keskiviikko 1. helmikuuta 2017

Ostolakon loppusaldo

Ennen vuoden vaihdetta mieleeni välähti loistoajatus: koko tammikuun kestävä kosmetiikan ostolakko! En ole varmaan ainoa ihminen, joka kulutti joulukuussa enemmän rahaa kuin muina kuukausina. Rahaa meni joululahjoihin, herkkuihin, kosmetiikkaan ja matkusteluun. Berliinin reissun jälkeen mulle tuli sellainen tunne, että nyt oikeasti pitää pistää kukkaron nyörejä tiukemmalle. Kaikki meni suunnitelmien mukaan lähes pari viikkoa, mutta jostain syystä eksyin Sokoksen nettisivuille ja.. no, loppu on historiaa.


Luin Facebookin NSB-ryhmästä, että Sokoksen nettikaupassa osa Urban Decayn tuotteista on alennuksessa. Sieltä löytyi myös muita huimia alennuksia, joten eikun kliketi klik, ostoskoriin vaan. Tässä siis Sokoksen nettikaupasta ostetut kosmetiikat:

Urban Decay Gwen Stefani Lipstick

Urban Decayn ja Gwen Stefanin yhteistyössä tehty kokoelma julkaistiin noin vuosi sitten. Tuotteet olivat saatavilla vain rajoitetun ajan, todennäköisesti niin kauan kuin niitä varastossa riitti. En kuitenkaan vähään aikaan ole nähnyt niitä missään, paitsi Feeluniquella. Arvatkaapa oliko ihan jouluissani kun vielä nyt Sokoksen nettikaupassa oli saatavilla Gwenin huulipunia ja vieläpä sävyssä Ex-girlfriend, joka on ihan älyttömän kaunis nudesävy. Huulipuna maksoi vain 10,95 €. Alkuperäistä hintaa en tiedä, olisiko jotain 20 €.


Urban Decay Aftergow Blush

Mulla ei ole ollut ikinä yhtään Urban Decayn poskipunaa ja kun puolella hinnalla sellaisen saa, niin onhan se ostettava. Valitsin sävyn Fetish, joka on aivan ihana matta mauve/roosan sävy. Se vaikuttaa täydelliseltä sävyltä meikiin kuin meikkiin. Poskipuna on pakattu todella kauniiseen metalliseen pakkaukseen. Hintaa poskipunalle jäi vaivaiset 14,95 €. Nyt tästä saisi pulittaa puolet enemmän eli 29,90 €.


Clinique Hi Lash Bye Lash-pakkaus

Rakastan Cliniquen silmämeikinpoistoainetta ja mun minikokoinen versio alkaa vedellä viimeisiään. Olisin ostanut Take The Day Offia joka tapauksessa sitten helmikuussa. Cliniquen setti sisältää Take The Day Off-silmä/huulimeikinpoistoainetta 200 ja 50 ml:n pullot sekä Chubby Lash-ripsivärin (4 ml). Maksoin setistä 26,94 €. Sokoksella 125 ml:n putelin normaalihinta on 25 €. Mä siis periaatteessa ja käytännössäkin säästin, kun ostin tämän.

Philosophy Coconut Frosting 3 in 1 Shampoo, Shower Gel & Bubble Bath

Olen himoinnut Philosophyn 3 in 1-tuotteita jo pitkään, mutta en ole raaskinut ostaa niitä. Coconut Frostingia voi käyttää shampoona, suihkugeelinä tai kylpyvaahtona. Pullossa on tavaraa 480 ml. Maksoin tästä 9,45 €. Jos nyt ostaisin tämän, hinta olisi 18,90 €. Selvää säästöä siis. :)


Siinä olivat Sokoksen nettikaupan ostokset. Kävin myös paikan päällä paikallisella Sokkarilla ja sielläkin oli alehulinat kuumimillaan. Tajusin tässä vaiheessa ettei mun ostolakossa ollut mitään järkeä. Eihän näin hyviä tarjouksia kannata ohittaa, vain sen takia että olen omasta päästäni keksinyt jonkun ostorajoitteen. Sokokselta en tehnyt ihan niin hyviä löytöjä kuin nettikaupasta, mutta pystyin vastustamaan turhimmat houkutukset.


