maanantai 13. maaliskuuta 2017

Isadora Cool Matt-kevätkokoelma | arvostelu + swatchit

Heipparallaa! Tänään on vuorossa katsaus Isadoran uuteen kevätkokoelmaan, joka kantaa nimeä Cool Matt. Vaikka kyseessä on kevätkokoelma, mielestäni kaikki tuotteet ovat sävymaailmaltaan käyttökelpoista kamaa muinakin vuodenaikoina. Sain meikit testattavaksi maahantuojalta noin kuukausi sitten. Olen ehtinyt testailemaan niitä tarpeeksi kauan, että pystyn sanomaan mitkä tuotteet toimivat minulla ja mitkä eivät.


Cool Matt-kokoelman yleissävy on murretun hillittyä nudea. Se on saanut inspiraationsa tyylikkään klassisesta casual chic-meikistä. Modernin säväyksen kokoelmaan tuo nyt pinnalla olevat mattasävyt. Mulla on mennyt aika pitkään, että olen lämmennyt mattasävyille varsinkin huulipunissa. Silmämeikissä käytän aina mattaa, mutta sen seurana pitää olla jotain hohtavaa. Käydäänkin heti luomiväripaletin kimppuun.


Eye Sculptor Bar -luomiväripaletti, 20 Nude Sculpt

Jos tykkäät nudesävyistä ja etsit kätevää arkimeikkipalettia, tässä olisi aika hemmetin hyvä ehdokas. Luomivärinappien koko poikkeaa hieman aikaisemmista Isadoran luomiväreistä. Kermanvaalea pohjustus/häivytyssävy on puolet suurempi kuin muut paletin sävyt. Hyvä niin, sillä vaaleat sävyt kuluvat nopeiten. Kyseinen sävy ei ole täysin mattasävy, vaan siinä on himmeän satiininen lopputulos. Vai pitäisikö sanoa puolimatta. Paletin toinen vaalea sävy on helmiäissävy.


Paletin sävyt ovat sopivan pigmenttisiä, kuten kuvasta näkyy. Niiden koostumus tuntuu semipehmeältä ja sävyjä on helppo työstää ja häivytellä. Myös kerrostaminen onnistuu helposti. Omaan makuuni paletti on täydellinen arkisilmämeikkipaletti. Paletista löytyy myös pieni peili ja takakannesta ohjeet mihin tarkoitukseen mitäkin sävyä kannattaa käyttää. Eye Sculptor Bar-luomiväripaletin suositushinta on 20,90 €.


Kun bloggaan luomiväripaleteista, otan niistä kuvat aina ennen kuin alan käyttää niitä. On paljon kivempi katsella neitseellistä palettia kuin sörkittyä palettia. Olin ottanut tästäkin paletista kuvat, mutta kun myöhemmin katsoin niitä, värit näyttivät vääristyneiltä. Esimerkiksi kaikista tummin sävy näytti perusruskealta, kun oikeasti siinä on hento luumun häivähdys. Yläpuolella olevan kuvan sävyt toistuu omalla näytölläni juuri sellaisena, kuin ne näyttää luonnossa. Toki kaikilla on omat säädöt näytöissään. Mutta siis joo, palataan tähän kevätkokoelmaan.


Flashing Volume Instant Effect Mascara, 20 Black

Olen tykästynyt Isadoran ripsiväreihin, joten olin todella innoissani tästä ripsiväristä. Ensimmäisellä käyttökerralla järkytyin mascaran harjan pienestä koosta. Vai pitäisikö sanoa minimaalisesta koosta. Olen käyttänyt pieniharjaisia ripsivärejä ennenkin, mutta tämä harja oli jotain sellaista mihin en ole ennen törmännyt. Siis katsokaa nyt:


Hämmennystäni lisäsi se, että kyseessä on tuuheuttava mascara. Yleensä tuuheuttavien mascaroiden harjat ovat massiivisia. Mä kuitenkin tykästyin miniharjaan ja ripsivärin koostumukseen. Se ei ollut liian märkää, muttei liian kuivaakaan. Ripsiväriä oli helppo levittää myös alaripsiin, eikä suttaamisesta ollut pelkoa. En tiedä tuosta tuuheutumisesta, mutta ainakin se pidentää ja erottelee ripseni. Flashing Volumen sanotaan olevan säänkestävä ja kyllähän tämä ripsissä on pysynyt ilman levahtamista. Väri lähtee ripsistä vaivattomasti lämpöisellä vesipesulla. Flashing Volume kuuluu pysyvään valikoimaan ja sen suositushinta on 17,90 €.

