tiistai 21. helmikuuta 2017

Parhaat huultenrajauskynät

Hello! Tänään esittelen teille suosikkihuultenrajauskynäni. Meinasin ensin tehdä top 5 postauksen, mutta mun on ihan mahdotonta valita vain viisi parasta huultenrajauskynää, sillä niitä on niin monta. Mä niputan lempikynäni merkeittäin. Puhun vain ja ainoastaan näistä sävyistä, jotka olen itse hyviksi kokenut. En todellakaan voi sanoa ovatko kaikki Goshin tai MACin huultenrajauskynät hyviä. Monesti sävyjen koostumuksien välillä on huimiakin eroja, vaikka ovat samaa merkkiä.


Mulle huultenrajauskynä on ollut aina todella tärkeä tuote ja olen käyttänyt niitä varmaankin siitä asti kun aloin meikkaamaan. Huultenrajauskynät auttavat korostamaan huulten muotoa tai korjailemaan pikkuvihreitä ja tekemään niistä täyteläisemmän näköiset. Puhumattakaan siitä, että ne estävät huulipunaa karkailemasta juonteisiin. Kun ikää alkaa karttua, kannattaa huultenrajauskynään tarttua. Oho, runosuoni alkoi pulpahdella. Jep. Tärkeydestään huolimatta huultenrajauskynä on ollut mulle aina sellainen tuote, josta en halua maksaa maltaita.

Huultenrajauskynä on mulle visuaalisesti vain tylsä kynä. Enkä tarkoita tylsällä teroittamatonta. Otin kuvat swatchatusta kädestäni ja sylissäni oli Pikku Myy-viltti. Päätin käyttää Myytä koko postauksen taustana, koska Myy ei ole lähelläkään tylsää.


Oukei, mennään siis asiaan. Parhaat huultenrajauskynät (disclaimer: siis mun mielestä), olkaatten hyvät:

1. Gosh Velvet Touch Lipliner, 001 Nougat Crisp & 003 Cardinal Red

Omistan sävyt Cardinal Red (burgundinpunainen) ja Nougat Crisp (nude). Molemmat ovat koostumukseltaan pehmeitä, hyvin levittyviä, pigmenttisiä ja kestäviä.Goshin huultenrajauskynissä hinta-laatusuhde on kohdillaan. Sokkostestissä voisin luulla näitä Urban Decayn huultenrajauskyniksi, mutta hintaa näillä on vain 8,50 euroa. Goshin huultenrajauskynät ovat vedenkestäviä ja ne sisältävät jojobaöljyä ja E-vitamiinia. Mulle tuli yllätyksenä, että Gosh on tanskalainen firma. Luulin sitä brittiläiseksi.


2. MAC Lip Liner, Soar

MACin huultenrajauskynä löytyy listalla kokkossijalta, koska rakastan sen sävyä. Sävyn nimi on Soar ja se on rusehtava pinkki. Se näyttää hemmetin hyvältä ja käy hyvin yhteen monien huulipunieni kanssa. Vaikka jossain vaiheessa olin sitä mieltä, että Soar on paras huultenrajauskynäni, niin täytyy sanoa, että hinta-laatusuhteeltaan Gosh on parempi. MACin kynässä on huippukoostumus, mutta se on ihan hiukkasen kuivakkaampi kuin Gosh. MACin huultenrajauskynillä on hintaa 17,50 €.


