perjantai 30. syyskuuta 2016

No makeup-makeup

Tämä on mun 102. postaus. Jee!!! Ei kuullosta kovin hienolta juhlia 102. postausta, mutta multa meni ohi sadannen postauksen juhliminen. Sitten mun piti mainita asiasta 101. postauksessa, mutta sekin unohtui. Anyhow, kiitos kaikille lukijoille, ihanaa että jaksatte lukea mun löpinöitä! Eihän tässä olisi mitään järkeä, jos näitä juttuja ei lukisi kukaan muu kuin minä itse. :D

Sitten päivän aiheeseen. Rakastan meikkaamista ja mielellään siihen tyyliin, että naamasta todella näkyy, että on tullut meikattua. Joskus tekee kuitenkin mieli meikata vähän hillitymmin ja silloin astuu kehään meikki, joka ei näytä meikiltä. Tällä no makeup-meikkityylillä meikkaan jos en halua jostain syystä olla ilman meikkiä (mutten halua näyttää paklatulta) tai tilanteessa, jossa voimakas meikki ei ole "soveliasta".

Tämä ei siis ole mun arkimeikki, vaikka arkimeikkinäkin tämä menee. Mun arkimeikkiini kuuluu enemmän kaikkea, mutta se on sitten toisen jutun aihe.


Meikkipohjan tein MACin Studio Fix Powder Plus Foundationilla. Mä olen hehkuttanut tätä meikkipuuteria muutaman kerran blogissani. Aikaisemmin mun no makeup-meikki ei näyttänyt yhtä luonnolliselta, koska kasvoni näyttivät aina liian meikatuilta. Tällä saan tosi kivan luonnollisen pohjan.

Poskipunana käytin ikivanhaa Rimmelin lasting Finish Soft Colour Blushia sävyssä 020 Pink Rose. Se on ollut mun suosikkiarkiposkipuna jo vuosia, mutta viime aikoina se on jäänyt uudempien poskipunien varjoon. Pink Rose on tosi nätti ja luonnollinen sävy.


Silmämeikkiin käytin Smashboxin minikokoisen Full Exposure-paletin kaikkia alimpia sävyjä. Tumman ruskeaa ripsirajaan, harmaan ruskeaa alaluomelle ja luomivakoon. Vaaleinta kulmaluulle ja toiseksi vaaleinta sävyä liikkuvalle luomelle. NYXin Wonder Pencil mulla on sävyssä Light ja laitoin sitä alaluomen vesirajaan tuomaan katseeseen kirkkautta.


Muut meikissä käytetyt tuotteet:

The Balm Bahama Mama
Urban Decay Eyeshadow Primer Potion
Benefit Roller Lash
NYX Micro Brow Pencil, Ash Brown
NYX Eyebrow Cake Powder, Taupe/Ash
Estée Lauder Pure Color Crystal Lipstick, 10 Cafe Olé


Millainen on sinun no makeup-meikki?

8 kommenttia:

  1. Onnea 102. postauksesta. :) Aika paljon tarvii meikkejä, et näyttää meikittömältä. :D

    VastaaPoista
  2. Onnea:) Tykkään kovasti sinun postauksistasi<3
    Itse en harrasta no make up -meikkejä. Minä haluan, että meikki näkyy ja kauas:) Ei vais. Meikkaaminen on hauskaa, luovaa ja myös terapeuttista puuhaa, että siihen on ihana uppoutua:) Kunpa vaan olisi enemmän aikaa toteuttaa itseään sillä saralla.
    Ihanaa viikonloppua!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos samoin! :)
      Mulla käy usein niin, että meinaan tehdä kevyen päivämeikin, mutta siitä tulee kaikkea muuta kuin kevyt. Esimerkiksi viikonloppuna meinasin meikata kevyesti kun olimme menossa anoppilaan kyläilemään. Jotenkin siitä meikistä tuli tummanharmaan smoky eye glitterillä ja irtoripsillä. :D

      Poista
  3. Onnea postausmäärästä. Mun look on aika samanlainen, itseasiassa signature-look on juuri tällainen make up but no make up look. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. :) Sulle käy tosi hyvin luonnollinen meikki. :)

      Poista
  4. Onnea 100. postauksen saavutuksesta! :) Eräs työkaveri joskus aikoja sitten sanoi mulle kohteliaisuuden että vaatii taitoa meikata niin ettei näytä meikatulta kun hänelle selvisi että olin meikannut töihin. :)

    VastaaPoista