Schwarzkopf BC Bonacure Hairtherapy Moisture Kick Spray Conditioner

Olen joskus käyttänyt tätä suihkutettavaa ja hiuksiin jätettävää hoitoainetta. Ostin tämän minikokoisen version ihan vain tulevia reissuja varten. Hintaa tällä oli 3,90 € (normaalihinta 4,90 €).

I Love... Tangerine Dream Shower Gel

Tämä oli ihan täysi heräteostos, mutta edullinen sellainen (2,90 €). Rakastan I Loven suihkugeeleja ja rakastan mandariinin tuoksua kosmetiikassa. Mitäpä muuta tähän voi sanoa.

Estée Lauder DayWear Sheer Tint Moisturizer SPF 15

Estée Lauderin sävytetty päivävoide lupaa mukautua kunkin ihon väriin.  

Iho näyttää nuoremmalta ja sillä on tasainen sävy. Voide suojaa ikääntymisen ensimerkeiltä.

Koostumuksenltaan tämä on samantyyppistä kuin L'Orealin eräs BB-voide (en muista enää nimeä) eli vaaleanharmaata, joka muuttuu ihon sävyiseksi kun sitä levittää. Hintaa tällä oli 10,90 €.

Baylis & Harding Beauticology Coconut & Lime Body Butter

Baylis & Hardingin vartalonhoitotuotteet eivät ole hinnalla pilattuja. En ole ennen testannut merkin tuotteita, mutta kookoksen ja limen tuoksuinen vartalovoi tuoksui ihanalta ja kädelle kokeiltaessa koostumus tuntui silkkisen pehmeältä, eikä lainkaan tahmealta. Voide maksoi 3,90. Alennusta tuli peräti 1 €.

Rexona Motionsense Invisible Anti-Perspirant

Deodorantti oli lopussa, joten ostin Rexonaa, mitä tulee aina silloin tällöin käytettyä. Hintaa oli 2 € (normaalihinta 2,60 €).

Mádara Purifying Foam

Olen käyttänyt jo pitkän aikaa L'Orealin meikinpoistoainetta, mutta olen kyllästynyt siihen ja halusin testata jotain uutta. Mádaran tuotteet ovat mulle tuttuja vain blogeista, enkä ole vielä testannut tätä. Puhdistusvaahto oli alennuksessa ja sain sen hintaan 14,95 €. Sen oikea hinta on 20,50 €. En ole ennen käyttänyt näin kallista meikinpoistoainetta, joten tämän olisi parasta toimia.

Moroccanoil Treatment

Moroccanoil on tämänhetkinen suosikkihiustuotteeni. Sokoksella pikkupullo hiusöljyä maksoi 5,70 €, joten se oli tietenkin kotiutettava. Ennen alennusta sen hinta oli 11,90 €.

Eikä siinä vielä kaikki. Tein vielä tilauksen Bearelille, koska pari tuotetta oli päässyt loppumaan. Bearelillakin oli tarjouksia, muttei mitään ihan päätä huimaavia. Pari näistä tuotteista on heräteostoksia, mutta hauskoja sellaisia.


Tonymoly Panda's Dream White Hand Cream

Mä rakastan siis RAKASTAN tätä pandakäsivoidetta. Se kosteuttaa käsiäni tuntumatta tahmaiselta ja tuoksuu taivaalliselta! Mun edellinen purkki oli päässyt tyhjentymään, joten mun oli pakko tilata tätä lisää. Nostin tämän käsivoiteen yhdeksi viime vuoden suosikkituotteistani. Maksoin tästä 8 €. (Normihinta 10,50 €).

