tiistai 21. maaliskuuta 2017

Essence Velvet Stick-huulipunakynät | swatchit ja arvostelu



Heissan! Tänään katsastetaan *Essencen Velvet Stick*- huulipunakynät. Mulla on Essenceä kohtaan hieman kaksijakoiset tunteet. Osa testaamistani tuotteista ovat olleet hyviä, osa taas huonoja. Tein vähän aikaa sitten postaukset parhaimmista ja huonoimmista huultenrajauskynistä ja molemmilta listoilta löytyy Essenceä. Mattahuulipunat ovat suosikkejani, samoin Longlasting Liplinerit.

 
Esittelen Velvet Stickien sävyt siinä järjestyksessä, mistä pidin eniten. Lempparini eli Plum Perfect aloittaa:


Plum Perfect

Sävyn nimen perusteella odotin jotain erilaista. En tiedä olenko ihan hakoteillä, mutta tietääkseni luumun sävyiset huulipunat ovat violettiin taittavia. No ei sillä nimellä ole niin suurta merkitystä. Plum Perfect on sävyltään todella kaunis punaruskea. Tämän tyyppiset sävyt ovat nudesävyjen lisäksi suosikkejani. Plum Perfect ei ole liian tumma päiväkäyttöönkään ja hieman tummemmalla huultenrajauskynällä tästä saa tuunattua kunnon vamppipunan.


Mega Melon

Mega Melon on ihanan raikas vesimeloninpunainen sävy. Olen joskus vierastanut tällaisia sävyjä, mutta nykyään oranssiin vivahtavat kepeät punaiset ovat suosikkejani varsinkin kesällä ja keväällä. Aivan huippuihana sävy!


Cherry Crash

Taas mä valitan epäolennaisista: mielestäni kirsikansävyiset huulipunat eivät näytä tällaisilta. Olenko mä ainoa, joka kiinnittää näin paljon huomiota huulipunan sävyjen nimiin? 😄 Ihan sama mikä sävyn nimi on.. Tärkeintä on miltä se näyttää. Cherry Crash on todella kaunis perinteinen kirkkaanpunainen sävy. Mulla ei ole kovin monta kirkkaanpunaista huulipunaa, joten tämä pääsee tehokäyttöön.




Peony Star

Peony Star on sävyltään todella viileän vaalea malva. Ennen kuin olin swatchannut huulikyniä, olin varma, että Peony Star tulisi olemaan näistä suosikkini. Valitettavasti mun täytyi todeta, että näin kylmä vaalea sävy ei sovi yhteen ihonsävyni kanssa. Olen googlannut tämän sävyn muiden huulilla ja se on näyttänyt todella hyvältä. Mua harmittaa tosi paljon ettei tämä toiminut mulla.


Nude Hero

Nude Hero on erittäin vaalea, persikkainen nudepuna. Tykkään nudepunista, mutta tässä ollaan jo niin nudea, että näyttää siltä kuin olisin laittanut peiteainetta tai meikkivoidetta huulilleni. En voisi käyttää tätä yksinään, mutta olen käyttänyt tätä tummemman huulipunan päällä huulten keskiosassa tuomaan valoa ja muutenkin vaalentamaan itselleni liian tummia huulipunia.


Velvet Stickit eivät jätä huulia mattapintaisiksi. Mulle se käy oikein hyvin, sillä en pidä liian kuivista huulipunista ja miellän mattakoostumuksen yleisesti ottaen kuivakkaaksi. Velvet Stickit ovat koostumukseltaan kuin voidemainen huulipuna, mutta eivät liian "kermaisia". Tuntuma on pehmeä ja hyvin levittyvä sekä pigmentit ovat kohdallaan. Huonona puolena kynissä on se, että ne pitää teroittaa. Pitäisi kai ottaa teroitin mukaan käsilaukkuun.


Tein Velvet Stickille pysyvyystestin. Otin testisävyksi Cherry Crashin. Laitoin huulipunaa  suoraan puhtaille huulille. En tehnyt mitään kikkoja pysyvyyden parantamiseksi (kuten huulien painamista paperille, puuterointia ja punan lisäystä).

