torstai 16. helmikuuta 2017

Kauneushaaste

Heissulivei! Tykkäättekö lukea haaste-postauksia? No nyt tässä olisi sellainen tulossa. In This Light-blogin Salka haastoi minut tekemään tämän hauskan kauneushaasteen. Kiitos paljon Salka, musta on ihanaa tehdä välillä tämäntyyppisiä postauksia.


1. Varhaisin meikkimuisto

Äitini oli Yves Rocherin tilaaja ja muistan kun joskus posti toi mainoskirjeen mukana minihuulipunia. Muistan myös katselleeni lumoutuneena meikkikuvastoa. Kotona en pahemmin päässyt leikkimään meikeillä, sillä mun äidillä taisi olla tasan yksi huulipuna.

Lapsuuteni kotipaikkakunnalla oli kemikaalio- ja lelukauppa. Jossain vaiheessa kemikaaliopuoli alkoi kiinnostaa enemmän kuin lelut. Muistan sen paikan jotenkin ylellisen hienona. Olisi kiva nähdä kuvia siitä, sillä voi olla että aika kultaa muistot. Sitä kauppaa ei ole ollut enää yli kahteenkymmeneen vuoteen.

Yksittäisiä meikkejä, joita muistan lapsuudesta ovat Yves Rocherin huurteinen koralli-huulipuna, Jane Hellenin kirkkaanpunainen huulikiilto ja Lumenen Studio Line-meikit, jotka olivat valkoisessa pakkauksessa. Studio Line taisi olla Lumenen nuorille suunnattu meikkisarja. Siinä sarjassa olivat ensimmäiset ei-peruspunaiset kynsilakat, mitä olen ikinä nähnyt. Ai niin, ja Mary Quantin meikit. Googlatessani yllätyin, että niitä on vieläkin saatavilla.

Mun ekat ns. kalliimmat kosmetiikkaostokset olivat Diorin liila kynsilakka ja YSL:n Paris-vartalovoide. Ne tuntuivat ihan älyttömän suurelta luksukselta. Sanotaan vielä, että vaikka meikit mua jokseenkin kiinnosti lapsena, ne eivät todellakaan olleet mun intohimo. Aloin meikkaamaan kunnolla noin 16-vuotiaana. Todennäköisesti yhtenä mun kosmetiikkainnostuksen syynä voi pitää mun 3,5 vuotta vanhempaa isosiskoa. Löysin varhaista kuvamateriaalia mun meikkauksista. Näköjään vuonna 1991 oli sama huulitrendi kuin nykyäänkin...


2. Mitä meikkejä löytyy käsilaukustasi

Katsotaanpas.. Too Facedin kivipuuteri, Rimmelin nude huulipuna, ChapStick ja Baby Lips-huulivoiteet, Joe Blascon peiteväri, Rimmelin vihreä kajal, Lumenen ruskea kajal ja 4 kpl huultenrajauskyniä. Nämä ovat siis meikkejä, jotka ovat koko ajan käsilaukussani. Tilanteen mukaan vaihtelen huulipunia, mutta oikestaan muita meikkejä en kanna mukana.

3. Lempituoksusi

Tällä hetkellä se on Guerlainin La Petite Robe Noire. Nuoruuteni lempituoksuja olivat YSL:n Paris ja Babydoll sekä Escadan Ibiza Hippie.


4. Henkilökohtainen kauneusvinkkisi

Käytä aurinkosuojaa. Tulet kiittämään itseäsi vanhempana.

5. Uusin kosmetiikkalöytösi

Mizonin hyaluroniseerumi vaikuttaa loistavalta ja olen myös innostunut sheet maskeista.