3. Urban Decay Glide-On Lip Pencil, Ex-Girlfriend

Mulla on ollut joskus vaikeuksia löytää hyvää nudekynää, mutta nyt mulla on sellaisia useita. Urban Decayn ja Gwen Stefanin limited edition-huultenrajauskynä on täydellinen! Sen sävy on täydellinen nude. Se ei ole liian vaalea, muttei liian tummakaan. Kynän koostumus on kermaisen pehmeää ja se levittyy täydellisesti. Vaikka kynän koostumus on pehmeää, se ei kuitenkaan ole niin pehmeää, että se katkeilisi helposti. Pysyvyys tässä on huippuluokkaa. UD:n huultenrajauskynät edustavat kalliimpaa kastia, mutta ainakin tämän sävyn perusteella ne ovat sen arvoisia. Huonona puolena tässä on tietenkin se, että Ex-Girlfriend sävyä ei ole enää pahemmin saatavilla. Tällä hetkellä sitä on vielä saatavilla Sokkarin nettikaupasta (19 €) ja Feeluniquelta (17,92 €). Oman kappaleeni ostin Selfridgesin nettikaupasta 14 punnalla. Lisäpisteitä Ex-Girlfriendille kynän kauniista musta-kultaisesta kuvioinnista. Tämä huultenrajauskynä erottuu helposti muiden joukosta.


4. Isadora Sculpting Lipliner*, Praline & Mulberry & Perfect Lipliner, 79 Subtle Nude

Ihan ensimmäiseksi täytyy mainita Perfect Lipliner-sarjan sävy Subtle Nude. Se oli pitkään mun lempparini nudenvärisistä rajauskynistä. Se on sävyltään hitusen kylmempi kuin Goshin Nougat Crisp tai UD:n Ex-Girlfriend. Sen koostumus on myöskin pehmeää ja hyvin levittyvää sekä tietenkin kestävää. Jos koostumuksia vertaillaan, niin vieläkin parempi koostumus löytyy Isadoran Sculpting Liplinereistä. Ne ovat todella pigmenttisiä ja todella kestäviä, minkä lisäksi ne liukuvat huulille kuin unelma. Praline on pinkihtävä nude kun taas Mulberry on rusehtavan violetti. Näiden swatcheja saa hangata pois kädestä. Sculpting Liplinerit kustantavat 10,90 € ja Perfect Liplinerit 10,50 €.


5. Artdeco Soft Lip Liner, 18

Ardecon kynässä sävyn kohdalla lukee vain numero 18, mutta firman nettisivut kertovat sen olevan Rose Brown. Artdecon huultenrajauskynä on koostumukseltaan pitkälti samankaltaista kuin Goshin. Niiden pakkaus on samanlainen ja itseasiassa sävy 18 on lähestulkoon sama kuin Goshin Nougat Crisp. Mä todellakin rakastan hyviä nudeja huultenrajauskyniä. En enää muista olenko ostanut tämän Berliinistä vai tilannut Cosmeshopista, joten en todellakaan muista tämän hintaa. Tsekkasin Cosmeshopin sivut ja siellä Artdecon Soft Lip Linerit maksavat vain 6,80 euroa!!! Olen yllättynyt, sillä luulin näiden maksavan Suomessa paljon enemmän.


6. Essence Longlasting Lipliner, 05 Lovely Frappuccino & 08 Girl Next Door

En voi tehdä huultenrajauskynien top-listaa ilman näitä huippuhalpoja, mutta laadukkaita Essencen huultenrajauskyniä. Sanon heti alkuun, että olen saanut pr-näytteeksi näitä kyseisiä huultenrajauskyniä, mutta tässä esittelemäni kynät olen ostanut ihan itse. Lovely Frappucino on muuten hyvin samankaltainen sävy kuin MACin Soar, eli rusehtava pinkki.

Girl Next Door taas on vaalea nude. Essencen huultenrajauskynät ovat näistä huultenrajauskynistä voidemaisimpia ja pehmeimpiä. Niiden koostumus on sellainen, että ne menisivät vaikka huulipunasta. Mä tykkään hieman vähemmän kermaisesta koostumuksesta huultenrajauskynissä. Silloin pysyvyys on parempi. Kuitenkin Essencen kynät ovat hinta-laatusuhteeltaan erittäin hyviä. Multa löytyy näitä ties kuinka monessa sävyssä. Hintaa Essencen Longlasting Liplinereillä on 1,89 euroa. Ei paha!