Velvet Stick pysyi koko aamupäivän huulillani todella hyvin, kunnes yhdentoista aikoihin söin lounaan. En korjannut huulipunaa lounastamisen jälkeen, kuten aina normaalisti teen. Kahdentoista aikaan kun huulipuna oli ollut huulillani hieman yli neljä tuntia, otin kuvat. Niissä näkyy, että huulipuna on suurimmaksi osaksi lähtenyt pois ja pientä uurteisiin karkailua on tapahtunut. Kuitenkin huulipuna on kulunut pois melko tasaisesti, eikä se ole levahtanut pitkin naamaa.

En lisännyt huulilleni mitään tuotteita koko testiaikana ja ilokseni ja yllätyksekseni minun täytyy todeta, etteivät huuleni tuntuneet kuivilta vielä puolen päivän aikaankaan. Olen joskus maininnut blogissani, että mulle mukavuus tulee ennen pitkäkestoisuutta. Tarkoittaa sitä, että valitsen mieluummin voidemaisen huulipunan, joka ei välttämättä kestä syömistä, kuin kuivan ja superkestävän huulipunan joka kestää syömistä paremmin, mutta saa huulet (ja hermot) kiristymään.


Olen erittäin vakuuttunut Velvet Stickeistä. Näillä on hintaa noin 2,50 euroa. Mielestäni Velvet Stickien hinta-laatusuhde ei ole hyvä, vaan huippuhyvä. Jos en olisi tiennyt mitä tuotetta käytän, olisin luullut kyseessä olevan joku paljon kalliimpi tuote. (Olisi muuten kiva päästä joskus tekemään sokkotestejä meikeillä.) Multa löytyy NYXin Jumbo Lip Pencileitä, jotka maksavat 7,50 euroa eli kolme kertaa enemmän mitä Essencen Velvet Stickit. Molemmat ovat hyviä kyniä, mutta Essencen koostumus on kestävämpi ja mattaisempi, kun taas NYXin kynät ovat koostumukseltaan kevyempiä ja kiiltomaisempia. Essenceltä löytyy myös Glossy Stickejä. Olisivatkohan ne lähempänä NYXin koostumusta..?


Essenceä myydään ainakin Tokmanneissa, Halpa-Halleissa ja joissain Citymarketeissä. Lähimmät jälleenmyyjät löytyy Essencen suomalaisilta nettisivuilta. Toki Essenceä saa tilattua myös netistä ainakin pretty.fi:stä ja kosmetik4lessiltä.


Oletko testannut Essencen huulipunakyniä tai muita huulituotteita?







* Tuotteet saatu pr-näytteenä. 
En hyödy mitenkään linkkien klikkailusta. 
Mielipiteet bloggaajan omia.

24 kommenttia:

  1. En ole Essencen huulituotteita kokeillut, koska minullakin on ollut niin ristiriitaiset fiilikset kyseisestä merkistä. Joukkoon mahtuu niin huippuja kuin kehnojakin yksilöitä. Nämä huulipunakynät alkoivat kiinnostamaan, koska tuo hinta on naurettavan vähän! :)
    Ekasta kuvasta katselin, että omaksi suosikikseni nousisi varmaankin Peony Star-sävy, mutta yllättäen Plum Perfect ja Mega Melon näyttävät minun silmääni parhaimmilta sävyiltä :).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä olen tykännyt erityisesti Essencen mattahuulipunista ja Longlasting Liplinereista. En tykkää maksaa kovin suuria summia tietyistä huulipunasävyistä, joita en välttämättä käytä kovin usein. Essencen huulipunien hinnat ovat sen verran alhaiset, että tulee ostettua sellaisiakin sävyjä, joita en muilta merkeiltä välttämättä ostaisi. :)

