maanantai 26. syyskuuta 2016

Paras meikkipohja kiireiselle

Olen halunnut jo pitkään ostaa meikkivoiteen, joka on helppo ja nopea levittää. Sellaisen, jonka saa lätkäistyä naamaan parissa minuutissa. Mulla saattaa helposti kulua 15-20 minuuttia siihen, kun laitan peitevoiteen, meikkivoiteen ja irtopuuterin. Mun meikkityyli on sellainen, että jään tuhertamaan pieniä yksityskohtia vaikka miten pitkäksi aikaa. Aikaisemmin mun "nopean" meikkivoiteen virkaa toimitti Max Factorin Pan Stick. Sitten törmäsin Youtubessa MACin Studio Fix Powder Plus Foundationiin. Mulla ei aikaisemmin ole ikinä ollut meikkipuuteria. En ole edes harkinnut meikkipuuterin ostamista. Olen kuvitellut, että se on sama kuin laittaisi tavallista puuteria iholle. Olin todella väärässä.


MACin Studio Fix Powder Plus on yksivaiheinen meikkipohja, jossa yhdistyy meikkivoiteen peittävyys ja puuterin mattainen pinta. Mulle Powder Plussan käyttäminen oli rakkautta ensikokeilulla. Meikkipuuteri tekee kasvoistani tasaisemman sävyisen ja piilottaa pikkuvirheet. Sanoisin että jälki on my skin but better. Pieniä ihon värivirheitä jää näkyville. Mulla on kesän jäljiltä pisamat vahvistuneet, eikä Powder Plus peitä niitä kaikkia. Mutta se kaikkein paras juttu: tällä saan tehtyä meikkipohjan alle kolmessa minuutissa! Tätä voi siis sanoa kiireisten aamujen pelastukseksi: tarvitsen vain yhden tuotteen meikkipohjan tekoon. Miksei kukaan kertonut mulle aikaisemmin kuinka hyvä keksintö meikkipuuteri on!?


MACin nettisivujen mukaan tätä saa 45(!!!) eri sävyssä. Onpahan valinnanvaraa. Tosin en tiedä mikä on Suomen tilanne sävyjen saatavuuden suhteen. MACin myyjän mukaan sävyni on NC20. Se on mulle täydellinen sävy! Powder Plus jättää ihon mattaiseksi, muttei mitenkään tunkkaisella tavalla. Powder Plus on puolipeittävä meikkivoide. Jos haluan enemmän peittävyyttä, laitan peitevoidetta tarvittaviin kohtiin ja päälle Powder Plussan.

Alapuolella on kuvapari, jossa vasemmalla olen täysin ilman meikkiä  ja oikeanpuoleisessa kuvassa mulla ei ole yhtään mitään muuta kuin Powder Plussaa. Otin aikaa meikkipohjaa tehdessäni ja tähän kului 2 minuuttia ja 23 sekuntia.

Ei meikkiä vs. MACin Powder Plus-meikkipohja
Valmis meikki MACin meikkipohjalla.
Haittaako mua, etteivät kaikki ihon epätäydellisyydet ole piilossa. Eipä oikeastaan. Arkena tunnen oloni liian meikatuksi, jos meikkipohja näyttää täysin "virheettömältä". Todennäköisesti bilemeikkiin tulen edelleen valitsemaan mahdollisimman peittävän nestemäisen meikkivoiteen.


Powder Plussan rasian mukana tulee vippa. Olen käyttänyt sitä ja se ajaa asiansa ihan hyvin. Olen kuitenkin tykännyt levittää meikkipuuteria siveltimellä. Siveltimet, joita tällä hetkellä käytän, ovat Coastal Scentsin Pearl Brush Setin Flat Buffer ja Large Fluff.

Flat Buffer on omaan makuuni liian suuri sivellin, eikä Large Fluffia ole tarkoitettu meikkipuuterin levitykseen. Mielestäni sillä on kuitenkin hyvä levittää meikkipuuteria vaikeammin työstettäville alueille, kuten silmänympärysiholle. Mulla odottaa käyttöönottoa pari Ecotoolsin pienempää kasvosivellintä. Toivottavasti toinen niistä olisi juuri passeli meikkipuuterin levittämiseen.


Mulla on sekaiho, joka rasvoittuu aika helposti ja myös Powder Plussaa käyttäessäni nenänpielet ja otsa alkaa jossain vaiheessa kiiltämään. Ylimääräiset kiillot otan pois kiillonpoistopapereilla. Olen yllättynyt Powder Plussan pysyvyydestä. Vaikka meikkipuuteri olisi ollut kasvoillani koko päivän, se näyttää vielä illallakin hyvältä. Olen käyttänyt tätä ilman pohjustajaa ja pohjustajan kanssa. Ilman pohjustajaa meikkipuuteria kasaantuu hieman juonteisiin, mutta pohjustajan kanssa tätä ongelmaa ei ole. En osaa sanoa kuinka Powder Plus toimii kuivaihoisilla.

Tässä meikissä on myös MACin Powder Plus-meikkipohja.

