torstai 16. maaliskuuta 2017

Kauneuden kuolemansynnit

Mulla on ollut jo jonkin aikaa luonnoksissa haastepostaus, joka pyöri kauneusblogeissa parisen vuotta sitten. Ideana on vastata kysymyksiin, jotka sivuavat seitsemää kuolemansyntiä, mutta pelkästään kauneuden ja kosmetiikan näkövinkkelistä.

Mikä muukaan kuva sopisi paremmin kuvaamaan tätä aihetta kun Hieronymus Boschin teos Seitsemän kuolemansyntiä:

kuva: Wikipedia
Taidefriikeille: Kyllä tiedän, ettei teos ole välttämättä Boschin, vaan ehkäpä jonkun hänen aikalaisensa, mutta sillä ei ole tässä sen suurempaa merkitystä.


1. Ylpeys: Mikä kauneustuote saa sinut tuntemaan itsesi erityisen kauniiksi ja itsevarmaksi?

Ei varmaankaan mikään yksittäinen tuote. Jos koko meikkini on on fleek (vai miten ne nykyajan nuoret sanookaan) niin sitten voin tuntea itseni kauniiksi ja itsevarmaksi. Toisaalta, vaikka meikkini olisi täydellinen, en välttämättä tuntisi itseäni kauniiksi ja itsevarmaksi, jos muuten olisi p**ka fiilis.


2. Kateus: Mitä ulkoista piirrettä, jota itse et omaa, kadehdit kaikkein eniten?

Siis minähän en kadehdi ketään.. Eikun siis.. 😜  Tämä on helppo: kauniita ja hyväkuntoisia kynsiä. Pituudella ei ole väliä, kunhan ne ovat terveennäköiset. Kadehdin myös pitkiä, tuuheita ja taipuisia ripsiä. Musta se vaan on niin epäreilua, että miehelläni on juuri sellaiset ripset. Mulla ne pitäisi olla, ei se niitä tarvitse!


3. Viha: Mitä kauneustuotetta vihaat?

Ihan ensimmäisenä tuli mieleen nestemäiset huulipunat. En inhoa kaikkia nestemäisiä huulipunia, vaan sellaisia jotka kuivattavat huulia ja korostavat juonteita. Mulla alkaa olla viha-rakkaussuhde eyelineriin. Ennen käytin aina eyelineriä, mutta nyt jostain kumman syystä se ei toimi silmissäni samalla tavalla kuin parikymppisenä. Mistäköhän se mahtaisi johtua...? 😄
Ai niin, irtoripset!!! Mä en vaan osaa. Ne näyttävät hyvältä, mutta mulla on varmaan jotain hienomotorisia vaikeuksia, koska en osaa laittaa niitä kunnolla.



4. Laiskuus: Minkä tuotteen/kauneusrutiinin jätät useimmiten käyttämättä/tekemättä laiskuuden takia?

Olen aika laiska kuorimaan ihoani. Kasvot tulee kuorittua kerta viikkoon, mutta kroppaa kuorin paljon, paljon harvemmin. Enkä mä edes koe, että mun pitäisi kuoria sitä useammin.. Paitsi ehkä kesällä. Ja siitä tuleekin mieleen ihokarvojen poistaminen jaloista talvella. En mä nyt koko talvea anna niiden kasvaa ja rehottaa, mutta aika harvoin tulee ajeltua. Luojan kiitos, jalkani ovat luonnostaan aika vähäkarvaista sorttia.



5. Ahneus: Mikä on kallein kauneustuote, jonka omistat? Entä halvin?

Halvin on varmaankin Essencen huultenrajauskynä, joka maksoi alle euron. Kallein tuote, jonka olen ostanut, on todennäköisesti Lancomen Genifique-lahjapakkaus. Se maksoi muistaakseni vähän päälle 100 euroa. En tiedä lasketaanko sitä, sillä siinä oli monta tuotetta. Yksittäisistä tuotteista varmaankin Guerlainin La Petite Robe Noire tai V 10 Plussan hyaluroniseerumi.


6. Ylensyönti: Onko sinulla useampi kappale jotain tiettyä kauneustuotetta ja jos on niin mitä?

Huulituotteita (huulipunia, huulikiiltoja, nestemäisiä huulipunia ja huulipunakyniä) löytyy noin sata kappaletta. Sen lisäksi vielä huulirasvat.  Miehelleni tiedoksi, että monelta muulta kauneusbloggaajalta löytyy varmasti puolet enemmän.😇



7. Himo: Jos sinulla olisi varaa ostaa mikä kauneustuote tahansa, minkä ostaisit?

Mä en oikeastaan himoitse mitään älyttömän kalliita juttuja. Toki haluaisin kokeilla esimerkiksi La Merin ihonhoitotuotteita, mutta en mä niitä mitenkään himoitse. Jos nyt joku kalliimpi tuote tähän pitää heittää, niin haluaisin Dysonin Supersonic-hiustenkuivaajan. Sen hinta on lähempänä neljääsataa, joten en usko että ihan heti olen sitä ostamassa.


Haaste ei olisi haaste, ellen haastaisi muita bloggaajia tekemään tätä perässä.

