tiistai 28. helmikuuta 2017

In the year 2000

Julkaisin noin vuosi sitten postauksen, jossa kurkistettiin vuonna 1999 julkaistujen Cosmopolitan-lehtien kosmetiikka-aiheisiin juttuihin ja mainoksiin. Alunperin sain idean tähän postaukseen Maijalta, kiitos inspiraatiosta! Kaivelin taas vanhoja lehtiä arkistoistani ja ajattelin tehdä vastaavan nostalgiamatkan, mutta tällä kertaa kurkataan vuoteen 2000.


Aloitetaan heti paljaalla pinnalla. Mä muistelen, että YSL:n mainoksesta nousi kohu. Googletin asiaa ja selvisi, että Advertising Standards Agencyn tutkimuksen mukaan tästä mainoksesta on tehty kahdeksanneksi eniten kanteluita. (lähde: telegraph.co.uk). Kyllähän toi kuva on aika provokatiivinen, mutta itse en jaksa moisesta loukkaantua.


Enpä olisi muistanut, että 2000-luvun alussa oli vielä Fii-deodorantteja. Mainoksen naiset ovat ehtaa 90-lukua, mutta itse tuote tuo mieleen 80-luvun.


Vastaus kysymykseen: kyllä,  pidän täyteläisestä punaviinista.😋 Eikä nuo huulipunatkaan ole hassumman sävyisiä.


Mulla oli tätä L'Orealin meikkivoidetta ja jos oikein muistan, niin se oli aika kuivakasta kökköä.


Ai että, mä tykkään euroista. Markka-aikaan kaikki vaikutti niin älyttömän kalliilta. 225 markkaa jostain kulmaväristä. No thanks! 40 euroa kulmaväristä, no joo.. siltikin no thanks.

Kokeile kultivoituneen vanhanaikaisia kauneusvälineitä. Ihanasti sanottu! 😄 Tuossa jutussa on kyllä ihania tuotteita. En tiedä onko mitään niistä enää saatavilla, mutta tällainen juttu voisi olla vaikkapa uusimmassa Cosmon numerossa.

Legendaarinen Papier Poudre-puuterivihko! Silloin aikoinaan mulla ei ollut hajuakaan mistään paperipuutereistä tai kiillonpoistajalapuista. Muistaakseni mun siskolla oli tuo. En tiedä tiesikö hänkään mitä sillä tehdään.


Lumenella on tässä menossa 30. juhlavuosi. Mainos on raikas ja freesi ja Niina Kurkinen aina yhtä kaunis.


Diorin mainos näyttää yllättävän modernilta, mascaran pakkaus ei niinkään.


Saakohan Nivean meikkejä enää mistään?


Kiiltoluomet.. Meikkilookki sellaiselle, joka haluaa pitää silmät kiinni koko ajan. Toihan menee heti pilalle, jos räpäyttää silmiään. Tää on näitä sarjassamme näyttää hyvältä muotikuvissa, ei oikeassa elämässä. Tai no, ei toi näytä hyvältä edes kuvassa. Pitäisiköhän huomenna kokeilla tätä näppärää meikkikikkaa?




Gemey muuttui 2000-luvun alussa Maybellineksi. Tässä vaiheessa molemmat nimet löytyvät vielä mainoksista. Mulla taisi olla noista huulipunista kaikki vaaleanpunaiset ja liilat sävyt. 😏


Mihinköhän Arcancilin meikit katosivat? Multa löytyy vieläkin yksi Arcancilin luomiväri, joka taisi olla ensimmäinen glitterluomivärini. Se oli jo uutena todella kuivaa ja siitä irtosi vain isoja glitterlohkareita. En pahemmin käyttänyt sitä ikinä, joten miksiköhän se vieläkin löytyy kaapistani?!


Loppuun vielä kynsilakkamuotia. Täytyy sanoa, että tässä kategoriassa ollaan menty aika paljon eteenpäin.


Sellaista kosmetiikkaa oli vuonna 2000. Tuli näistä kuvista yhtään nostalginen olo?


22 kommenttia:

  1. Näitä on hauska katsella :D Harmi kun omat vanhat lehdet on tullut aikaa sitten heitettyä pois..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin on. :) Mä löysin nämä lehdet lapsuuden kotini vanhasta omasta huoneestani.

