihen malliin, että ripsivärit olisivat yläluomella ja kajalit alaluomella;) Olen niin hidas, että varaan normiarkiaamuinakin ainakin tunnin meikkaamiseen (jos on tukan laittamista, niin vielä puoli tuntia siihen), koska en kestä kiirettä ja nautin muutenkin meikkaamisesta, niin haluan viettää mukavan hetken sen parissa:)
    Minusta ei siten olisi tarttumaan haasteeseen;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. :) Mullakin kädet tutisi ja sydän hakkasi, mutta ripsarit ei onnex mennyt luomille. Hauskaa kuulla, etten ole ainoa hidashousu. :D

      Poista
  4. En tiedä luonnistuisiko itseltäkään vartissa arkimeikki vaikkei siihen todennäköisesti ihan hirvittävää aikaa mene; 45-60min heräämisestä olen jo polkemassa työpaikkaa kohti.. Voisi testata kuinka nopeasti itse meikistä selviää, mutta todennäköisesti 15min aikaraja aiheuttaisi vain hirveän stressin ja meikki menisi ihan päin honkia :D

    VastaaPoista
  5. 5 minuuttia olisi ihan toivottoman lyhyt aika. Ehtisin ehkä laittaa BB-voiteen, puuteria ja kulmat. Mutta vartissa ehtisi jo pikaisen silmämeikin, mutta olenkin aika simppeli meikkaaja :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä ehtisin viidessä minuutissa sutaisemaan meikkivoiteen ja ehkä myös puuterin. Pitäisikin tehdä viiden minuutin haaste. :)

      Poista
  6. Heh, tämä täytyy kyllä tehdä! :D

    VastaaPoista
  7. Ihana toi pieni "huijaus" alussa. :D Pakko varmaan testata tää jossain vaiheessa. Mä voisin yrittää viidessä minuutissa, mutta vähän emmin, koska teen pohjaa aina niin huolella. :D Vartissa tai vähän alle teen normi arkimeikkini.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En olisi uskaltanut tehdä taivutuksia kellon tikittäessä. Olisin varmaan hermostuksissani repinyt ripseni vahingossa irti. Nimimerkillä Niin-on-kerran-käynytkin. Olisi kivaa, jos tekisit tämän haasteen. :)

      Poista
  8. Kiva haaste :) Mä selviän 10 minutissa aamuisin mutta se johtuu ripsien pidennyksistä. Ilman niitä silmämeikkiin menis helposti toiset 10 minuttia.Viikonloppuisin on kiva meikkailla ajan kanssa ja silloin puoli tuntia on aika normi aika.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toi on varmasti totta mitä sanoit ripsenpidennyksistä. Mulla voi mennä useampi minuutti kun tuherran ripsiäni. Teepä säkin tämä haaste. :)

      Poista
  9. Hahhah taidan kokeilla tämän heti huomenna aamulla. :-D Mä oon ennen ollu semmonen 10min meikkaaja, mut nälkä kasvaa syödessä ja nykyääm tosiaan tuo puolisen tuntia on ihan normaali arkimeikkiaika. Tietty valitusta saan, kun olen hidas ja monesti joudun juosta bussiin mutta minkäs teet!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en ole ikinä ymmärtänyt, miten joku voi meikata 10 minuutissa. Mä olen ennen ollut tunnin meikkaaja, mut nykyään selviän puolessa tunnissa eli edistystä on tapahtunut. :D

      Poista
  10. Ei ei, ei taida mennä mullakaan tuo 15 minsaa leikiten:D Mullakin kestää meikkaamisessa aikaa ja haluan myös varata siihen aamuisin sen tunnin:D Mielenkiitnoinen haaste kyllä, olisi mukava joskus tarttua tähän, saa nähdä jos keväämmällä tämän itsekin tekisi, jos vaan muistan:') Sulla tuli kyllä aivan ihana, kevyt ja simppeli meikki, olet todella upea ja kaunis nainen Sanna <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ihanista sanoista! <3 Mä voin muistutella sua jossain vaiheessa, sillä olisi tosi kivaa, jos säkin tekisit tämän haasteen.

