torstai 23. maaliskuuta 2017

Sinistä ja oranssia

Heissulivei! Mä olen todella innostunut kevään tulosta ja auringonvalon lisääntymisestä. On ihan mahtavaa huomata, ettei aamulla tarvitse herätä täyteen pimeyteen, eikä vielä kuudenkaan jälkeen illalla ole pimeää. Kesäaikaan siirtyminen vielä parantaa tilannetta, vaikka periaatteessa koko kellon siirtelyn saisi mun puolesta lopettaa. Kevääntulo on myös inspiroinut mua meikkaamaan keveämmin ja heleämmillä sävyillä.


Olen ollut todella innoissani mm. sinisen ja oranssin upeasta vastaväriyhdistelmästä. Mulla on pieniä traumojakin tästä kyseisestä väriyhdistelmästä. Mulla oli vuosia sitten sini-oranssi toppatakki, josta tykkäsin tosi paljon. Yksi tyyppi, jota silloin tapailin, sanoi että se on rumin takki, minkä se on ikinä nähnyt ja se  jaksoi v***uilla mulle siitä takista aina kun nähtiin. Onneksi se tyyppi on taaksejäänyttä elämää (eikä pelkästään takkikommenttien takia).


Jeps, unohdetaan idiootit ja jatketaan meikkijutuilla. Silmämeikki on hyvin yksinkertainen. Pohjustin liikkuvan luomen Too Facedin Shadow Insurancella. Siihen päälle sudin koko luomen alueelle Urban Decayn Naked kakkospaletin mattavaaleaa Foxya. Luomivaosta löytyy samaisen paletin sävy Tease.

 
Liikkuvalle luomelle laitoin Too Facedin Chocolate Barista oranssinruskeaa sävyä Salted Caramel ja sen päälle Make Up Geekin Foiled Eyeshadowin sävyä In The Spotlight. Se on aivan ihana, hohtavan persikkainen sävy. Talvella tämäntyyppisiä sävyjä tulee käytettyä aika harvoin, mutta nyt keväällä otan tämän tehokäyttöön.


Ja sitten se koko silmämeikin juju, eli sininen kajal. Mä olen maininnutkin nämä L'Orealin Gel Crayon*-kynät Helmikuun suosikit-postauksessani. Olen niin ihastunut näihin kyniin. Ne ovat pigmenttisiä kuin mitkä, liukuvat iholle sulavasti ja pysyvyyskin on huippuluokkaa. Varsinkin sävyt Taupe Of The World (harmaanruskea) ja I've Got The Blue ovat saaneet sydämeni väpättämään. Sävyvalikoimassa on myös perusmustaa ja -ruskeaa sekä vaaleaa beigeä. Kaikki muut ovat mattasävyjä, paitsi Taupe Of The Worldistä löytyy helmiäistä. Tässä meikissä Taupe Of The Worldia löytyy alaluomiltani.


Mulla on muutama oranssinpunainen huulipuna, mutta ihan oransseja huulipunia ei yhtään. Pitääkin korjata se puute lähiaikoina. Lähemmäksi oranssia huulipunistani on L'Orealin Glam Shine Balmy Gloss sävyssä 910 Bite The Maracuja. Kuten sen nimikin kertoo, Glam Shine Balmy Gloss on läpikuultava kiiltopuna. Tämä on oikeastaan aika hyvä sävy kaltaiselleni aloittelevalle oranssin käyttäjälle, sillä sävy ei ole liian tuju ja pigmenttinen. Essencen Long Lasting Liplinerin sävy 04 Peach Beauty oli huulipunalle täydellinen kaveri.


Muut meikissä käytetyt tuotteet:

Shiseido Perfect Refining Foundation, Very Light Ivory
Maybelline Fit Me Concealer, 15
NYX HD Finishing Powder

NARS Bronzer Laguna
NARS Blush Orgasm
The Balm Mary-Lou Manizer

NYX Micro Brow Pencil, Ash Brown
Too Faced Better Than Sex Mascara


Mitä tykkäsit sinisen ja oranssin yhdistelmästä? Onko sulla joitain meikkejä, joita käytät vain keväällä?





* L'Orealin Gel Crayon-kynät saatu blogin kautta.

16 kommenttia:

  1. Todella kaunis ja raikas meikki. :)

    VastaaPoista
  2. Ihanan raikkaita kuvia ja todella kevyen näköinen meikki! <3

    VastaaPoista
  3. Tuo sininen on upea kerta kaikkiaan:) Mätsää todella hyvin oranssiin. Mun pitää kans hommata sininen kajal:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin mätsää. Pitäisi joskus tehdä vähän "raskaampi" meikki tuolla väriyhdistelmällä. :)

      Poista
  4. Minä olen inasen "allerginen" kyseiselle väriyhdistelmälle näin jääkiekkonaisena ja erityisesti siis Ilveksen naisena. ;-) Oranssi nyt ei muutenkaan ole koskaan ollut missään muodossa mun värini, sinistä sen sijaan olen aina rakastanut. Meikissä sitä tulee käytettyä tosin aika vähän, enemmän se keskittyy mulla vaatteisiin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minen tiedä jääkiekosta mitään, mutta mieheni sivisti mua sen verran, että nyt tiedän mitä tarkoitat ja ymmärrän sua. :D

      Poista
  5. Kaunis yhdistelmä! Ja apua, tuo takkitarina..muistan teininä saaneeni kauan himoitsemani, valkoisen tekonahkatakin ja sitten eräs tuntematon poika kommentoi sitä lehmänsuolitakiksi, niin meni oma intoni takin suhteen ja äiti ihmetteli kun en enää takkia käyttänyt..harmi kun teininä ei se itsetunto ollut vielä niin kohdillaan että olisi tuollaiset mennyt toisesta korvasta sisään, toisesta ulos :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Olipas typerä tyyppi! Otin nuorempana just tuollaiset sanomiset itseeni. Onneksi vuosien varrella on tullut sen verran itseluottamusta, että tuollaiset jutut eivät enää hetkauta ja niille voi vaan nauraa. :)

      Poista
  6. Sopii ihan mielettömän hyvin yhteen ja sun omiin väreihin!Mulla tuli takista mieleen yhdet nilkkurit joita teini-iässä käytin ja muutama sanoi niitä rotantappokengiksi ja mä niin rakastin niitä. Periksi en oo antanut, edelleen käytän korkkareita ;)

    VastaaPoista