Tältä ripsiväri ja luomiväripaletti näyttävät käytössä:


Perfect Matt Lipstick, 08 Bare Blush

Kokoelman perinteistä huulipunalinjaa edustaa Perfect Matt Lipstick sävyssä Bare Blush. Huulipuna on koostumukseltaan sen verran pehmeää, ettei se ollenkaan kuivata huuliani. Se myös pysyy huulilla paremmin kuin perushuulipuna. Sävy Bare Blush on uskomattoman kaunis tummahko nude! Olen täysin rakastunut siihen! Harmi vaan, kyseessä on kausisävy. Tällainen sävy kuuluisi pysyvään valikoimaan!!! Perfect Matt Lipstickin suositushinta on 14,90 €.


Ultra Matt Liquid Lipstick, 11 Cool Mauve & 09 Vintage Pink

Ultra Matt Liquid Lipstickeistä sanotaan seuraavaa:

Ultra Matt Liquid Lipstick on nestemäinen mattahuulipuna, jossa yhdistyvät huulikiillon keveys ja huulipunan runsaspigmenttinen, intensiivinen väri. Huulista tulee virheettömän, runsaan ja huolellisesti muotoillun näköiset. Erittäin pitkäkestoinen koostumus ei tahraa, ja kevyt koostumus tuntuu huulilla miellyttävältä. Huulipuna on helppo levittää erikoismuotoillulla applikaattorilla, joka helpottaa myös huulien muotoilua.

Nestemäisissä huulipunissa monille on tärkeintä hyvä pysyvyys. Mä olen valitettavasti huomannut, että mitä pitkäkestoisempi nestemäinen huulipuna on kyseessä, sen epämukavammalta se tuntuu huulilla. Mulle huulipunan pysyvyys on melko tärkeä ominaisuus, mutta sen edelle menee mukavuus. Ultra Matt Liquid Lipstickit ovat pitkäkestoisia mutta huulillani ne aiheuttavat epämukavan kuivuuden tunteen ja en voi ajatella muuta kuin että  antakaa mulle huulirasvaa!


Ehkä mä en vain osaa käyttää tällaisia huulipunia tai huuleni ovat liian kuivat, sillä olen lukenut näistä erittäin positiivisiakin arvosteluja. Esimerkkinä Nude-blogin postaus (klik). Makuja on monenlaisia ja mä nyt vaan pidän enemmän voidemaisista huulipunista.

Sävyt Cool Mauve ja Vintage Pink ovat kausisävyjä, mutta Ultra Matt Liquid Lipstick-sarjaan tulee maaliskuun aikana yhdeksän sävyä pysyvään valikoimaan. Huulipunien suosituhinta on 13,90 €.



Eye Lifter Duo Highlighter-kynä

Eye Lifter-kynä on varsin näppärä tuttavuus. Se on kaksipäinen kynä, jonka toisessa päässä on mattasävy ja toisessa helmiäissävy. Käytän helmiäispäätä silmän sisänurkissa tuomaan sinne valoa, mutta sitä voi käyttää myös kulmaluun ja amorinkaaren korostamiseen. Mattapäätä käytän luomen vesirajalla. Sitä voisi käyttää myös kulmakarvojen alareunan tarkentamiseen ja siistimiseen.


Voisin kuvitella, että molempia päitä voi käyttää myös luomivärin pohjustajana. Pitääpä seuraavaksi kokeilla. Eye Lifter on todella monipuolinen kynä ja vain mielikuvitus on rajana mihin kaikkeen sitä voisi käyttää. 90-luvulla mattapäätä olisi varmasti käytetty huulipunana! 😅 Eye Lifter Duo Highlighter-kynä jää pysyvään valikoimaan ja sen suositushinta on 14,50 €.


