sunnuntai 19. helmikuuta 2017

Hyvästi Shiseidon superhyvä meikkivoide!

Olen käyttänyt reilun vuoden ajan Shiseidon Perfect Refining Foundation meikkivoidetta. Mielestäni se on yksi parhaimpia meikkivoiteita, mitä olen ikinä käyttänyt. Jostain kumman syystä en ikinä tehnyt siitä postausta blogiini, vaikka se on ollut suosikkituotteeni jo niin pitkään. Voisin jopa puhua holy grail-meikkivoiteestani. Mainitsin kyseisen meikkivoiteen vuoden 2016 suosikit -postauksessa ja sain muutaman pyynnön, että tekisin siitä tarkemman arvostelun.


Aloin tehdä taustatyötä tsekkaamalla meikkivoiteen tarkat speksit Shiseidon omilta nettisivuilta ja mihin törmäsinkään... Nettisivujen asiakaskommenteissa ihmeteltiin, mihin Perfect Refining Foundation on hävinnyt ja sitä vaadittiin takaisin valikoimaan. Siis mitä!?! NOUUUUU!!!! Ei voi olla totta, että holy grail-meikkivoiteeni valmistus on lopetettu!? Katsoin heti Sokoksen nettikaupan Shiseido-tilanteen ja siellä meikkivoiteen kohdalla lukee tilapäisesti loppu. Tiedustelin asiaa maahantuojalta ja sain pelolleni varmistuksen. Meikkivoiteen valmistus on todellakin lopetettu.


Olen todella pettynyt. Valmistus on ilmeisesti lopetettu jo viime kesänä. Jos olisin tiennyt, olisin ostanut yhden putelin jemmaan. Nyt Shiseidoni on alkanut vedellä viimeisiään. Olisin todennäköisesti ostanut jonkun toisen meikkivoiteen ihan vain vaihtelun vuoksi, MUTTA: tietoisuus siitä, että lempparimeikkivoidettani ei löydy enää kaupan hyllyltä ahdistaa mua todella paljon.

Ei tästä postauksesta tällainen pitänyt tulla. En tiedä onko mun mitään järkeä esitellä ja arvioida meikkivoidetta, jonka valmistus on lopetettu. Eipä oikeastaan.


Kiitokset Shiseido Perfect Refining Foundation. Olit nimesi mukaan minulle täydellinen meikkivoide. Teit ihostani tasaisen ja tunnuit yhtä luonnolliselta kuin oma ihoni. Olit tarpeeksi peittävä, enkä välttämättä aina edes tarvinnut peitevoidetta. Muistan, kun koostumuksesi epäilytti minua ensimmäisellä käyttökerralla. Olin aiemmin käyttänyt paksumpia meikkivoiteita, mutta  koostumuksesi oli hyvin nestemäistä ja kevyttä. Sinua oli helppo työstää, etkä rullaantunut yhtään, vaikka olit ehtinyt jo kuivahtaa kasvoilleni. Et rullaantunut tai suttaantunut silloinkaan kun lisäsin päällesi voidemaisia poskipunia tai varjostustuotteita.

1. Ei yhtään meikkiä / 2. Vain Shiseidon meikkivoide (ei edes puuteria tai peitevoidetta) / 3. Valmis meikki Shiseidon meikkivoiteella


Sävysi Very Light Ivory oli täydellisen vaalea sävy iholleni. Et hapettunut kuin niin monet muut meikkivoiteet tuppaavat tekemään, vaan pysyit kasvoillani ihanan vaaleana. Olit pakattu pieneen, muoviseen pakkaukseen. Et mennyt rikki vaikka sinut tiputti lattialle. Vaikka näytit pieneltä muihin meikkivoiteisiin verrattuna, sinussa oli ihan yhtä paljon sisältöä kuin esim. Rimmelin meikkivoiteessa, jonka pakkaus on sinua kolmasosan pidempi. Maksoin sinusta noin 45 euroa, mutta olit joka sentin arvoinen.

 
Voi kuinka sinua tulenkaan kaipaamaan. Toivottavasti vielä joskus tulet takaisin, tai jos et tule, toivon löytäväni veroisesi meikkivoiteen. Helppoa se ei tule olemaan.



Syvästi sinua kaivaten,
Sanna




10 kommenttia:

  1. Toi on niin kamala tunne, kun tajuaa että oman hg-tuotteen valmistus on lopetettu :/ Multa löytyy yksi Shiseidon meikkivoide ja senkin koostumus on todella juoksevaa moniin muihin verrattuna. Oon tykännyt siitä, vaikka se onkin tosi kevyttä ja normaalisti haluan peittävämmän lopputuloksen antavan meikkivoiteen :) Mä hämmennyin myös sen pullon pienestä koosta, mutta tosiaan saman verran tossa munkin yksilössäni sitä tavaraa on kuin muissakin :D

    Toivottavasti löydät tuon meikkivoiteen tilalle jonkun toisen vähintään yhtä hyvän!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No niin on. Vaikka tykkään kokeilla erilaisia meikkivoiteita, niin olisi ihanaa, että kaupasta löytyisi se tuttu, turvallinen ja hyväksi koettu meikkivoide. Mä olen nyt niin pettynyt Shiseidoon, että ostan jonkun muun merkkistä meikkivoidetta. :D

      Poista
  2. Voi harmi, minäkin toivon, että löydät jonkin todella hyvän tilalle, ellei peräti paremman:) Itselläni ei ole mitään hg-meikkivoidetta. Olen voiteesta toiseen hyppelijä, mutta ehkä jokin päivä tulee vastaan se, joka pysähdyttää;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin mäkin toivon. :) Mulla on toinenkin hg-meikkivoide (Joe Blasco) mutta olen kyllästynyt siihen. Eikä mikään ihme, sillä olen käyttänyt sitä viimeiset 20 vuotta. :D

      Poista
  3. Voi ei, johtuiskohan tän lopettaminen siitä, että markkinoille tuli juuri Sychro Skin Glow, joka kuulostaa tosi paljon tämän tyyliseltä meikkivoiteelta. Se tosin on lasipullossa, joten heti huononnus, jos haluaa reissuun ottaa mukaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Saattaa hyvinkin johtua siitä. Miksiköhän (lähes) kaikki meikkivoiteet pitää pakata tuollaiseen isoon möhkälemäiseen lasipulloon.. En tykkää.

      Poista
  4. Auts, mä tiedän tunteen. Näyttää kyllä tosi hyvälle kuvien perusteella, kevyt mutta peittävä. Toivottavasti löydät pian vastaavan tuotteen!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tää meikkivoide tuntui todellakin toiselta iholta. Toivottavasti löydän pian sen uuden hg-meikkivoiteen. :)

      Poista
  5. No onpas harmin paikka :( Kun ei tää mun mielestä nyt mikään mahdottoman vanha meikkivoide edes ollut, siis olisikohan tää lanseerattu 2012 tai 2013? ( en voi olla mitenkään varma..) Toivotaan, että löytyisi uusi, hyvä meikkivoide!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jos tuo pitää paikkansa, niin ei tosiaan ole kovin kauaa ollut markkinoilla. Alunperin menin ostamaan Shiseidon Sheer & Perfect-meikkivoidetta, mutta myyjä esitteli mulle tämän lopetetun meikkivoiteen ja ihastuin siihen heti. En tiedä onko Sheer & Perfectiäkään enää saatavilla.

      Poista