maanantai 14. marraskuuta 2016

Youtube made me buy it

Youtubesta löytyy paljon kauneustubettajien Youtube made me buy it-videoita, joiden ideana on kertoa mitä on tullut ostettua Youtube-hypen takia. Suomalaisista blogeista ainakin High & Light-blogissa on postaus aiheesta. Itsekin olen ostanut monta tuotetta ihan vain siksi, että olen kuullut sitä kehuttavan Youtubessa.



Osa on ollut nappiostoksia, osa taas ei. Makuja on moneksi ja kaikki eivät voi tykätä kaikesta. Olen myös ostanut kosmetiikkaa siitäkin huolimatta, vaikka sitä olisi haukuttu Youtubessa. Esimerkiksi yksi Youtube-suosikeistani Tati haukkui tällä videolla Too Facedin Lip Injection Extreme-huulikiillon, mutta ostin sen siltikin ja olen tykännyt siitä todella paljon. Mutta nyt siis asiaan, Youtube made me  buy these:




Urban Decay Eyeshadow Primer Potion

Urban Decayn silmämeikinpohjustaja on ollut vaikka kuinka kauan markkinoilla, mutta mä olin sitä mieltä että pohjustajat ovat turhia tuotteita. Luuloni perustui pariin huonoon pohjustaja-kokemukseen. UDEPP:n hypetykseltä ei ole voinut välttyä, jos on katsonut vähääkään kauneusvideoita. UDEPP toimii luomillani erittäin hyvin, eikä se ole pettänyt minua kertaakaan. Tällä hetkellä mulla on käytössä kaksi muuta pohjustajaa, mutta olen ostanut UDEPP:tä lisää ja vanha tuttu violetti putkilo odottaa laatikossa käyttöönottoa.


Benefit Roller Lash

Jos oikein muistan, niin tätä ripsiväriä hehkutti ainakin RachhLoves-nimimerkkinen tubettaja. Kuolasin Rollerlashia vaikka miten pitkään ja sitten kun sain sen-- voihan pettymyksien pettymys. Se ei tehnyt ripsilleni mitään mitä se lupasi tehdä. Olen tehnyt arvostelun Roller Lashista ja se löytyy tästä.



Urban Decay Naked 2

Ihastuin Nakukakkoseen heti kun sen näin, mutta nyt ihastus on alkanut haihtua. Mä en jotenkin osaa käyttää tätä palettia, vaikka noiden sävyjen yhteen sovittamisen ei pitäisi olla vaikeaa. En tiedä mikä mua tällä hetkellä nyppii Naked kakkosessa.. Ääh.. se on ihana paletti: sävyt ovat kauniita ja pigmenttisiä. Mulla on varmaan joku tilapäinen mielenhäiriö tai sitten olen kyllästynyt siihen, joten siirrytään eteenpäin.



NYX High Definition Blush, Taupe

Contour-trendin alkuaikoina NYXin taupe-sävyistä poskipunaa kehuttiin parhaimmaksi varjostusväriksi vaaleaihoisille. Ennen kuin ehdin saada sellaisen käsiini, NYX uudisti poskipunansa ja jouduin tyytymään uudistettuun HD-poskipunaan. Monet vanhan taupen käyttäjät eivät tykänneet uudistuksesta, koska sävy kuulema muuttui lämpimämmäksi. En tiedä mikä asian oikea laita on, mutta itse tykkään juuri tästä ja käytän sitä aina, jos teen varjostukset puuterimaisella tuotteella.


Anastasia Beverly Hills Brow Wiz, Taupe

Anastasian kulmakynä on ollut yksi Youtuben hypetetyimmistä tuotteista. Tietenkin halusin testata sitä ja mulle se oli pettymys. Syyt, miksi en tykännyt Brow Wizistä, löytyy Hutiostokset-postauksestani. Koska kyseessä on melko kallis tuote, käytin Brow Wizini kaikesta huolimatta loppuun. En ole ainakaan ihan vähään aikaan ostamassa uutta kappaletta. NYXillä on vastaava kynä, Micro Brow Pencil, joka on melkein puolet halvempi ja monta kertaa parempi kuin Brow Wiz.