Perfect Blush-poskipuna, 61 Cool Pink

Perfect Blush sävyssä Cool Pink on kauniin keväinen poskipuna. Se on kevyttä ja heleää, mutta ei liian pigmenttistä. Tällaista poskipunaa aloittelijankin on helppo käyttää. Ei ole pelkoakaan pelleposkista. Toisaalta sävyä on helppo kerrostaa ja häivyttää. Kokoelmaan kuuluu myös toinen kausisävy, Coral Glow. Poskipunien suositushinta on 14,50 e.


Wonder Nail-kynsilakat, 544 Nude Attitude & 545 Dolce Rose

Viimeisenä mutta ei suinkaan vähäisimpänä esittelyvuorossa ovat Wonder Nail-kynsilakat. Isadoran kynsilakat ovat parhaimpia kynsilakkoja mitä marketeissa myydään. Wonder Nail-lakoista luvataan että ne kuivuvat nopeasti ja pysyvät pitkään. Nämä lupaukset myös lunastetaan.


Nude Attitude on superihana nude, jossa on hitusen punertavuutta. Olen käyttänyt tätä lakkaa jo kolmisen viikkoa kynsilläni, mutten ole vielä kyllästynyt. Paras nude, jota olen käyttänyt.

Dolce Rose on nimestään huolimatta persikkainen sävy ja siinä on kultaista hohdetta. Tämäkin on todella kaunis kevätsävy.


Loppuun vielä meikkikuva, joka on pääosin tehty Cool Matt-kokoelman meikeillä. Silmämeikki on tehty Eye Sculptor Bar-paletin sävyillä, ripsissä Flashing Volume mascaraa, poskilla Perfect Blush-poskipunan sävy Cool Pink, huulilla Perfect Matt Lipstickin sävy Bare Blush sekä Eyelifter Duo Highlighter kynää silmän sisänurkissa.


Näiden esittelemieni tuotteiden lisäksi kokoelmaan kuuluu muutama muukin tuote, kuten uudet Precision Brow Pen-kulmakynät. Koko kokoelman voit tsekata Isadoran nettisivuilta.


Millaisia fiiliksiä Isadoran kevätkokoelma sinussa herättää?




Tuotteet saatu testiin blogin kautta.

27 kommenttia:

  1. Johan oli postaus täynnä mielenkiintoisia meikkejä. Mä juurikin ajattelin että jopas on hyvä kun tuossa paletissa on valkoista noin paljon kun se aina kuluu ekana loppuun, sen jälkeen luinkin samat sanat tuosta:D Eye lifter kynä alkoi kiinnostaa todella paljon, en ole aiemmin törmännyt moiseen. Huulituotteet myös saa pisteitä täältä tuosta kynsilakasta puhumattakaan! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kun tykkäsit. :) Multakin kuluu aina vaaleat sävyt ensimmäisenä. Kaikissa luomiväripaleteissa pitäisi olla muita sävyjä suurempi vaalea sävy. Multa taitaa löytyä vain yksi toinen paletti jossa näin on.

      Poista
  2. Oi miten hempeitä sävyjä ja tuo Bare Blush-sävyinen huulipuna on täydellisen sävyinen! Tuo pitää kyllä itselleni metsästää :).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä olen ihan rakastunut Bare Blushiin ♥️ Se on täydellinen sävy lähes kaikenlaisten silmämeikkien kaveriksi.

      Poista
  3. Tosi kiva postaus ja niin kaunis meikki, sai kyllä himoitsemaan noita huulimeikkejä <3

    VastaaPoista
  4. Toi ripsari on yksi mun lemppareista, se vaan tekee todella nättiä jälkeä mun ripsissä. Tosin joskus tulee niitäkin päiviä kun sekään ei toimi, mutta onneksi tosi harvoin. minä tykkään pienistä harjoista, näppärämpiä mielestäni ja sotkevat vähemmän (tai siis minä sotken niillä vähemmän ;-) ). Kaunis meikki!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Mäkään en tykkää jättiharjoista, mutta aluksi luulin tuon harjan olevan jopa liian pieni. Eipä ollutkaan, vaan tosi näppärä ja tosiaan sotkua tulee vähemmän. :D

      Poista
  5. Mä tykkään tosi paljon Isadorasta ja lakat on eritysesti mieluisia.Hyvä pigmentti ja kestävät pitkään. Tuo Eye Lifter-kynä on kyllä hankittava!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mäkin olen tykästynyt noihin kynsilakkoihin. Niissä on loistava kestävyys ja todella kauniit sävyt. :)

