tiistai 4. lokakuuta 2016

Amerikan ostokset: Sephora osa 2

Sephoran ostosten esittely jatkukoon. Ensimmäinen osa shoppailuista löytyy täältä. Times Squaren Sephoran käynnin jälkeen lupasin miehelle, että nyt riittää meikkishoppailut. Mä tarkoitinkin sitä juuri sillä hetkellä, mutta mieli muuttui kun olimme Columbus Circlen lähistöllä ja muistin, että Time Warner Centerissä on Sephora. Ja eikun taas shoppailemaan. Mä pyörin siellä aikani ja musta tuntui, että en löydä mitään ostettavaa (hullua, tiedän). Mies sanoi mulle, että kun me kerta täällä ollaan, niin osta jotain. Mä tietenkin tottelin...




Too Facedin Primed & Poreless kivipuuteri on pakattu söpöön vaaleanpunaiseen pakkaukseen. Mulla tulee tästä mieleen 50-luvun meikit. En tiedä millaisia pakkauksia silloin oli, mutta mielikuvissani ne ovat tällaisia. Pakkauksesta löytyy perinteinen vippa, joka omassa lokerossaan puuterin alla. Hyvä niin, sillä mua inhottaa puuterit, joissa vippa on säilytettävä puuterin päällä. Onhan niissä ne muovilätyskät, mutta nehän häviää saman tien.


Too Facedin puuterista löytyy myös peili. On ihan käsittämätöntä, ettei sitä ole kaikissa kivipuutereissa. Mulle on ihan sama onko pienissä luomiväripaleteissa peiliä vai ei, mutta puuterissa se on oltava. Tykkään NYXin HD-puuterista, mutta mua ärsyttää todella paljon juurikin se peilin puuttuminen.


Puuteri näyttää valkoiselta, mutta on kasvoilla läpikuultavaa. Tykkään todella paljon siitä, että tämän puuterin kanssa kasvoni eivät näytä puuteroidulta. Puuteri on silkinhienoa ja se sulautuu täydellisesti kasvoille jättäen luonnollisen mattapinnan. Olen huomannut, että tämä oikeasti hillitsee ihon kiiltämistä päivän mittaan. Tämä on ehdottomasti yksi parhaimpia puutereita, mitä olen ikinä kokeillut. En tiennyt tätä ostovaiheessa, mutta luin Too Facedin nettisivuilta, että puuteria voi käyttää meikkivoiteen alla pohjustajana. Kuullostaa oudolta, mutta pitää kokeilla.


Too Facedin Melted Liquified Long Wear-huulipunat ovat suosikkejani nestemäisistä huulipunista. Olen monesti sanonut, että inhoan nestemäisten huulipunien kuivattavaa tunnetta, mutta Melted-huulipunat eivät sitä tee. Sanoisin, että nämä ovat jotain huulikiillon ja huulipunan väliltä. Kestävyys on hyvä, muttei niin hyvä kuin kuivemmaksi huulilla kuivuvissa nestemäisissä huulipunissa.


Meltedin sävyt ovat todella intensiivisiä ja pigmenttiä riittää, toisin kuin huulikiilloissa. Tykkään todella paljon huulipunan samettisesta aplikaattorista. Pyörittelin kahta sävyä hyppysissäni, mutta en raaskinnut ostaa molempia, joten päädyin turvalliseen Nudeen. Sävy käy todella hyvin arkipunaksi ja tumman smoky eyen seuralaiseksi.


Tajusin liittyä Sephoran Beauty Insider kanta-asiakkaaksi vasta toisella Sephora-käynnillä. Kanta-asiakasohjelmassa saa pisteitä joka ostoksesta (1 $ = 1 piste) ja niillä pisteillä saa ilmaiseksi minikokoista kosmetiikkaa. Jos olisin liittynyt jo Times Squaren Sephorassa, pisteitä olisi ropissut mukavasti, mutta nyt ne pisteet menivät hukkaan. Noh, parempi myöhään kuin ei milloinkaan. 


