maanantai 2. tammikuuta 2017

Supersöpöä à la Too Faced

Se on sitten taas vuosi vaihtunut. Hyvää Uutta Vuotta kaikille! Blogini oli joulutauolla, mutta nyt on taas ihanaa päästä bloggailemaan. Pieni tauko teki hyvää, sillä mulla oli joulun alla pientä stressin poikasta, eikä kirjoittaminen oikein sujunut. Joulukuussa postasin lähinnä joulukalenterin sisällöstä ja itseasiassa aiheesta on tulossa vielä yksi postaus. Enhän mä voi jättää kahta viimeisintä luukkua esittelemättä, varsinkin kun viimeisestä luukusta tuli luomiväripaletti. Kävin joulun välipäivinä Berliinissä ja siitäkin tulee juttua ainakin ostospostauksen merkeissä. Mutta nyt vuoden ensimmäiseen aiheeseen, joka käsittelee yhtä mun lempparimerkkiä.

Mä en aina tee maailman käytännöllisimpiä valintoja. Siitä yksi esimerkki on Too Facedin Totally Cute-paletin hankinta. Se ei ollut mikään heräteostos, se löytyi ostoslistaltani, kuten löytyi myös käytännöllisempi Natural Eyes-paletti. En kuitenkaan raaskinut ostaa molempia, joten päädyin Totally Cuteen. En vaan voinut vastustaa tuota supersöpöä pakkausta!! Ehdinhän mä ostaa Natural Eyesin myöhemminkin.

 
Totally Cuten pahvipakkaus voi olla joidenkin makuun lapsellinen. Mä tykkään kaikesta tällaisesta söpöilystä, kuten esim. TonyMolyn tuotteista. Paletin mukana tulee kaksi tarra-arkkia, joilla on tarkoitus koristella paletin kansi oman maun mukaan. Toki paletin voi jättää koristelematta. Mä en ole vielä ehtinyt/viitsinyt/halunnut koristella palettia, sillä tykkään todella paljon tuosta vaalenpunaisesta kannesta. Voi olla, että liimailen jossain vaiheessa siihen pari tarraa. Eihän noita kaikkia tarroja ole pakko laittaa siihen.


Paletti on samantyylistä matskua kuin Chocolate Bar-paletin pakkaus (eli metallia) ja se napsahtaa kiinni magneetilla. Sisäkannesta löytyy peili.


Entäs ne luomivärit? Vaikka tykkään söpöilystä, en ostanut palettia pelkän söpön ulkokuoren takia. Tykkään värikkäistä sävyistä ja paletin sävymaailma kiehtoi mua. Varsinkin metallinen ruohonvihreä Clover ja harmaansinivihreä Storm Cloud ovat juuri mun tyylisiä sävyjä.


Paletissa on yhdeksän täysin uutta sävyä ja ne ovat laitettu vaakariveittäin eri lookeja varten: Ice Cream Cutie, Lucky Girl ja Totally Cute. Ylin rivi on mattaa, loput metalli- ja shimmersävyjä.

Olen ehkä joskus saattanut mainita, etten osaa ottaa kuvia swatcheista.. Ylipäätään vaaleita sävyjä on vaikeaa vangita kameran muistikortille, puhumattakaan että niistä yrittää ottaa kuvia talven pimeinä päivinä. Näistä saa kuitenkin jonkinlaisen käsityksen sävyistä.


Paletin kaikki kolme vaaleaa sävyä ovat huippuhyviä.
Double Scoop on pehmeä, pigmenttinen ja hyvin levittyvä. Sävy on todella käytännöllinen vaalea mattabeige. Shooting Star on metallinen beige ja sen koostumus on myös huippuluokkaa. Unicorn näyttää paletissa kellertävältä, swatchkuvassa se näyttää valkoiselta ja livenä siinä on haalean vaaleanpunainen kimallus. Näistä kolmesta Unicorn on jäänyt mulla vähemmälle käytölle, sillä mä en käytä tuon tyyppisiä sävyjä. Unicorn voisi muuten toimia highlighterinä.


