torstai 23. helmikuuta 2017

Huonoimmat huultenrajauskynät

Julkaisin pari päivää sitten postauksen, johon listasin mielestäni parhaimmat huultenrajauskynät. Se postaus löytyy tämän linkin takaa. Tällä kertaa mennään toiseen ääripäähän ja katsotaan, mitkä ovat ne huonoimmat huultenrajauskynät. Ihmettelen miksen ole jo heittänyt niitä roskiin. Myönnän, että mussa on hamstraajan vikaa. Takaraivossani muhii ajatus, että jospa nämä kynät muuttuisivat käyttökelpoisiksi. Mulla on käynyt useasti niin, etten ole tykännyt heti jostain tuotteesta, vaan mun on pitänyt testata sitä useaan otteeseen ja antaa ajan kulua. Sitten mä saatan huomata, että hei, tämähän on kuin onkin hyvä tuote. Näiden kynien kohdalla niin tuskin tulee käymään.


Disclaimer: Nämä ovat vain ja ainoastaan minun mielipiteitäni. Jos tässä esittelemistäni tuotteista joku on suosikkisi, ei siitä kannata loukkaantua. Makuja kun on niin monia. Ja sitten asiaan.


L.A. Girl Semi-Permanent Auto Lipliner, Natural

Multa löytyy kaksi L.A. Girlin huultenrajauskynää. Toinen on sävyä Mauvelous ja se on koostumukseltaa ihan jees. Pigmenttiä on jonkin verran ja sitä on suht helppo levittää huulille. Ei siis todellakaan mikään erityisen hyvä huultenrajauskynä, mutta ihan ok. Toinen omistamani sävy, Natural, on vain huono. Siitä irtoaa pigmenttiä vain painamalla niin kovaa että huuliin sattuu. Sitten kun lopulta saan tehtyä jonkinlaisen rajauksen, huuliin jää kynästä sellaisia inhottavia värikokkareita. Ostin kynät BeautyBaysta ja hintaa niillä oli 3,60 €.


Essence Lipliner, In The Nude

Essencen muovisessa pakkauksessa olevat Longlasting Liplinerit ovat hintaisekseen huippuhyviä ja ne löytyvät suosikkilistaltani. Perinteisen puukynän mallinen Essence Lipliner oli mulle pettymys. Sävy In The Nude on koostumukseltaan niin kovaa, ettei siitä irtoa huuliin juuri mitään. En tiedä, ovatko saman sarjan muun sävyiset kynät yhtä huonoja. Onneksi nämä kynät taitavat maksaa hieman alle euron, eli tästä ei tullut sen suurempaa rahallista menetystä.


NYX Retractable Lip Liner, Pinky Beige, Natural & Vanilla Sky

NYXillä on niin paljon hyviä tuotteita, mutta nämä Retractable Lip Linerit eivät ole sellaisia. Ostin sävyn Pinky Beige ja kuvittelin saavani pinkin beigen, mutta sävy on mun silmääni vain todella vaalea barbipinkki. Ostin kyseisen sävyn netistä. En ole varmaankaan ainoa, joka on valinnut nettiostoksilla väärän sävyisen tuotteen. Noh, se ei ole kuitenkaan syy miksen pidä näistä huultenrajauskynistä. Ostin sävyt Natural ja Vanilla Sky Sokokselta eli pääsin swatchaamaan näitä. Vielä tässäkään vaiheessa en tajunnut, että koostumus ei ole sitä mitä haen huultenrajauskynältäni. Keskityin vain sävyihin. Natural on perusnude ja Vanilla Sky metallinhohtoinen nude.

 
Koostumus on kermaisen pehmeää ja pigmenttistä, mutta nämä levittyvät todella epätasaisesti. Huuliin jää inhottavia väripahkuroita. Toki ne saa rapsutettua pois, mutta kuka sellaista haluaa/ jaksaa / viitsii tehdä. Pinky Beigen koostumus on paljon parempi kuin Naturalin ja Vanilla Skyn. Voi siis olla, että jotkut näistä sävyistä ovat ihan käyttökelpoisia. Itse en kuitenkaan enää tuhlaa rahojani näihin huultenrajauskyniin. Pretty.fi:ssä ne maksavat 7,90 €. Rakastan NYXin Slide On-kajaleita ja Slide On-kyniä on saatavilla myös huultenrajauskyninä. Pitääkin testata niitä seuraavaksi.

Kuten swatcheista näkyy, NYXin Pinky Beigen koostumuksessa ei ole sinänsä mitään vikaa. Sävy ei vaan vastannut odotuksiani. Essencen kynästä lähti yllättävän hyvä swatch, mutta se johtuu siitä että tuli painettua aika kovaa. Huuliin siitä ei jää oikeastaan mitään sävyä.