Beauty Insider ohjelmaan kuuluu myös synttärilahja. Vaihtoehtoja oli kaksi: joku tylsä meikinpoistoaine tai Marc Jacobsin minikokoinen huulipuna & geeli eyeliner-setti. Ei tarvinnut kovin kauaa miettiä kumman haluan. Synttärisetistä löytyi minikokoiset Highliner Gel Eye Crayon sävyssä Blacquer ja Le Marc Lip Créme sävyssä Kiss Kiss Bang Bang.


Molemmat tuotteet olivat hyviä, mutta eivät niin hyviä, että haluaisin ostaa ne täydellä hinnalla. Huulipunasta mulla ei ole mitään pahaa sanottavaa. Sen sävy on täydellinen, se levittyy huulille silkinpehmeästi ja pysyy hyvin. Geeli eyeliner ei ole niin hyvä kuin huulipuna. Sen koostumus on hieman kuivahko ja sitä joutuu jonkin verran työstämään, että se näyttää hyvältä.
 
Kertyneillä pisteillä sain lahjaksi matkakokoisen Urban Decayn All Nighter Setting Sprayn. Mulla on ollut rasvaisuutta hillitsevä De Slick-versio, joka toimii hyvin silloin, jos kasvoni näyttävät liian puuterisilta. Pysyykö meikki kauemmin ja paremmin kasvoilla suihkeiden avulla... Jaa-a.


Kolmas ja viimeinen Sephora, jossa kävin reissumme aikana, oli Sephora inside JC Penney. Se sijaitsi Herald Squaren JC Penney-tavaratalossa. Se on shop in shop, vähän niinkuin Marks & Spencer Sokoksella. Se oli Sephoroista ainoa, jossa törmäsin Too Facedin ja Nikkietutorialsin yhteistyön hedelmään eli The Power Of Makeup-settiin ja pakkohan se oli ostaa.


Setti sisältää meikkipaletin, jossa on yhdeksän täysin uutta luomiväsiä, kaksi Love Flush-poskipunasävyä, Champagne Truffle-highlighterin (tämä sävy on tuttu Chocolate Bar-luomiväripaletista, mutta Nikkie käyttää sitä siis korostuksiin) ja Chocolate Soleil aurinkopuuterin. Mukana tulee myös violetti miniversio Better Than Sex Mascarasta, Glamour Dust glitterpurkki, minikokoinen Shadow Insurance-pohjustaja sekä täysikokoinen Sketch Marker eyeliner. En voi esitellä tätä palettia sen tarkemmin, koska ostin tämän itselleni joululahjaksi ja annoin tämän miehelleni piilotettavaksi jouluun saakka. Ei makeaa (tässä tapauksessa meikkejä) mahan täydeltä.


Olin etsinyt Tarten Lip Scrubia jokaisesta liikkeestä, joissa kävimme, eikä sitä löytynyt yhdestäkään. Se ei ollut kuitenkaan niin tärkeä tuote, että olisin lähtenyt juoksemaan sen perässä muihin kauppoihin.

Kaikissa kolmessa Sephorassa oli todella hyvää palvelua. Olen nähnyt Youtubessa Horrible MAC Experience-videoiden lisäksi Horrible Sephora Experience-videoita, mutta omalle kohdalleni ei sattunut mitään kamalaa. Ainoastaan JC Penneyn Sephoran myyjä sai mut hämmentymään käytöksellään. Meidän keskustelu meni jotenkin näin:
Myyjä: Can I help you? 
Minä: Yes, do you have Tarte Lip Scrub?
Myyjä kävelee Tarten osastolle ja vastaa No, eikä mitään muuta. Olen tottunut USAn ylenpalttisen ystävälliseen palveluun ja tuo kokemus sai mut hölmistymään, enkä osannut sanoa muuta kuin okei. Myyjä olisi voinut esimerkiksi ehdottaa jotain vastaavaa tuotetta tai kysyä voiko olla muuten avuksi, mutta joo, se oli kuitenkin pikku juttu. Tietenkin joku voisi saada tuollaisesta kokemuksesta tehtyä My Horrible Sephora Experience-videon..