      Poista
  2. Mahtava kuvakavalkaadi:) Tosi hauska katsella "entisaikojen" kosmetiikkamainoksia:) Hillittömän makeet ripset olisi saanut näemmä tuolla Diorin aika rimpulan oloisella ripsarilla;) :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Samat sanat. :) Juuei näytä yhtään irtoripsiltä. :)

      Poista
  3. Nämä on ihan parhaita! Mullakin oli Arcancilin glitterluomiväri ja se oli ihan mahtava!

    VastaaPoista
  4. Ihania muistoja! En kyllä muistanut minäkään, että Fiitä sai vielä 2000-luvulla. :D Mainos tosiaan ehtaa ysäriä vielä.

    VastaaPoista
  5. Harmittaa näin jälkeenpäin että kaikki lehdet on pitänyt nakata roskiin. Toisaalta niitä ei jaksanut kantaa muutossa ja kuka niitä enää lukisi...kiva näitä kuvia on kuitenkin katsella. Tuttuja kaikki, lehden kannetkin tunnistaa heti. Mulle on varmaan tuohon aikaan Cosmo tullutkin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mua harmittaa varsinkin 80-90-luvun taitteen Suosikki-lehtien poisheittäminen. Tai siis mun äiti taisi viedä ne multa salaa roskiin tai kirpputorille. Grrr. Nämä Cosmot säästyivät siltä kohtalolta ja ovat olleet kaikki nämä vuoden tallessa mun lapsuudenkodissani, mutta nyt heitän ne menemään. :)

      Poista
  6. Mulle Maybelline on aina ollut Maybelline, en muista lainkaan tuota Gemey-nimeä. Saksassa Maybelline oli Maybelline Jade ainakin vielä joku vuosi sitten :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä muistan Gemeyn oikein hyvin. Mulla taitaa vieläkin olla jossain arkistojen uumenissa Gemeyn hulipunan raato. :D

      Poista
  7. Ihan superhauska postaus! Noi kiiltoluomet on jotain aivan kamalaa! :D

    VastaaPoista
  8. Ihana postaus ^_^ Mulla on ollut ajatuksena tehdä samanlainen postaus omista vanhoista lehdistä, vitsit kun niissä on hykerryttäviä mainoksia ja artikkeleita :D

    VastaaPoista
  9. Hahah ihan mahtavaa nähdä vanhoja lehtiä kun itse en Cosmoa edes vielä lukenut tuolloin:D Mä olen hurauttanut kaikki vanhat Cosmot roskiin paitsi niitä missä itse vilahdan (kiitos MyCosmon silloin muutama vuosi sitten..):'D Johan oli siistejä kuvia lehdissä ja jostain syystä tuntuu että jopa parempia ja monipuolisempia juttuja kuin nykyään ainakin kansien perusteella, tai sitten vaan kuvittelen..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mahtavaa, sähän voisit tehdä blogipostauksen tuosta MyCosmo-jutusta! :) Mä en ole lukenut Cosmoja enää 2000-luvun alun jälkeen, joten en tiedä millaisia ne nykyään ovat. Pitäisikin ostaa joskus irtonumero vanhojen aikojen kunniaksi. :)

      Poista
  10. Aivan ihana postaus! Muistan nuo Maybellinen mainokset ja Lumenen mainokset :) Tästä postauksesta tajuaa, että kyllä ne meikit kiinnostivat jo silloin vaikka ikää ei ollut niin paljon :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. Mäkin muistan ihailleeni joitain Lancomen kosmetiikkamainoksia lapsuudessa, vaikken varmaan edes tajunnut mitä niissä mainostetaan. :)

      Poista
  11. Aivan ihana nostalgiapläjäys ja tuli monestakin tosi nostalginen fiilis. Koko Fii dödöä en muista, enkä ole ikinä käyttänyt, mutta toisaalta asuimme ulkomailla 2000-2005, niin josko se Fii jylläsi siinä välissä. Vitsi miten hauskaa oli näitä katsella. :) Kivaa viikkoa <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. Mä muistan Fiin, mutta mulla taas on kutina, että se on jyllännyt 90-luvulla. Mutta en voi tietenkään olla varma, sillä en sitä ole itse ikinä käyttänyt. :D Mukavaa viikkoa sullekin. :)

      Poista