6. Ikimuistoisin virheostoksesi

Onhan noita virheostoksia tullut tehtyä, mutta viime aikoina ei mitään kovin pahoja. Olen järkiintynyt. Joskus nuorempana ostin aina silloin tällöin jotain hemmetin kalliita meikkejä, ihan vaan sen takia, että no.. ne oli muka niiiin hienoja. Ja sitten en raaskinnut käyttää niitä!!! Tyhmää? Todella tyhmää! Monesti niiden sävyt olivat jotain ihan kamalaa. Ne näyttivät hyvältä hylsyssä, mutta eivät enää mun naamalla. Yläpuolella olevan kuvan huulipunat olen ostanut joskus 15-17 vuotta sitten. En ole raaskinnut heittää niitä roskiin (kuten olen tehnyt lähes kaikille muille vanhentuneille meikeille). Ehkä ne toimivat mulle muistoesineinä ja muistutuksena, ettei kannata tuhlata rahojaan turhuuksiin. Tuli mieleen kun katsoin noita Chanelin huulipunia: mä inhoan niiden tuoksua. Toki ne nyt haisevat vielä kamalammalta kuin silloin 15 vuotta sitten, mutta se oli suuri syy miksen pahemmin käyttänyt niitä. Poikkeuksen tekee sävy Rose Baby, josta tykkäsin niin paljon, että käytin sitä hajusta huolimatta. Haiseekohan Chanelin huulipunat edelleen? Pitäisi käydä haistelemassa.

7. Meikkivoiteella vai ilman

Jos meikkaan, niin meikkivoiteella tai meikkipuuterilla.  Jos menen töihin tai johonkin tilaisuuteen, niin meikkivoiteella. Jos hengailen kotona, käyn kaupassa tai teen jotain muuta ei-niin-virallista, olen ihan au naturel. Joskus toki lätkin meikkivoidetta (ja muita meikkejä)  naamaani ihan vain huvin vuoksi.

8. Eyeliner vai kajal

Jos tätä olisi kysytty multa pari vuotta sitten, olisn vastannut eyeliner. Rakastan varsinkin kunnon  kissarajauksia. Nyt luomeni ovat alkaneet roikkua sen verran, että sellaisen rajausten tekeminen on työlästä. Käytän edelleenkin eyelineriä, mutta viimeiakoina olen käyttänyt paljon kajaleita tai tehnyt rajaukset ihan vaan tummalla luomivärillä.

9. Tuote, jota ilman et tulisi toimeen

Huulirasva. Olen addikti.

kuvat: guerlain.com ja nordstrom.com


10. Tuote, jota haluat vielä koittaa

Haluaisin kokeilla vaikka mitä. Ainakin YSL:n legendaarista valokynää. Mä en ole ikinä kokeillut minkään merkin valokynää. Haluaisin kokeilla myös Guerlainin Lingerie De Peau-meikkivoidetta ja L'Or Primer Basea. En vaan tiedä raaskinko satsata yli 60 euroa meikkivoiteeseen tai yli 70 euroa primeriin. Toisaalta olen ostanut monia edullisia hutituotteita ja niiden yhteishinnaksi on tullut aika paljon. Voihan Guerlainkin olla täyttä kuraa. Mä kyllä tarvitsisin uuden meikkivoiteen...


Haastan kaikki bloggaajat, joita kiinnostaa kosmetiikka edes hitusen, tekemään tämän haasteen.


16 kommenttia:

  1. Olipa kiva lukea sunkin vastaukset näihin! Mulla odottelee kuvia vaille valmis oma postaus tästä haasteesta Bloggerin luonnoksissa :) Sulla on aikamoinen kasa meikkejä mukana käsilaukussa, siis muhun verrattuna :D Mulla on yleensä vaan hirveä kasa erilaisia huulipunia, jotka sinne on kertynyt. Nykyään en kanna edes puuteria mukanani muuta kuin silloin, jos oon lähdössä johonkin ulos juhlimaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eihän mulla ole paljon mitään meikkejä käsilaukussa!! Mulla on käsilaukkupuuteri, joka pysyy aina käsilaukussa. Muuten en ikinä muistaisi ottaa sitä mukaan. :)
      Kiva että säkin olet tehnyt tän haasteen. Käyn ehdottomasti lukemassa sun vastaukset. :)