Vasemmalta oikealle: Isadora (Subtle Nude), Urban Decay (Ex-Girlfriend), MAC (Soar), 
Gosh (Cardinal Red) & Gosh (Nougat Crisp)


Vasemmalta oikealle: Essence (Girl Next Door), Essence (Lovely Frappucino), Artdeco (18), 
Isadora (Mulberry) & Isadora (Praline)


Kellekään ei varmaan jäänyt epäselväksi, että rakastan nudensävyisiä huultenrajauskyniä (ja huulipunia).😄 Olen alkanut käyttää enemmän myös muun sävyisiä huulipunia, joten tällä hetkellä mulla on etsinnässä hyvä oranssinpunainen ja liila huultenrajauskynä.

Huultenrajauskynistä on tulossa lähiaikoina lisää juttua, sillä olen tehnyt listan myös inhokkihuultenrajauskynistäni. 



Mitkä ovat sinun huultenrajauskynäsuosikit? Entä onko huultenrajauskynä sinulle ylipäätään tärkeä tuote huulimeikissä?




*-merkityt tuotteet saatu blogin kautta.


28 kommenttia:

  1. Mahtava kokoelma nudesävyjä totisesti:) Käytän huultenrajauskyniä, mutta en ole kovin laatutietoinen niiden suhteen, niinpä minulle kelpaa vallan hyvin esim. Essence kynät, joita on muutama varastoissani. Lisäksi Max Factorin, Artdecon ja Rimmelin kyniä on joitakin.
    Minun suosikkeja ovat lilan, mauven ja rusehtavan sävyiset kynät, mutta myös nudessa löytyy:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heh, onhan noita nudeja kertynyt. Niitä kyllä kuluukin paljon. :) Mulla on muutama Rimmelin huultenrajauskynä, mutta en ole käyttänyt niitä aikoihin ja ne ovat näköjään kuivuneet.

      Poista
  2. Itsekin pidn huultenrajauskyniä tärkeänä ja huulipunan alle laitan nykyään aina sen. En osta edes huulipunaa ellei samalla ostolla lähde mukaan saman sävyistä huultenrajauskynää:D Postaus oli toteutettu aivan ihanalla tavalla, kuvat Myy viltillä ihan mahtavia ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos kehuista. Myy on 💗. Mä en ikinä käytä huulipunaa ilman huultenrajauskynää. No ok, joitain ihan kevyitä sävyttäviä punia käytän, mutta muuten AINA rajaukset.

      Poista
  3. Vau mikä kokoelma, tunnustan että oon huultenrajauksessa amatööri ja kyniä mulla pari :D Pitää varmaan ryhdistäytyä kun tätä ikääkin on mutta toisaalta käytän pääasiassa kiiltoja, harvoi huulipunaa. Kiva postaus!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Maiccu! :) En mäkään käytä rajauskynää vaaleiden kiiltojen kanssa, mutta tummempien kanssa käytän.

      Poista
  4. Itse olen vielä melko laiskahko käyttämään huultenrajauskyniä, mutta olen siinä yrittänyt tsempata siinä samalla kun huulipunienkin käytössä :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä taas yritän tsempata itseäni käyttämään muita sävyjä kuin nudea. Tykkään esim. burgundinpunaisesta ja oranssista, mutta silti aina meinaan lipsua ja valita sen turvallisen nuden. :D

      Poista
  5. Multa löytyy muutamia Goshin kyniä, varsinkin vedenkestävät kajalit pysyy ja pysyy, ne ei liikahda mihinkään. <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kuulostaa hyvältä. Seuraavan kerran kun tarvitsen kajalia, tiedän mitä merkkiä kokeilen. :)

