perjantai 9. syyskuuta 2016

MAC-neitsyyden menetys

Julkaisen kolmannen osan New Yorkin matkakertomuksestani ensi viikolla, mutta nyt on korkea aika palata meikkien maailmaan. Olen aiemmin kertonut blogissani, että minulla ei ole ollut ikinä mitään muita MACin tuotteita kuin Fix+, eikä minua ole suuremmin himottanut ostaa MACia. Siihen ei ole ollut mitään erityistä syytä... tai no ehkä se, että olen kokenut MACin meikit hieman tylsiksi. Pidän toki laadukkaista meikeistä, mutta The Balmin ja Too Facedin kaltaiset värikkäät meikkipakkaukset ovat enemmän makuuni. Toinen syy on se, että MACia ei myydä kotikaupungissani, enkä halua (tässä tapauksessa) ostaa netistä sikaa säkissä. Siinähän niitä syitä oli kerrakseen.
Ostin MACini Helsinki-Vantaan lentokentältä. Olen joskus katsonut Youtubesta Horrible MAC experience-videoita ja päätin suosiolla ostaa Mäkkini Suomesta. Kuulostaa tyhmältä, tiedän. Jännitin muutenkin New Yorkin matkaa, joten jos Suomesta ostaminen helpottaa oloani, niin so be it. Toisaalta olisihan se suomalainenkin myyjä voinut olla ihan kauhea. Pelkoni tylyistä myyjistä oli turha, sillä sain hyvää palvelua. Tiesin etukäteen, mitä haluan. MACin työntekijä vain varmisti meikkipuuterissa oikean sävyni. Nyt mä en ole enää Mäkkimeikkineitsyt! Tässä siis ostokseni:

MAC Studio Fix Powder Plus Foundation
Olen kyllästynyt nestemäisiin meikkivoiteisiin ja halusin meikkipohjan, jonka voin levittää supernopeasti. Minulla ei ole muistaakseni ikinä ollut meikkipuuteria. Uskalsin ostaa Powder Plus Foundationin, sillä olin tehnyt taustatyötä ja se vaikutti juuri sellaiselta tuotteelta, jota tarvitsen. Myyjä valiti minulle sävyn NC20. Olen käyttänyt meikkipuuteria pari kertaa ja ainakin niiden käyttökertojen jälkeen vaikuttaa, että olen löytänyt huipputuotteen. En vielä hehkuta sitä sen enempää, vaan jatkan kokeiluja.

MAC Lipstick
Olen törmännyt The Diary of a Shopaholic- ja Eyeshadow and Flame-blogeissa Velvet Teddyyn ja siitä lähtien olen kuolannut sen perään. MACin nettisivuilla Velvet Teddyä kuvaillaan deep-tone beigeksi. Huulipuna on matta, enkä erityisemmin tykkää matoista. MACin mattakoostumus on selkeästi paras mitä olen kokeillut. Se ei kuivata huuliani yhtään.

Toisen huulipunan ostin sävyssä Brave. Bravea kuvaillaan sanoin pink-beige with white pearl. Jos Velvet Teddy on lämmin beige, niin Brave on kylmempi ja pinkimpi. Molemmat sävyt sopivat hyvin myös arkipuniksi. Brave on satin-huulipuna. Sen koostumus on juuri sellainen "perinteinen huulipuna", josta pidän eniten. Jos saisin valita, niin Velvet Teddykin olisi satin.

MAC Lip Pencil
Ostin Bravelle kaveriksi huultenrajauskynän sävyssä Soar, joka on rusehtava pinkki. Mielestäni se näyttää Velvet Teddyn ja Braven sekoitukselta. Pitää kokeilla toimisiko se myös VT:n kanssa. Ensivaikutelmani huultenrajauskynästä oli: mulla ei ole ikinä ollut näin hyvää huultenrajauskynää!!! Kynä on todella pigmenttinen ja pehmeä, mutta ei niin pehmeä, että se suttaantuisi. Nyt alan ymmärtää, miksi niin monet hehkuttavat MACia. Ainakin nämä ostamani tuotteet vaikuttavat todella laadukkailta.

P.S. Mitkä ovat sinun suosikkejasi MACilta?

P.P.S. Pitääkö se kirjoittaa MAC vai Mac...?

6 kommenttia:

  1. MAC :) Velvet Teddy hehkutukseni taisi siis levitä, minä tartutin sen Ilonaan :D aivan mahtava punaa, Bravekin näyttää hyvältä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ai se on lähtenyt susta! :D Kiitos sinulle, taisin löytää uuden lempparihuulipunan. :) Ja nyt kun olen päässyt MACin makuun, niin lisää tekisi mieli. :D

      Poista
  2. Mä kuolasin Nykissä niitä kaikkia MAC:n meikkejä, mutta jätin ostamatta kun tuli hankittua niin paljon kaikkea muuta ja Turusta löytyy MAC:n piste, jos niitä vielä kaipaan :) Noi huulipunat on ihanan sävyistä! Mun oma suosikkini on Studio Fix Fluid meikkivoide, joka on ehdottomasti parasta mitä olen koskaan testannut :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en käynyt New Yorkissa ollessani ollenkaan MACin kaupassa, vaikka niitä tuntui olevan joka kulmalla. Mä olen täysin ihastunut tuohon Powder Plus meikkipuuteriin, enkä ole käyttänyt muita meikkivoiteita tuon ostamisen jälkeen.

      Poista
  3. Mä en edes muista mistä sain päähäni haluta ehdottomasti Velvet Teddyn, mutta ihana se on! :) Kivoja ostoksia oot tehnyt!

    VastaaPoista