      Poista
  6. Mä tykkään tosi paljon, tosi monikäyttöiset sävyt ja no just mun makuun. ^_^

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä arvasin, että sä tykkäisit näistä sävyistä. :)

      Poista
  7. Fiilis näistä on sellanen "ihan kivoja". Ei välttämättä näin kuvien perusteella herätä mitään suuria ostohimoja, mutta haluisin kyllä ton liquid lipstickin kokeilla. Niistä tummemmista sävyistä oisin kiinnostunut. :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Höö, toivottavasti mun ottamat kuvat eivät nyt niin huonoja olleet. Ei vaan tiedän mitä tarkoitat. :) Mä haluaisin tykätä noista nestemäisistä huulipunista, mutta en voi sille mitään että ne kuivattavat liikaa mun huulia. Voihan olla että ne toimivat sulla. :)

      Poista
  8. Ooh, nämä IsaDoran uutuudet ovat kyllä mielenkiintoisia! Ihanaa kun on kevätkokoelma, jossa on näinkin paljon arkisia ja käytännöllisiä sävyjä :)

    Upean silmämeikin loihdit <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sanos muuta. Mahtavaa ettei kevätkokoelman aina tarvitse olla pastellisävyjä, kuten minttua ja laventelia. :D Kiitokset meikkikehuista. :)

      Poista
  9. Isadoralla on hyvät ripsarit, tai siis näissä uusimmissa ripsareissa on tosi hyviä :) Tykkään tästä kokoelmasta, sävyt on just sellaisia mitä itse tykkään käyttää, toki huulimeikeissä rakastan enemmän punaisia ja kirkkaampia sävyjä, mutta nuo muut sävyt saavat sydämen sykkimään :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, se Grand Lash Volume Styler on huippuhyvä ripsiväri. :) Nestemäisten huulipunien sävymaailma on aika viileän vaalea. Taitaa siitä kokoelmasta löytyä myös yksi kirkkaanpunainen sävy ja tummaa luumuakin.

      Poista
  10. Tosi kivoja neutraaleja ja käytännöllisiä sävyjä kautta linjan:) Mattahuulipunista (varsinkin liquid) samat fiilikset: huulirasva tänne ja äkkiä:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mäkin tykkään näistä sävyistä. Välillä on piristävää, että meikkikokoelmissa on erikoisia sävyjä ja välillä taas kaipaan tällaisia käytännönläheisempiä sävyjä. :)

      Poista
  11. Noi kynsilakat on hurjan kauniita<3 Nyt toivoisin, että voisin ihan tavallisena arkena sellaisia käyttää, sillä noi sävyt iskee ja lujaa! Noi Ultra Matt Liquid Lipstickit on saaneet tosi paljon kehuja, joten ihan hyvä saada lukea vähän toisenlaistakin mielipidettä. Mä haluaisin periaatteessa testata noita, mutta pelkään, että noi tuntuu huulilla juurikin samalta kuin NYX:n Soft Matte Lip Creamit, joita inhoan :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sä voisit sitten periaatteessa tykätä noista Ultra Matteista. Mun mielestä ne tuntuu huulilla ihan erilaiselta kuin Soft Matte Lip Creamit. :)

      Poista
  12. Onpa ihania sävyjä! Ja hyvä idea laittaa palettiin tuo vaalein isompana sävynä, se kun tosiaan loppuu aina ennen muita.

    Löytyipäs täältä muuten mielenkiintoinen blogi :) Kivoja juttuja ja kuvatkin kauniita. Jäänkin seurailemaan!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos ihanista sanoistasi! :) Tervetuloa lukijaksi ja toivottavasti viihdyt postausteni seurassa. :)

      Poista
    2. Voisin muuten sanoa samaa sinun blogistasi. :)

      Poista
  13. Nude Attitude on ehkä yksi kauneimmista kynsilakoista ikinä! Mä olen saanut siitä niin paljon kehuja kynsilläni :) Ja IsaDoran nestemäiset mattapunat on myös aivan huippuja! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen samaa mieltä Nude Attitudesta. Se on tajuttoman kaunis sävy!! Toi mun kuva ei tee sille yhtään oikeutta.

      Poista