Keyword: Love
Mansikoita ja vaahtokarkkeja
Nonnula
Zaza's Petals
Laura's
Lipstick Love
Minäkö keski-ikäinen?
Katzariina
My Little Bubble by Elisa
Katatuulikki
In this Light

Teidät on siis haastettu ja toivottavasti muutkin, joita en muistanut mainita (anteeksi!) päättävät ottaa haasteen vastaan. 😃


28 kommenttia:

  1. Mahtava haaste, kiitos<3 Hih, mäkin olen katkera, että ukkelilla on kunnon ripset, ja mulla surkeat nysät, epistä;)
    Huulituotteissa on kyllä vielä kiinni kuromista... ;)
    Aurinkoista päivää:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ole hyvä! :) Sä olet sitten mun ripsikohtalotoveri. :) Mä vähän järkytyin huulituotteiteni määrästä kun laskin ne. Käytän niistä aktiivisesti ehkä kymmentä.. :O

      Poista
  2. Mullakin huulimeikkejä kertyy eniten, koska niitä on helppo ostaa vaan testiin ja kukapa ei tarvitse kymmentä erilaista punaisen sävyä :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä.. Multa löytyy aika monta samansävyistä huulipunaa. Pitäisi tehdä dupe-postaus niistä. :)

      Poista
  3. Ihan loistava, ehdottomasti mukana, kiitos haasteesta! ^_^

    VastaaPoista
  4. Loistava haaste, otan siis haasteen vastaan! :)

    VastaaPoista
  5. Hauska haaste! Mä kanssa inhoan tekoripsiä, ne kutittaa ja mua pelottaa, että ne tippuu! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sama mulla. On tosi v-mäistä olla jossain ripsiliiman ulottumattomissa ja huomata, että ripsinauha repsottaa. :/

      Poista
  6. Tämä on kiva haaste ja joskus mun pitikin tää tehdä, mutta on unohtunut jonnekin. Nyt voisikin ottaa uuden yrityksen, jos vaikka saisi ihan oikeen tehtyä sen! ;-)

    VastaaPoista
  7. Huikee postausidea ja haaste :D Näitä oli hauska lukea, vaikken ite ees oo erityisen kiinnostunu kauneusjutuista (tai siis, toki tykkään panostaa ulkonäkööni, mutten juurikaan seuraa aiheeseen liittyviä blogeja).

    ♥: Linda / Revontulipalo

    VastaaPoista
  8. Kiitos haasteesta! Ehdottomasti toteutan :) Muistan kun teininä mietin pikkuveljeni ripsiä, ne olivat vaan niin täydelliset :D Ja hän jossain vaiheessa meni vielä ne leikkaamaan, ja silti ne kasvoivat upeina takaisin xD Mä en ole muuten koskaan kokeillut tekoripsiä. Olen kokenut, ettei mun motoriikka vaan mene niiden kanssa yksiin ja onnistuisin liimaamaan silmät yhteen :P Voisinkin mielenkiinnosta laskea omat huulituotteeni, ihana myös tuo "miehelle tiedoksi" -kohta :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ole hyvä. Käyn sitten lukemassa sun haastepostauksen, kun julkaiset sen. :) Olen katsonut tuhat videota (ok, ehkä pientä liioittelua) irtoripsien asettamisesta ja laittanut tuhannet irtoripset (taas pientä liioittelua), mutta en vain osaa. Mua käsi ja aivot eivät pysty tekemään yhteistyötä. Joskus saan laitettua ripset ihan nätisti, mutta se vaatii niin paljon väkertämistä ja ärsyyntymistä, etten kovin usein viitsi vaivautua.

      Poista
  9. Kiitos haasteesta, pitää toteuttaa viikonloppuna :) Ihan mahtava postausidea!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ole hyvä! Tosi mahtavaa, että päätit tehdä tämän. :)

      Poista
  10. Ihan huikea haaste, teen tämän ehdottomasti jossain kohtaa! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hienoa! Jään mielenkiinnolla odottamaan sun vastauksia. :)

      Poista
  11. Onpas kivan erilainen haaste! Tämän voisi toteuttaa jossain kohtaa itsekin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla, että säkin tartut tähän haasteeseen. :)

      Poista
  12. Ihan mahtava postaus! Multa meni tää jotenkin ihan täysin ohi, mutta onneksi huomasin tän vihdoin tänään ja kiitos paljon haasteesta :) Täytyy ruveta kirjoittelemaan omia vastauksia ;D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jee! Hyvä, että huomasit tän. Odotan sun postausta aiheesta! :)

      Poista
  13. Haha tää oli aivan mahtava, lisäksi oli ihana taas huomata oma blogi haastetuiden joukossa;) Lähtee ehdottomasti toteutukseen jossain välissä 8) ♥ Tekoripsien laitto, hyi hitto ei niin munkaan juttu, en ole koskaan osannut laittaa ja aina meni hermo kun niitä yritti pistää:') Onneksi ei ole enää tarvetta sellaisiin:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mahtavaa! Mä odottelen sun postausta. Kiva kuulla etten ole ainoa, joka ei tule toimeen irtoripsien kanssa. Mä voisin ottaa ripsienpidennykset, jos niitä ei tarvitsisi ikinä huoltaa ja olisi varmaa, etteivät ne tekisi mitään vahinkoa omille ripsilleni. :)

      Poista