Tonymoly Panda's Dream Smudge Out Mascara

No joo, ostin tämän mascaran sen supersöpön pakkauksen takia. Mutta mua myös kiinnostaa kokeilla uusia ripsivärejä. Jos vaikka löytäisin uuden suosikin. En ole vielä testannut pandaripsaria, mutta se lupaa pidentää ja tuuheuttaa ripsiä. Sen ei pitäisi varista tai sotata ja se lähtee pois 38 asteisella vedellä. Ripsivärin harja muistuttaa Sensain kolmekasin Volumising-version harjaa. Tiedä vaikka Panda syrjäyttäisi Sensain Holy Grail-mascarani paikalta. Saa nähdä miten käy. Alennettu hinta oli 10,90 €. Tällä hetkellä ripsiväri maksaa 14,90 €.


Tonymoly Kiss Kiss Lovely Lip Patch

Korealaiset ne keksii.. Tämä on ihan huippuhauska tuote! Kiss Kiss Lovely Lip Patch on kertakäyttöinen huulinaamio, joka hoitaa huulia kasviperäisellä glyseriinillä ja antioksidanttisilla marjauutteilla. Naamio maksoi 2,20 € (normihinta 2,95 €).

Tonymoly Egg Pore Nose Pack

Tonymolyn mustapäälaastaripakkaus sisältää yhden kertakäyttöisen mustapäälaastarin. Se puhdistaa nenän ihohuokosia liasta ja kuolleesta ihosolukosta ja luonnollisesti myös mustapäistä. Tämäkin odottaa vielä testaamista. Hintaa laastarilla on 1 €, alennettu hinta oli 0,80 €.

Tonymoly Petite Bunny Gloss Bar

Petite Bunny on sävyttävä huulivoide, joka on pakattu ihan älyttömän söpöön pupupukuun. Päädyin sävyyn 03, joka antaa huulille hennon punertavan sävyn ja tuoksuu omenalta. Voide tuntuu kosteuttavalta, silkkiseltä, eikä lainkaan tahmaavalta. Tykkään käyttää tämän tyyppisiä huulituotteita, joten saatan ostaa toisen (tai kolmannen) tällaisen. Petite Bunnyja on saatavilla kuudessa eri sävyssä ja tuoksussa. Maksoin pupusta 5,20 €, normihinta on 7,95 €.


Mizon Hyaluronic Acid Serum

Multa oli päässyt loppumaan V10Plussan hyaluroniseerumi. Olen tykännyt siitä todella paljon, mutta sen korkea hinta ei erityisesti houkuttele käyttämään sitä säännöllisesti. 10 millin pullo maksaa noin 40 euroa... Auts. Mizonin hyaluronihapposeerumi vaikuttaa muutaman käyttökerran perusteella hyvin samankaltaiselta kuin V10Plus. Mizonin 30 ml:n pullon hinta on 21 €.

LOPPUSALDO:

Olen ihan surkea matematiikassa, mutta laskujeni perusteella tammikuussa rahaa meni kosmetiikkaan 154,64 euroa. Jos olisin ostanut kaikki tuotteet normaalilla hinnalla, se olisi tehnyt 220,70 euroa eli periaatteessa säästin 66,06 euroa. Tietenkin olisin säästänyt sataviiskymppiä jos en olisi ostanut mitään.

Huom. En tiedä Urban Decayn Gwen Stefani huulipunan tarkkaa alkuperäistä hintaa, mutta laskutoimitukseen laitoin sen hinnaksi 20 euroa, sillä sen verran UD:n huulipunat suunnilleen maksavat. Cliniquen setillekään mulla ei ole mitään oikeaa hintaa, mutta siinä on arviolta ainakin 35 euron (jopa 45 euron) edestä tuotteita. Jos joku huomaa laskuvirheitä, niin pyydän anteeksi. Matikka ei tosiaan ole mun vahvuuteni. :)