Värikkäistä sävyistä parhaimpia koostumukseltaan ovat Bunny Fu-Fu, Clover ja Storm Cloud. Ne ovat pigmenttisiä, lähes voidemaisen pehmeitä ja helppoja työstää.
Chocolate Donut ja Meow! ovat kuivahkoja ja eikä pigmentti ole samaa luokkaa kuin esim. Cloverissa. Ne eivät ole mitään huonoja sävyjä, mutta olen törmännyt parempiinkin.
Pinkki I <3 TF on paletin huonoin. Se on koostumukseltaan kuivaa, varisevaa ja sitä saa kerrostaa aika paljon, jos sen haluaa näkyvän. Mua se ei hirveän paljon haittaa, sillä jos tässä piti olla yksi huono sävy, niin hyvä että se on pinkki.

Paletin mukana tulee lehtinen, josta löytyy ohjeet kolmen erimeikkilookin tekoon. Vaikka Clover ja Storm Cloud ovat paritettu Lucky Girl-lookissa, ne eivät ainakaan mun mielestä sovi yhteen.


Tykkään tämän paletin pienikokoisuudesta, joten se on helppo ottaa reissuun mukaan. Muut värikkäitä luomivärejä sisältävät palettini ovat aikamoisia möhkäleitä (kuten Urban Decayn Vice XX ja Alice-paletit), joita en ikimaailmassa viitsisi ottaa mukaan matkalle, vaikka ovat kuinka ihania.


Totally Cute on nimensämukainen paletti, ihan supersöpö. Tätä palettia ei välttämättä kannata ostaa, jos tykkää vain parista sävystä. Suosittelen tätä kaikille söpöilyn ystäville ja Too Faced-faneille. Ostin paletin elokuussa New Yorkista Sephorasta. Hintaa sillä oli n. 30 dollaria. Olen kuullut huhuja, että ainakin Puolan ja Ranskan Sephorat toimittaa Suomeen, mutta postikulut ovat parinkympin luokkaa.


Aiheuttaako Totally Cute ihastuksen vai inhon väristyksiä?


10 kommenttia:

  1. Paletti pitää kyllä niin ihastuttavia värejä sisällään, tekee nyt mieli harrastella luomiväri meikkileikkejä, mutta taidanpa silti pitää meikittömän päivän kun niin suunnittelin:D Värit näyttää kyllä ihanan pigmenttisiltä ja hyviltä! Pinkistä ei huomaisi että se on sitä miten nyt kuvailit, harmi että se osoittautui huonoksi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mun mielestä on ihanaa meikkailla värikkäillä luomiväreillä, mutta en ole tainnut meikata kunnolla yli viikkoon. Ei muka ole aikaa... Noi sävyt ovat tosi ihania. <3 Multa löytyy pari parempaa pinkkisävyä, joten ei haittaa että tuon paletin pinkki on vähän heikompi sävy. :)

      Poista
  2. Söpöt ja lapselliset jutut ovat minusta ihan paikallaan varsinkin näin pimeään aikaan. Itse ainakin tykkään kaikesta sellaisesta piristämään mieltä sysipimeään;)
    Paletti on todella kivanoloinen ja kompakti:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Samaa mieltä. Muutenkin makuni on enemmän kitschin kuin minimaalisuuden suuntaan. :D Paletin pieni koko on vain plussaa. :)

      Poista
  3. Aivan ihana Too Facedin paletti!

    VastaaPoista
  4. Kaunis ja söpö paletti ^_^ Mä en osaa käyttää vaan noin värikkäitä sävyjä, joten jätän nämä toisille :) Mutta TF:llä on kyllä ihasn supersöpöt pakkaukset!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sanos muuta. :) Mä taas rakastan vihreän sävyjä luomiväreissä sekä myöskin violettia. Pinkki on mulle vieraampi sävy silmämeikeissä, mutta sitäkin tulee käytettyä.

      Poista
  5. Aivan supersöpö paletti!! 😍😍😍

    VastaaPoista