      Poista
  2. Nämä ovat olleet hauskoja postauksia lueskella :). Pitää varmaan itsekin tämä postaus toteuttaa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä tykkään tehdä ja lukea tällaisia postauksia. Tee ihmeessä säkin tämä haaste! :)

      Poista
  3. Ihanaa oli lueskella sun vastauksiasi näihin, mä pidän kovasti haastepostauksista. Siitä syystä taidan tehdä tämän joku päivä itsekin sillä kyllähän tuo kosmetiikka- ja kauneusjutut kiinnostavat mua paljon ♥
    Haha mä naureskelin tuolle Chanelin huulipunien hajujutulle:'D Eivät ne enää haise, ainakaan mun omani eivät. Omistan kaksi Chanelin matta punaa ja taitavat tuoksua ihan normaalille, tosi miedolle huulipunalle jos oikein muistan:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olisi todella mukavaa, jos säkin tekisit tämän haasteen. :) Mä olen aika tarkka huulipunien tuoksun suhteen. Esimerkiksi en voi käyttää Max Factorin huulipunia, koska niiden tuoksu on jotenkin äklöttävä. Muistaakseni Chaneleiden tuoksu oli vähän samaa luokkaa.. Ääh, pakko mennä Sokkarille haistelemaan. :)

      Poista
  4. Ihania nuo lapsuus- ja nuoruusmuistelot:) Aika makee huulimeikki;) Mulla oli teininä viehtymys todella baby pink huulipuniin ja kyllä oltiin niin huulet törröllään tosi coolina;) Ja huulirasva-addiktio tuntuu olen erittäin yleistä;) :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eikös olekin?! En mä tietenkään oikeasti meikannut huuliani tuolla tyylillä. :) Mä toivoisin, etten olisi huulirasva-addikti. Olen myös yrittänyt vieroittaa itseni niistä, muttei se ole onnistunut.

      Poista
  5. Tää on aivan ihana haaste ja mielenkiintoista lukea näitä. Musta Chanelin punat tuoksuu ihanalta. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hmm.. onkohan Chanelin huulipunien koostumus muuttunut tässä 15 vuoden aikana. No se selviää kun käyn Sokkarilla. :)

      Poista
  6. Mua aina kirpaisee, kun joku ostaa kauniin meikkituotteen ja sanoo, ettei raski sitä käyttää. Käytössähän tuotteen ihanuudesta pääsee nauttimaan ihan kunnolla :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No sanos muuta. Mä olin ennen niin tyhmä, mutten ole enää. Olen oppinut läksyni. :)

      Poista
  7. Todella hauska haaste, pitääkin itse tehdä samanlainen ;) Muistan myös nuo Yves Rocherin tuotteet...

    VastaaPoista
  8. Ihanaa kun teit tän ^_^ On ollut kiva lukea teidän vastauksia :) Ja hmm, mulla on yksi Chanelin puna ja se ei tuoksu voimakkaalta, erotan juuri ja juuri kevyen vaniljaisen parfyymisen vivahteen! Liian voimakkaasti tuoksuvat huulipunat on kyllä aika no-no :( Mulla oli 2000-luvun alussa saman sävyinen huulipuna mitä tuo Estee Lauderin puna, mun oma oli L'orealin ja kyllä mä sitä taisin käyttää, vaikkei se sävy ollutkaan imartelevin :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tää postaus oli tosi kiva tehdä. Kiitos kun haastoit mut! :) Nyt toi Chanel-juttu vaivaa mua. Pitäisi vaan jaksaa raahautua Sokkarille haistelemaan huulipunia. Mä ostin tuon Lauderin huulipunan vain, koska se sävy oli jännän näköinen. No eihän se sopinut mulle yhtään. :D Kyllä mä sitä silti käytin. :)

      Poista