En ole mitenkään erityisen ylpeä siitä, että tuli taas ostettua kosmetiikkaa, vaikka olinkin päättänyt pitää ostolakkokuukauden. Ehkä mun pointtina tässä oli se, että jos joskus pidän ostolakkoa, en pidä sitä tammikuussa kun on kaikenlaisia kivoja alennusmyyntejä käynnissä. Toisaalta olen kaikkia täyskieltoja vastaan. Esimerkiksi jos kieltäydyn kokonaan herkuista, en pysty ajattelemaan muuta kuin herkkuja. Ehkä tässä pätee sama juttu. Ja jos multa loppuu joku tuote, jota tarvitsen, niin tekeekö se musta paremman ihmisen jos ostan sen vasta ensi kuussa? Joillekin varmasti sopii täyskiellot, mutta mä taidan jatkaa vanhalla linjalla ja tehdä ostoksia silloin kun sille on tarvetta.


Jos joku näistä tuotteista kiinnostaa sinua, niin voin tehdä siitä oman postauksen. Laita vaan kommenttia tulemaan.


Harrastatko sinä ostoslakkoja tai esim. karkkilakkoja?



24 kommenttia:

  1. Pieleen mennyt ostolakko kuulostaa liiankin tutulta mulle :D Mähän ostolakkoilen aina välillä, mutta ei niistä lakoista koskaan tule mitään. Yleensä pystyn ostolakon aikana olla tekemättä kalliita tilauksia, mutta kaikkea pientä tulee aina ostettua. Nyt päätin olla koko helmikuun ostolakossa vaatteiden suhteen. Mä oon töissä vaatekaupassa ja nyt kun oli alennukset, uusia vaatteita tuli ostettua vuodenvaihteessa riittävästi muutaman kuukauden edestä :D

    Mulla on myös tuo UD:n Gwen Stefani huulipuna sävyssä EX-Girlfriend ja se on yksi suosikkipunistani! Paljaaltaan se on ehkä vähän pliisu omaan makuun, mutta nuden rajauskynän päällä se on todella upea! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä muistelinkin että olit jossain postauksessa tai videossa asiasta maininnut. Sattuuhan näitä. :) Mä olen ylpeä itsestäni, kun olen onnistunut vastustamaan Too Facedin Peach-kokoelmaa, vaikka kesällä olisin tehnyt mitä vain saadakseni sen käsiini. :D
      Vaatekaupassa työskentelyssä on varmasti omat vaaransa. :)

      Poista
  2. Mun piti pitää herkkujen ostolakko nyt tammikuussa, mutta se päättyi sitten siihen kun Cittarissa oli suklaata alennuksessa :D Toisaalta sallin sen itselleni kun ottaa huomioon että eletään vielä tammikuuta ja on harmaata :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihan oikein. Ei kannata olla liian tiukka itseään kohtaan, varsinkaan näin talvella kun on pimeää ja muutenkin ankeaa. :D

      Poista
  3. Kyllä noiden takia kannatti langeta, kerrassaan ihania ostoksia!!

    VastaaPoista
  4. Tammikuun alennuksia on vaikea vastustaa ja kieltämättä itsekin niitä jonkin verran tulin hyödyntäneeksi :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sanos muuta. Mä en oikein ajatellut järkevästi, kun päätin pitää just tammikuun ostolakkoa. :)

      Poista
  5. Sähän oot löytänyt paljon kivoja juttuja! ;) Tuo UD:n huulipuna ja poskipunahan oli oikeat löydöt! Tosi kivat sävyt kummassakin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Todellakin. Jos puoli-ilmaiseksi saa Urban Decayta, niin onhan sitä aika vaikeaa (tai jopa tyhmää) vastustaa. :)

      Poista
  6. Mun ei tarvi, olen nykyään mielestäni hyvin kohtuullinen ja harkitseva kuluttaja, jos ajattelee elämääni vaikka 15 vuotta sitten, silloin toki oli rahaakin toisella tavalla käytössä. Kun on vähemmän, oppii äkkiä harkitsevaisemmaksi, silti multa ei puutu mitään. Nykyään usein kauhulla lasken kuin monta kaukomatkaa olisin saanut heräteostoksillani, monta... :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä olin paljon harkitsevampi kuluttaja parikymppisenä, mutta nyt olen vähän höllännyt periaatteitani. Esim. aikaisemmin en ikinä ostanut uutta mascaraa ennen kuin vanha oli loppunut. Nyt mulla taitaa olla jopa kolme ripsiväriä samaan aikaan käytössä. :) Kyllähän noista pienistä heräteostoksista kertyy aika iso summa vuosien mittaan.