The Balm Mary-Lou Manizer

Kuulin ensimmäistä kertaa The Balmista Youtubesta. Ihmettelin, että mikä tuo meriluuminaiser oikein on, josta kaikki kohkaavat. Tämän tuotteen kohdalla täytyy sanoa, että yhdyn hypettäjiin. Mary-Lou Manizer on todella kaunis, shampanjansävyinen korostusväri, joka sopii meikkiin kuin meikkiin. Strobing-trendi on kuumimmillaan ja markkinoille on tullut paljon upeita korostusvärejä, mutta Mary-Lou on edelleen suosikkini.


Wet N Wild Coloricon Blusher, Pearlescent Pink & NARS Blush, Orgasm

Ostin Wet Wildin poskipunan sävyssä Pearlescent Pink, koska Tati kehui sitä tässä videossa. En kuitenkaan ole Tatin kanssa samaa mieltä, että tämä olisi Narsin Orgasmin kopio. Pearlescent Pink on paljon, paljon pigmenttisempi, eikä niin hohtava kuin Orgasm. Ovat ne toki samaa sävymaailmaa. 


Pidän todella paljon molemmista sävyistä, sillä samankaltaisuudestaan huolimatta ne ovat hyvin erilaisia. Orgasm on niin heleää, ettei sillä ole vaaraa tehdä poskipunaövereitä. Vaikka Wettiksen poskipuna on pigmenttisempää, ei silläkään kovin helposti tule tehtyä ylilyöntejä. Mua vaan mietityttää, että onko kaikkien muiden Orgasmin koostumus yhtä kuiva kuin minun?? Mulla on Duo-versio, jossa on samassa myös Laguna-aurinkopuuteri. Onkohan niiden koostumus jotenkin huonompaa kuin täysikokoisen tuotteen..?

Olihan tuossa aika paljon Youtuben-vaikutuksen alaisena tehtyjä ostoksia. Haastan kaikki bloggaajat tekemään postauksen aiheesta, jotka eivät ole vielä tehneet tätä. :)


Oletko sortunut ostamaan kosmetiikkaa Youtube-hehkutuksen ansiosta?

14 kommenttia:

  1. Minä rakastan nuita nakupaletteja ja se alkoi siitä kun voitin sen blogiarvonnasta. Nyt kuluttelen vanhoja paletteja loppuun että voisin tilata yhden tai kaksi uutta neikediä mutta taitaa olla niiin että taidan ensivuoden alussa pistää ne tilaukseen vaikken vanhoja saisikaan alta pois. :D
    Youtube hehkutuksen ansiosta en ole koskaan tilannut, mutta sun postauksesi vuoksi tilasin muutamia tuotteita Bearel nettikaupasta silloin heti kun olin postauksesi lukenut ja siihen kommentoinut:D Se silmänympäryspuikko tuli muttei tosiaan ollut ihan samanlainen kuin sinun, kuten sanoit! silti todella hyvä! Ja tosiaan aion kyllä blogissa sitten kertoa toimiiko kuten olitkin sitä pyytänyt siinä postauksen kommentteissa;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Naked-paletit ovat ihania, mutta mä olen tainnut vaan kyllästyä niihin. Tai siis tuohon kakkoseen, sillä mulla ei ole muita Nakuja. Kuolasin pitkään kolmosta, mutta maltoin olla ostamatta sitä. Mä odotan innolla sun kokemuksia siitä silmänympärysvoidepuikosta! :)

      Poista
  2. Näitä postauksia on ollut mielenkiintoista lukea! Mietin jossain vaiheessa että olisin itsekin tehnyt tällaisen, mutta totta puhuen mä en ole kovinkaan montaa tuotetta ostanut Youtube-suositusten perusteella :D Blogisuositusten perusteella kosmetiikkaa on tullut ostettua sitten sitäkin enemmän.