Vasemmalta oikealle: L.A. Girl, Essence, NYX (Pinky Beige), NYX (Natural) & NYX (Vanilla Sky)



Onko sinulla kokemusta näistä huultenrajauskynistä? Mitkä ovat omat inhokkisi?


14 kommenttia:

  1. Jostain syystä en yllättynyt kun Nyxin tuotteita vilahti tässä:D Mä olen pettynyt jo kahteen Nyxin huulituotteeseen kyseessä soft matte ja lip lingerie - tosin olen todennut että värillä on väliä ainakin soft matten kohdalla. Ja ostin vastikään sen lingerien ja mietiskelin että josko huultenrajauskynä toimisi sen alla ja se ei muuttuisi niin rumaksi huulilla, ei ainakaan vissiin kannata kyseisen merkin omia rajauskyniä lähteä ostamaan. Toki niilläkin voi olla eroja ja jotkut sen rajarit eivät välttämättä ole samanlaisia kuin mitä sulle on osunut:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on pari Soft Mattea, mutta en ole käyttänyt niitä kovinkaan paljon. Ylipäätään en ole suurin nestemäisten huulipunien ystävä. Lip Lingerieitä on paljon kehuttu (ja haukuttu), mutta mä olen päättänyt jättää ne testaamatta. Kyllä NYXiltä löytyy hyviäkin huulituotteita, kuten esimerkiksi Matte Lipstickit. Sun kannattaa testata Goshin huultenrajauskyniä. Ei maksa paljon ja ainakin kahden testaamani sävyn (Nougat Crisp & Cardinal Red) laatu on todella hyvä. :)

      Poista
  2. Mä ostin essence-innostuksessani kolme noita kynämäisiä huultenrajauskyniä ja oon kyllä ihan samaa mieltä sun kanssa! Ne ovat surkeita :D Koostumus on todella kovaa eikä huulille meinaa irrota väriä sitten millään. Merkin Longlasting linereista tykkään kyllä minäkin, vaikkakin miinuksena niissä on se, ettei niitä saa superteräviksi :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hintaansa nähden Longlasting Linerit ovat todella hyviä, vaikka tosiaan se pysyvyys ei ole ihan huippuluokkaa. Mutta joo, noi peruskynät.. Hrrrr. :D

      Poista
  3. Essencen Longlastingit on huippuja, mitenhän noista toisista on saatu noin huonoja, on tosiaan aika paakkuista jälkeä monella. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin on. :) Mua harmittaa noiden kahden NYXin huono laatu, kun sävyt olisivat juuri mun tyylisiä.

      Poista
  4. Noi NYXin Retractable Lip Linerit on tosiaan ihan surkeita. Ja juurikin noiden värirämmäleiden takia, joita kynistä irtoaa huulille. Sen sijaan perinteiset kynätyyppiset NYXin rajauskynät on tosi hyviä eikä niissä oo tota samaa ongelmaa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No sanos muuta. Mä inhoan tollaisia pahkuraisesti levittyviä huultenrajauskyniä. Mutta kiva kuulla, etteivät kaikki NYXin kynät ole huonoja. :)

      Poista
  5. Kiva postaus, nyt tietää että mitä välttää :D Mulla ei nyt mitään suurta kokoelmaa rajauskyniä löydy, eikä näistäkään tuttuja ole muut kuin tuo Essence. Siitä multa löytyy yksi punainen sävy, joka muistaakseni ei ollut hirveän huono - tosin sen testaamisesta onkin sitten jo aikaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. :) Voihan se olla että noissa Essencen kynissä jotkut tummemmat sävyt ovat laadultaan parempia. Mulla on kokemusta vain tuosta yhdestä nudesta ja se on yksi huonoimpia kokeilemiani huultenrajauskyniä.

      Poista
  6. Hyvä ja mielenkiintoinen postaus, varsinkin kun itse olen rajauskynien suurkuluttaja ja varsinkin nude-sävyt ovat mieleen!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. :) Sama täällä. Mua ihan hävettää ajatella, kuinka paljon nudensävyisiä huultenrajauskyniä mulla on. :D

      Poista
  7. Hyvä postaus! Multa löytyy neljä noita Essencen kyniä, sain kaverilta Saksasta. Aivan liian kovia käyttöön, mutta onneksi maksoin vain 0,8e kpl!
    llintzz.blogspot.com

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. :) Joo, eivät ne ole hinnalla pilattu. Voiko noin halvoilta kyniltä edes odottaa mitään. :D

      Poista