maanantai 21. marraskuuta 2016

Lokakuun suosikit ja inhokit

Lokakuussa eteeni tuli enemmän ärsytystä kuin ihastusta aiheuttavia kosmetiikkatuotteita, joten ensimmäistä kertaa kuukauden suosikit-postauksesta löytyy enemmän inhokkeja kuin suosikkeja.



NYX Ombre Lip Duo*

Ehdottomia huulimeikkisuosikkejani viime kuussa olivat NYXin Ombre Lip Duojen* sävyt Hollywood & Wine ja Cinnamon & Spice. Pinkin huulipunan ja tummanvioletin rajauspään yhditelmä Hollywood & Wine on yhdellä sanalla sanottuna UPEA! Cinnamon & Spice taas on perinteinen punaruskea sävy, joka on täydellinen syyspuna. Olen tehnyt näistä postauksen swatcheineen (klik). Olen enemmän nudepunien ystävä, mutta nyt syksyn tullen tykkään käyttää enemmän myös tummia sävyjä. Tunnen oloni oudoksi liian tummassa huulipunassa. Ombre-tyyliin tehdyssä huulimeikissä tykkään siitä, että huulet näyttävät eläväisemmiltä, kun niissä on kahta eri sävyä. Tietenkin ombre-huulia voi tehdä myös tavallisella huulipunalla ja huultenrajauskynällä, mutta näissä sävyt on mietitty valmiiksi yhteensopiviksi.


Makeup holder

Tuntuu vähän hassulta laittaa huulipunateline suosikkilistalle, mutta mulle ne ovat olleet lifesavereita (tai ainakin ne ovat helpottaneet suuresti huulipunieni järjestyksessä pysymistä). Mulla on ollut meikkitelineitä, joissa on huulipunatelineen lisäksi isompi säilytysosa, mutta ne ovat jo täynnä. Mua on niin ärsyttänyt, kun osa huulipunistani on ollut hautautuneena lootaan, jota en jaksa kaivella. Nyt kaikki punat ovat järjestyksessä ja tulee käytettyä niitäkin tuotteita, jotka olivat aiemmin siinä pohjattomassa lootassa. Eikä mun tarvinnut tilata näitä netistä, vaan ostin ne vähän aikaa sitten Jyväskylään avatusta Flying Tigerista. Telineet kustantavat 4 e/kpl. Pitäisi ostaa vielä pari näitä jemmaan.



Ja sitten päästään lokakuun inhokkilistaan. Muistakaa, että tuotteet eivät välttämättä ole huonoja, mutta nämä eivät juuri tällä hetkellä toimineet minulla. Se ei tarkoita etteivätkö ne voisi toimia jollain toisella.


L'Oreal Sublime Fresh-kasvovesi

L'Orealin normaalille ja sekaiholle tarkoitettu kasvovesi kuivatti ihoni korpuksi. Mulla on sekaiho, joka kyllä kuivuu kovilla pakkasilla, mutta nyt säällä ei ollut ihon koppuroitumisen kanssa mitään tekemistä. En aio heittää kasvovettä roskiin, vaan säästän tämän kesäksi, jolloin kasvoni rasvoittuvat helposti. Jospa se sitten toimisi, mutta nyt ei tosiaankaan toimi.


Batiste Heavenly Volume kuivashampoo

Enpä olisi uskonut, että laitan Batisten kuivasampoon inhokkilistaleni. Mä rakastan niiden kuivashampoita, mutta en tätä. Tuuheuttava kuivasahmpoo Heavenly Volume lupaa raikastaa, elvyttää ja tietysti tuuheuttaa hiukset. Mulla tämä tahmaa ja sähköistää hiukseni. Tätä voisi kokeilla puhtaisiin hiuksiin antamaan volyymia.


Maybelline Instant Age Rewind meikkivoide

Ostin Maybellinen meikkivoiteen New Yorkin reissultani vahingossa. Mun siis piti ostaa se kaikkien kehuma peitevoide. Ihan ensimmäiseksi inhoan tässä meikkivoiteessa tuota levityspäätä. Siis oikeasti, onko se kenenkään mielestä kätevä?! Kädelle kokeiltaessa meikkivoiteen koostumus tuntuu ihan kivalta: kevyeltä, moussemaiselta ja helposti levittyvältä. Kun laitan tätä kasvoilleni jotain outoa tapahtuu. Meikkivoide kerääntyy kuiviin kohtiin ja korostaa niitä inhottavasti. Kun meikkivoide kuivahtaa, kasvoni näyttävät kokkareisilta, ihan kuin mulla olisi joku maski naamassa. En osaa sanoa minkätyyppiselle iholle tämä voisi käydä. Tietääkseni Age Rewind-sarjaa ei myydä Suomessa.