      Poista
  7. En pidä kosmetiikan ostolakkoja, kun ne eivät kuitenkaan pidä;) Kahta kauheammin vaan tekee mieli, jos itseltään edes pikkuostokset kieltää, juu näin on! Karkkilakko on jotenkin helpommin hallittavissa:)
    Tuo UD:n huulipuna on ihana<3 Ja nuo TonyMolyt houkuttelisivat kovasti...;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en ole aiemmin pitänyt mitään ostolakkoa, enkä usko että tulen enää pitämäänkään. Sama juttu karkkilakkojen kanssa. Tammikuussa olen pystynyt pitämään herkuttelun aisoissa, joten voi olla edes siitä ylpeä. :)
      Mä olen ihan heikkona noihin Tonymolyn ihanuuksiin. :)

      Poista
  8. Oi vitsit tuo Urban Decayn Gwen Stefani huulipuna on juuri sellaisen sävyinen, mitä olen himoinnut hankkia! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nou hätä, Ex-Girlfriend-sävyä on edelleen saatavilla. Se on yksi Vice Lipstickien sävyistä. Koostumus on sheer. :)

      Poista
  9. Testasin tuon Tonymolyn huulinaamion, mutta en oikein kokenut sen kosteuttavan ihoa. Nyt Sokoksella oli kaikki alejutut -70 %, mutta ostin vain yhden misellin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No höh. Mutta oli sitä varmaan hauska kokeilla. :) Mä en ole uskaltautunut Sokkarille pariin viikkoon. :D

      Poista
  10. Mulla oli epämääräinen ajatus etten ostaisi vähään aikaan mitään kosmetiikkaa koska en mitään tarvitse, mutta aikani tietokoneella notkuttuani klikkailin itseni Pretty.fi:n synttärialeille ja huonosti kävi.
    Piru periköön kaikki nettikaupat ja nykytekniikan :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Todellakin! Ennen sentään piti mennä paikanpäälle kauppaan jos jotain halusi ostaa. 😃 Nyt vaan pari klikkausta kotisohvalta ja heippa rahat! Oon nyt poistanut sähköpostistani lukematta kaikki pretty.fi, Beautybay yms. houkutusmailit. 😊

      Poista
  11. Oot tehnyt hyviä löytöjä :) Mä onnistuin ostamaan tammikuussa vain kaksi kosmetiikkatuotetta, mutta sen sijaan tuli ostettua uusia vaatteita. Radikaali ostolakko ei toimi mullakaan, ja kaikki hyvät tarjoukset kannattaa hyödyntää ( varsinkin jos tuotteet päätyvät oikeasti käyttöön :D ). Tosi usein pyrinkin hyödyntämään alet tai alekoodit, toisaalta se sitten vähän hämärtää sitä arvoa, mitä on tuotteesta valmis maksamaan..tosin, kun sitä kosmetiikkaa on jo niin, että voisi muillekin jakaa, sitä monta kertaa onkin valmis kärkkymään, tulisiko joku tuote esim. kanta-asiakas tarjoukseen tms. , jos siis ei ole akuutti tarve tuotteelle ^_^

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en taas ole ostanut uusia vaatteita pitkiin aikoihin (paitsi sen yhden neuleen, joka vilahti Berliini-postauksessa). Mä joskus sortunut ostamaan tuotteita vain sen takia kun ne ovat alennuksessa. Ei siinäkään ole mitään järkeä. Varsinkin vaatteita jää helposti käyttämättä, jos ne ostaa vain hintalapun takia. :/

      Poista
  12. Lakot ei toimi mulla, eli en harrasta...tulee vain pettymyksiä :D

    VastaaPoista