Siinä kaikki mitä Sephorasta lähti mukaani. Oliko tässä sinulle tuttuja tuotteita? Millaisia kokemuksia sinulla on Sephorasta?

14 kommenttia:

  1. Ihanat ostokset! <3 Muuten yleensä tollaisen paljouden keskellä aina aluksi iskee se, että ei oikein löydä mitään kiinnostavaa olevinaan. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! <3 Sama mullakin. Se on se runsauden pula. :D

      Poista
  2. Ihana tuo vika kuva! Kid in a candy store-ilme :p

    VastaaPoista
  3. Prahan Sephorassa oli todella hyvä palvelu, Times Squaren Sephorassa ei kukaan edes kattonut mua päin :D Pitää Nykistä etsiä noita Too Facedin huulipunia, niitä kun niin hehkutetaan. Olen liittynyt Beauty Insideriin netissä, ehkä pitää liittyä siihen myös ihan paikan päällä

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ai Beauty Insideriksi voi liittyä netissäkin. En tiennytkään. Mua harmitti ihan sikana, kun en tajunnut liittyä siihen heti ekalla Sephoran käynnillä, mutta joo.. Mä olin väsynyt ja halusin nopeesti pois sieltä. :D

      Poista
    2. haha, tiedän tunteen. Mun eka käynti Sephorassa Nykissä oli jotenkin henkisesti niin raskas, että olin ihan loppu :D

      Poista
    3. :D Mulle Times Squaren läpi käveleminen (tai ei sitä kävelemiseksi voi sanoa, vaan ajelehtimiseksi) järkyttävän suuren ihmismassan keskellä oli henkisesti raskasta ja Sephora tuntui turvapaikalta kaiken hälinän keskellä, mutta siltikin halusin vaan takas hotellille. :D

      Poista
  4. Ihania ostoksia! Nyt alkoi tosissaan harmittaa, etten ostanut tota Too Facedin puuteria. Mulla on kivipuuteri muutenkin loppumassa ja oon miettinyt, minkä ostaisin seuraavaksi ja toi olisi ollut varmasti ihan loistava. Monta kertaa sitä kyllä Sephoroissa katsoin ja mietin ostamista, mutta jostain käsittämättömästä syystä en sitä ostanut :D

    Melted Lipstickit ovat aivan huippuja<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. :) Mä ostin sen alunperin käsilaukussa pidettäväksi puuteriksi, mutta se ei ole vielä löytänyt tietään laukkuuni, vaan olen käyttänyt sitä irtopuuterin sijaan. Mä olen aina ostanut tylsiä Lumenen ja Isadoran kivipuutereita ja nyt halusin vähän vaihtelua. :)

      Poista
  5. Ihania ostoksia! Too Facedin Melted Nude on yksi mun suosikkinudepuna! Mun tekisi mieli ostaa tuosta puuterista irtopuuteriversio :) Marc Jacobs on kiinnosta merkki, mutta alkaa olla siinä rajoilla, että raaskinko laittaa siihen rahojani. Tukholmankin Sephorassa merkkiä myydään, mutta saattaapi jäädä hyllyyn, kun me ensi viikolla siellä käymme :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. :) Melted Nude on ihana! <3 Mä muutenkin tykkään tosi paljon nudepunista ja tuo on lähes täydellinen. Mä en huomannut New Yorkin Sephoroissa tuota irtopuuteria. Sitä olisi kiva kokeilla.

      Ainakaan Marc Jacobsin geelirajauskynä ei ole mun mielestä hintansa väärti. Halvemmalla löytyy parempia rajauskyniä, esim. NYXin Slide On-kynä. Oli kuitenkin kiva päästä kokeilemaan tuollaista luksusmerkkiä, jota ei välttämättä itse ostaisi.
      Odotan innolla mitä herkkuja ostat Sephorasta. :)

      Poista