Elf Expert Liquid Liner, Charcoal

Elfin eyeliner on myös New Yorkin tuliaisia.Tämä on ensikosketukseni kyseisen merkin silmänrajausväreihin, joten puhun vain ja ainoastaan tästä yksilöstä. En tiedä onko tämä vika kaikissa tuotteissa vai ainoastaan minun kappaleessani, mutta eyelinerin sivellin on luokattoman huono. Siinä on outoja muhkuroita ja harjakset sojottavat sinne sun tänne. Olen yrittänyt itse siloitella niitä. Ostamani sävy on Charcoal eli harmaanmusta. Kuvassa oikealla on normaali swatch ja vasemmalla on swatch, jota yritin pyyhkiä pois. Siinä näkyy selkeästi harmaata shimmeriä, mitä ei pahemmin näy normaalisti laitetussa eyelinerissä.


Vaikka laitoin tämän eyelinerin inhokkeihini, ei se aivan toivoton ole. Voisin antaa tälle uuden mahdollisuuden, sillä ainakin Amerikan hintaan nähden ( $2) eyeliner on hyvä. Sävy on pigmenttinen ja pysyy koko päivän. Mua vaan ottaa päähän tuo sivellin!!! Jos ostan eyelinerin, oletan ettei mun tarvitse ruveta itse muotoilemaan sitä, että se olisi käyttökelpoinen.


Onko sinulla kokemusta näistä tuotteista? 



 *-merkityt tuotteet saatu blogin kautta
 

10 kommenttia:

  1. Mä ostin myös vähän aikaa sitten pari kappaletta noita Tigerin huulipunatelineitä :) Noi on käteviä ja vielä tosi edullisiakin! Mä rakastan Batisten kuivashampoota, mutta noi tuuheuttavat ei tee munkaan hiuksissa muuta kuin saa ne tuntumaan lähmäisiltä. Ei puhettakaan, että ne millään tavalla tekisivät hiuksista freshimmät :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nuo huulipunatelineet helpottaa mun elämää huomattavasti. Yhdellä silmäyksellä löytyy puna kuin puna, eikä tarvii kaivella laatikoita. :) Ai sullakin on huonoja kokemuksia tuosta Batisten kuivashampoosta! Kaikki muut kokeilemani Batistet ovat olleet parhautta, mutta tää oli jotain niin huonoa, että ihan suututti.

      Poista
  2. Mä olen miettinyt pitkään pitäisikö ostaa meikinsäilytyslaatikoita, mutta en halua pistää niitä näkyville mutta toisaalta tuntuu hassulle kaappiinkin ne laittaa:D Mun meikkipöydän laatikoihin ne ei ainakaan mahtuisi:D
    Batisten kuivashampoita on kehuttu ja olenkin miettinyt sellaisen ostoa, mutta ei vissiin tuota kannata sitten lähteä ostamaan jos sulla ja Lindallakin on siitä huonoja kokekumsia!:D Tietty jokainen tuote käyttäytyy hieman erilailla varmaan jokaisella mutta siis u know..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen pyhittänyt yhden meikkipöydän laatikon kokonaan huulipunille ja noi huulipunatelineet mahtuu sinne just hyvin. Pyrin pitämään mun huulipunakokoelmani sen kokoisena, että kaikki kanssa mahtuvat sinne. :D
      Batistella on niin paljon hyviä kuivashampoita etten lähtis tuota Volume-versiota suosittelemaan kenellekään.

      Poista
  3. Ei ole muista kuin Batistesta, en tykkää ainoastakaan niiden kuivashampoista, ei vaan toimi mulla ollenkaan. Just sellainen tuote, että moni hehkuttaa ja mä olen vaan :o :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No höh. Mulla taas toimii kaikki kokeilemani Batistet paitsi tuo Heavenly Volume. Tässä sen näkee, että kaikki eivät sovi kaikille. :)

      Poista
  4. Tuollaista NYXin Obre Lip -kynää voisin kyllä testata! Mä tykkään usein tehdä ombre-huulia ihan tavallisissa tai sitten nestemäisillä huulipunilla :) Kiva kuulla sun mietteet tuosta Elfin eyelinerista! Mullahan on ollut tuosta yhteensä neljä sävyä ja niissä on ollut laadussa todella suurta vaihtelua. Mun mielestä on ihan ymmärrettävää, että joskus johonkin tuotteeseen tulee maanantaikappale. Mutta tuosta rajausväristä puolet tuntuu olevan huonoja ja se on vähän liikaa...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onhan se ymmärrettävää, että niitä maanantaikappaleita voi olla ja varsinkin kun kyseessä on noinkin edullinen merkki. Tuossa mun kappaleessa vikaa on vain siveltimessä, mutta siinäkin on ihan tarpeeksi. Sillä ei saa kunnon jälkeä aikaan noiden muhkuroiden ja harottavien harjasten takia.

      Poista
  5. Sattuiko Tigerissa olemaan muita tollaisia säilytysrasioita kuin huulipunille? On se kyllä hyvä krääsäkauppa :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En huomannut katsoa, olin niin huulipunatelineiden lumoissa. :D

      Poista