    Naked 2 on jäänyt mullakin nyt tosi vähälle käytölle. Tosin niin on itse asiassa kaikki muutkin Naked-paletit. Enkä edes tiedä miksi, sillä noihan on ihan älyttömän hyviä luomivärejä :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla. :) Tee vaan tällainen postaus, mutta Youtube-sanan tilalle Beautyblogs. :) Naked 2 on ihana paletti ja mä en vieläkään osaa sanoa muuta syytä sen vähälle käytölle kuin kyllästyminen. Voihan olla että puolen vuoden päästä olen taas rakastunut siihen. :)

      Poista
  3. YouTuben innoittamana olen ostanut ainoastaan ykkössuosikkitubettajani Shaaanxon luomiväri-/huulipunapaletin. Se on oikeastaan ainut todella himoitsemani ulkomailta tilattava tuote. Senkin ostamista mietin yli puoli vuotta (koska en uskalla tilata netin kautta ulkomailta, nössö kun olen), mutta sitten en voinut enää vastustaa.

    YouTubessa muutoin hypetetyt tuotteet eivät ole aiheuttaneet kummempaa intoa. Niistä lukee muutekin niin paljon blogeista ja näkee YouTubessa, että jonkinlainen kyllästymispiste on aika pian saavutettu.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kunpa mäkin pystyisin harkitsemaan kosmetiikkaostoksiani noin vakaasti! :) Jossain vaiheessa tuli tilailtua meikkejä sen enempää harkitsematta, mutta nykyään yritän pitää järjen päässä. Esimerkiksi pystyin hillitsemään itseni, vaikka Selfridgesiltä olisi saanut tilattua Too Facedin limited edition joulupaletin. Tajusin, etten mä oikeasti tarvitse sitä. :D

      Poista
  4. Mä tein joku aika sitten luonnoksen, jossa on muutama tuote, jonka blogit saivat minut ostamaan. En juuri katso youtuben kauneusvideoita, mutta ehkäpä pitäisi :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tee ihmeessä se postaus! :) Mä katsoin Youtuben kauneusvideoita viime syksynä oikein urakalla, mutta nyt niitä tulee katsottua tosi harvoin. Sen takia nää listaamani tuotteet ovat kaikki aika "vanhoja".

      Poista
  5. Mahtava postausidea! Mulla meni kuppi nurin sen Modern Renaissance-paletin kanssa, kun sitä ei saanut mistään. Tilasin sen sitten suoraan Yhdysvalloista, Youtube made me order it :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eikun vaan postausta tekemään. :) Mäkin kuolasin Modern Renaissancea, mutta hillitsin itseni. Sephorassa niitä olisi ollut, mutta intoni ostaa se oli jo mennyt ohi. :\

      Poista
  6. Olen, mutta luen enemmän blogeja kuin katson videoita, joten tästä voisi tehdä joskus version omaan blogiin mitä muut bbloggersit ovat saaneet mut ostamaan... niitä on paljon. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä haluaisin lukea sun bbloggers made me buy it-version. :) Sä olet muuten saanut mut ostamaan sen Essien turkoosin kesälakan. :D

      Poista
  7. Mä en oikeastaan katso Youtubesta mitään muuta, kuin kuuntele musiikkia :D Mutta joo, muut bloggaajat ovat saaneet mut kyllä ostamaan ties ja mitä ^_^

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Youtube on mahtava runsaudensarvi ja mäkin katson/kuuntelen sieltä paljon musiikkia. Löysin kauneusvideot vuonna 2009 kun olin ostanut GHD:n ja etsin ohjeita kuinka sillä pystyy kihartamaan hiuksia. :) Säkin voisin tehdä sen bloggaaja-version tästä postauksesta. :)

      Poista