      Poista
  6. Mahtava postaus ja tästä sai tosi paljon irti! Mä oon vasta ihan viimeisen vuoden aikana tajunnut kuinka tärkeitä ne huultenrajauskynät oikeesti on sen onnistuneen huulimeikin kannalta. Varsinkin, jos kyseessä on hiukankin voimakkaamman tai räikeämmän sävyinen huulipuna. Noita Goshin rajauskyniä on kehuttu muissakin blogeissa, pitää ehdottomasti testata niitä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Kiva kuulla, että tykkäsit tästä postauksesta. Voin ehdottomasti suositella ainakin noita kahta Goshin sävyä. En usko, että voisit pettyä niihin. :)

      Poista
  7. Minulla on myös järkyttävän iso kokoelma Lip linereita, mutta onhan ne ihania! Hudan Lip Contouria tekisi mieli kokeilla, sitä on niin kovin kehuttu.
    MACilta löytyy muuten myös kalliimpia rajauskyniä, ne ovat Pro longwear-laatua ja hintaa on päälle 20€. En kylläkään suurta eroa laadussa ja kestossa huomaa niiden ja normaaleiden kynien kesken. Koostumus on vähän erilainen kyllä.
    Urban decayn linereistä pidän itsekin, niitä löytyy kyllä vaan kaksi mutta haluaisin lisää ja eri sävyjä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulle 20 euroa alkaa olla kipuraja huultenrajauskynissä. Pitäisi olla jotain todella spessua, että raaskisin maksaa niin paljon. Nyt kun sanoin näin, niin varmaankin vähän ajan päästä ostan jonkun yli kahdenkympin kynän. :D Katsoin just Sokkarin nettikauppasta, että UD:n Glide On-kynät maksaa 20,50 €. Kröhöm.. Ja just niitä mua himottaisi ostaa. :D

      Poista
  8. Mä olen vasta viime aikoina innostunut huultenrajauskynistä, mutta ostan silti vain sellaisia kyniä, joita ei tarvitse teroittaa. Inhoan meikkikynien teroittamista :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Miten sä nyt niin paljon inhoat meikkikynien teroittamista!? :) Onhan ne twist-up kynät käteviä. Mulle on käynyt aika monta kertaa, että unohdan teroittaa käsilaukussa mukana kulkevat kynät. :D

      Poista
  9. Ups, myönnän olevani tosi laiska rajaamaan 😁 Täytyisi kyllä skarpata asian suhteen..Isadoralta löytyy hyviä rajauskyniä, olen tykännyt!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tarviiko sun edes rajata, kun sulla on niin upeat huulet! :)

      Poista
  10. Goshin huultenrajuskynä on kyllä paras! Varmaan melkein jokainen rajauskynä lupaa olevansa vedenkestäviä tai ainakin pitkäkestoisia, mutta nuo ihan tosissaan pysyvät kuin tauti. Lisäksi levittyvyys on loistava ja sävyvalikoima sekä saatavuus hyvät, joten mulla ei ole mitään pahaa sanottavaa tuosta! Ja tosiaan, hinta on edullinen. Goshia saa usein vielä Sokoksesta alennettuna :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin on! :) Goshilla on ihan huippu hinta-laatusuhde. Mä en yhtään muista millainen sävyvalikoima meidän Sokoksella on, mutta netissä näyttäisi olevan saatavilla kaipaamaani oranssiakin sävyä.

      Poista
  11. Liputan myös Goshin kynien puolesta! Harmi, että siihen merkkiin on muuten tullut niin vähän tutustuttua.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Samat sanat. Mulla on noiden huultenrajauskynien lisäksi kokemusta vain parista huulipunasta.

      Poista
  12. Täytyy tutustua noihin Goshin kyniin, kun niin moni niitä kommenteissa hehkuttaa! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kannattaa tutustua, jos haluaa hyvää laatua järkevään hintaan. :)

      Poista
  13. Goshia on kehuttu ihan älyttömästi ja iteki omistan Goshin huultenrajauskynän,en voi itekää ku hehkuttaa :)

    VastaaPoista
  14. Olipa hyödyllinen postaus tämäkin! Goshin rajauskyniä pitääkin testata :)

    VastaaPoista