      Poista
  2. Mega Melon on kyllä täydellinen kesäsävy! <3

    VastaaPoista
  3. Mulla on tuo Peony Star huulipunakynä, koska tykkään eniten juuri tuollaisista kylmistä malvan sävyistä ja omasta mielestäni ne sopivatkin mulle oikein hyvin;) Mulle ei oikein kirkkaanpunaiset, eikä oranssiin vivahtavat sovi:) Myös Essencen huultenrajaskynät on hyviä. Satin Mauve on tän hetken lemppari. Ja laatuhan on todella hyvä:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä olisin halunnut tykätä Peony Starista, mutta en ole saanut sitä toimimaan mulla. Mä olen liian kalvakka. :(

      Poista
  4. Kuullostaa lupaavilta, näitä pitää ehdottomasti joskus testata :)

    VastaaPoista
  5. Vitsi, tuo Nude pitää kyllä hakea. Jos ei tosiaan ole liian vaalea omalle iholle. Itse olen tykästynyt Essencen Matt, Matt, Matt-huulipuniin, muista Essencen punista en niin välitä. Olen kanssasi samaa mieltä, että Essencen tuotteet ovat vähän hit-and-miss. Jotkut on hyviä, jotkus todella huonoja.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä olen yleensä nudepunien ylin ystävä, mutta toi oli mun kalpealle iholle jopa liian vaalea. Sun väreihin se voisi sopia. :)

      Poista
  6. En ole näitä hankkinut tuon teroittamisen tarpeen takia, mutta nämähän vaikuttavat hyviltä ja kestäviltä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllähän nämä olisivat paljon kätevämpiä, jos olisivat twist-up-muodossa, mutta kaikkea ei näköjään voi saada. :)

      Poista
  7. Vau miten upeilta näyttävät huulilla :) Mega Melon täytyy ainakin hankkia.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. :) Mega Melonista taitaa tulla mun suosikkikesäsävy. :)

      Poista
  8. Kiva postaus ja menee ostoskoriin :) Katsoin näitä mutta en viitsinyt ostaa kun epäilin...näköjään turhaan.Näyttävät hyviltä huulilla ja kivoja sävyjä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. :) Mä tykkäsin näistä tosi paljon. Olisi kiva kuulla myös sun kokemuksia näistä huulipunakynistä.

      Poista
  9. Tuo epäkirsikkapuna on sävyltään mun suosikki, vaikka se ei olekaan kirsikkaa nähnyt :D Muakin vähän hämää sävyjen nimet, jotka eivät kuitenkaan kuvaa itse tuotteen sävyä ^_^

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on tosi nätti sävy. Kiva kuulla etten ole ainoa, joka kiinnittää huomiota "vääriin" sävyjen nimiin. :D

      Poista
  10. Ei vitsi miten kivat huulikynät ja juu kuiva puna on ihan no no mulle, vanhan huulet ei näytä kivoilta ryppyisinä, pientä kosteutta mattapunissakin pitää olla. Pitääpä huikennella itsensä Cittariin tai Tokmannille. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Samat fiilikset täälläkin. Mikään ei ole kamalampaa kuin liian kuiva huulipuna. Tai no aika monikin asia on, mutta you know what i mean. :D

      Poista
  11. Näyttääpä hyvältä huulilla! Harmi vaan, että sävyvalikoima on aika suppea, koska noista sävyistä en tarvitsisi yhtäkään. Ehkä mä kuitenkin testaan jotain sävyä :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Se on kyllä harmi, ettei sävyjä ole enempää. :/

      Poista
  12. Onpa kivoja sävyjä! Mä en ole Essenceltä koskaan testannut mitään, kun harvemmin innostun tosi edullisen hintaisesta kosmetiikasta, vaikka kyllä niidenkin joukosta löytyy joskus aarteita :) Essenceä kehutaan paljon, joten varmasti itsekin löytäisin valikoimasta toimivia tuotteita, mutta mä vaan olen niin enemmän selektiivisen kosmetiikan ja kauniiden pakkausten perään, enkä voi sille mitään :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ymmärrän sun pointin. Käytän sekä Essencen että Guerlainin huulituotteita, mutta meikkipohjatuotteissa käännyn yleensä aina selektiivisen merkin puoleen.

      Poista