      Poista
  11. No niin, mites meni? :-D
    http://annijaamuah.blogspot.fi/2017/03/vartin-meikkihaaste.html

    VastaaPoista
  12. Mä meikkaan aina ihan supernopeasti, niin voisin kyllä kokeilla tota 5min haastetta! :D

    ❀ Cinderella Days ❀

    VastaaPoista
  13. Mä oon tosi hidas, jotenkin omat liikkeet ovat sen verran verkkaiset, inohan sellaista nopeaa "häsäämistä" :D Mun arkimeikki käsittää meikkivoiteen, irtopuuterin, poskipunan, ripsarin, kulmavärin, mahd.peiteaine + aurinkopuuteri ja jos oikein intoilen ja jos jää aikaa, niin luomiväri ja joku rajaus. Huulet meikkaan aina bussissa tai vasta työpaikalle päästyäni, joskus meikkaan ne kotonakin. Olen myös oppinut priorisoimaan, jos nukun pommiin yritän levittää ripsarin kotona, samoin meikkipohjan ja nappaan muut meikit mukaan, meikaten bussissa/junassa. Mutta aion ehdottomasti kokeilla tätä haastetta! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä inhoan kiireisiä paniikkiaamuja, mutta onneksi mulla ei ole ollut sellaisia vähään aikaan. En tiedä osaisinko meikata bussissa tai junassa. Tuntuisi että kaikki tuijottaa! :D Olisi kivaa, jos tarttuisit haasteeseen. :)

      Poista
  14. Kaunis meikkihän siitä tuli! Minäkin olen todella hidas meikkaaja, arkimeikkiin menee suunnilleen se tunti ja juhla-/bilemeikkiä saatan nyhrätä kahdesta tunnista eteenpäin. Eniten mulla menee aikaa pohjameikkiin, iho ei ole erityisen hyvä joten hyvinäkin hetkinä sen meikkaamiseen menee arkisin helposti 20-30 minuuttia. Inhoan kiirettä ja meikkaaminen on mulle aina nautinto (todella, todella harvoin se on mulle vastenmielistä enkä viitsisi meikata) joten en ole koskaan edes yrittänyt saada sitä sujumaan nopeammin. En myöskään harrasta juurikaan arkimeikkaamista siinä mielessä, että tekisin aina samat jutut rutiininomaisesti vaan tykkään arkenakin vähän kokeilla ja testailla esim. eri luomivärejä ja poskipunia. Toki jos on oikeasti kiire niin sitten on helppo turvautua tuttuihin ja hyväksi todettuihin tuotteisiin.

    Joskus kun on kiire sen takia, että ei ole pystynyt valmistautumaan ja ennakoimaan niin meikkaaminen on melkein epämiellyttävä kokemus koska mun pää ei vaan pysy mukana siinä hätiköinnissä. Tykkään tehdä huolellisesti ja minulle henkilökohtaisesti se tarkoittaa rauhassa tekemistä. Joskus yritin aamuisin nukkua mahdollisimman pitkään ja sitten selviytyä liikkeelle tosi nopsasti mutta aina tuli paniikkikiire ja hirveä stressi. Nykyään jos pitää aamulla lähteä niin herätys on ainakin 1½ tuntia ennen lähtöä ja sekään ei aina meinaa riittää. Vaikka vihaan aamuherätyksiä niin silti teen aamuhommat mieluummin rauhassa ja ilman hirveää kiirettä, kuin nukun pidempään ja stressaannun kiireestä. Vartin meikkihaastetta en meinaa edes yrittää, ei tulisi mitään! ;-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. :) Kuulostaa niin tutulta. Meikkaaminen on ihanan rentouttavaa, jos sitä saa tehdä rauhassa. Mä saatan väkertää ripsien ja kulmien kanssa jopa vartin. :) Olen täysin samaa mieltä tuosta, että jos tulee yllättäen kiire ja pitäisi meikata. Mä jäädyn sellaisissa tilanteissa täysin!

      Poista