Olen todella tyytyväinen tähän meikkipuuteriin ja aion ehdottomasti ostaa tätä lisää kun vanha loppuu. En ole käyttänyt arkena mitään muuta meikkivoidetta sen jälkeen kun otin MACin käyttöön. Suosittelen Powder Plussaa kaikille, jotka tykkäävät luonnollisemmasta meikkipohjasta tai joilla ei ole aamulla aikaa tehdä perinteistä monen tuotteen meikkipohjaa.

Ostin omani Helsinki-Vantaan lentokentän MAC-pisteestä hintaan 27,50 €. Maissa (eli Stockmannilla) tämä maksaa 32 €.


Onko sinulla kokemuksia tästä tai jostain toisesta meikkipuuterista?

12 kommenttia:

  1. Meikki näyttää kyllä tosi kuulakkaalta ja tasaiselta:)Käytin itse joskus taannoin mineraalimeikkipohjaa, mutta se ei nykyisin ihan riitä peittävyydeltään. Couperosa ja katkenneet verisuonet nenänpielissä vaatii aika paljon peiteaineita ja peittävää meikkivoidetta, muuten olo on epämukava. Muutenhan ihan kaikki tuijottaisivat vain niitä punaisia plänttejä mun kasvoissa;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitoksia. :)Mä olen taas aina käyttänyt nestemäisiä tai voidemaisia meikkivoiteita ja olen nyt aivan tämän meikkipuuterin lumoissa. Joskus voisi kokeilla mineraalimeikkipohjaa.

      Poista
  2. Meikkipuuterit ovat kyllä todella näppäriä ja nopeita. Itsellä on käytössä Shiseido ja Sensai, mutta voisin joskus kokeilla tätä MACiakin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin ovat! Mä en tajua miten en ole aiemmin tajunnut ostaa meikkipuuteria.. :)

      Poista
  3. Toi sun meikkipohja näyttää kyllä todella hyvältä! Luonnolliselta, tasaiselta ja värikin on kuvien perusteella sulle täydellinen :) Mä en oikein oo viime vuosina enää lämmennyt meikkipuutereille, mutta en tosin oo mitään kovin laadukkaita sellaisia enää edes testannut. Mulla oli joskus Estée Lauderin meikkipuuteri ja se oli kyllä hyvä, mutta valitettavasti väärän sävyinen mulle.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kiitos. :) Sun kannattaa testata tätä MACia. :) Musta tuntuu että tämä on ensimmäinen meikkipohja, joka on juuri oikean sävyinen mulle. Täytyy vaan kiittää sitä MAC-tyttöä, joka sen sävyn mulle valitsi.

      Poista
  4. Olen joskus jotain meikkipuuteria (Lumene tod.näk.) testannut iholle yksinään ja se ei kyllä tehnyt mitään muuta kuin jätti iholle puuteroidun ilmeen. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä olen ollut testaamatta meikkipuuteria just sen takia, että olen pelännyt sen saavan kasvot näyttämään vain puuteroidulta. Mun mielestä Powder Plussalla ei tule pelkästään puuteroitu naamaa-lookkia. Voihan kasvoille aina suihkauttaa meikinkiinnityssuihketta poistamaan liian puuterisuuden, jos siltä tuntuu. :)

      Poista
  5. Minulla on joskus ollut meikkipuuteri, mutta koska sillä ei saanut täysin peitettyä couperosaa, niin sitä tuli laitettua paksusti ja lopputulos ei ollutkaan enään niin hyvä. Se kaiketi oli myös kuivattava ja minulla on pintakuiva, mutta sekaiho. No, sen käyttö jäi sitten siihen. Mineraalimeikkipohjaa tykkää kyllä tyttäreni käyttää, mutta hänellä onkin tasainen ja kaunis iho. Sinullakin on hyvä iho, joten meikkipuuteri näyttää sinulla hyvältä:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. :) Nyt mäkin olen viisaampi tuossa couperosa-asiassa. Meikkipuuteria voi jonkin verran kerrostaa, mutta voisin kuvitella että liian paksu kerros ei todellakaan näytä hyvältä. Ihoni kuivahtaa talven tullen. Voi olla että joudun sitten laittamaan meikkipuuterin piippuhyllylle odottamaan kevättä. Mielenkiinnolla odotan, että pääsen testaamaan kuinka meikkipuuteri toimii mun talvi-iholla.

      Poista
  6. Mä en ole ihan päässyt sinuiksi meikkipuuterin kanssa, toisaalta enpä ole vielä sellaista "virallista" meikkipuuteria kokeillakaan. En nimittäin ole aivan varma, onko Guerlainin puuterini virallisesti puuteri vai meikkipuuteri-puuterina se minulle myytiin, mutta osa infoista kertoisi sen olevan meikkipuuterin :D Ehkäpä voisin tehdä MACIn kanssa lähempää tuttavuutta :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla meni aika kauan ennen kuin testasin ainoatakaan meikkipuuteria ja heti ekalla kerralla tuli nappiostos. Yleensä joudun kokeilemaan ja ostamaan vaikka kuinka monta eri tuotetta, ennen kuin löytyy sopiva. :)

      Poista