keskiviikko 10. elokuuta 2016

Escadan kesätuoksut osa II & TOP 5-lista

Tänään jatkuu tarina Escadan kesätuoksuista. Ensimmäinen osa löytyy täältä. Kesän 2008 tuoksu Moon Sparkle oli ensimmäinen Escadan kesätuoksu, jota ei oltu pakattu sydämenmuotoiseen pulloon. Minulle pullon vaihtuminen yksinkertaisempaan muotoiluun oli pienoinen pettymys, sillä pidin todella paljon vanhoista pulloista.


Jostain syystä Moon Sparklen olemassaolo oli unohtunut minulta täysin. Kun kaivelin pulloja esiin tätä postausta varten, olin yllättynyt, että tällainenkinko minulta löytyy kokoelmistani!? En ole unohtanut Moon Sparklea sen takia, että en olisi pitänyt siitä. Onhan näitä kertynyt.. Ei ihme, jos yksi tai useampi on päässyt unohtumaan.


Moon Sparklea seurasivat merellisesti nimetyt Ocean Lounge ja Marine Groove. Pidin näistä molemmista todella paljon. Ocean Loungessa tuoksuu mm. mansikka, litsi ja päärynä. Marine Groove taas koostuu passionhedelmästä, pionista, jamiinista ja myskistä.


Vuoden 2012 kesäksi julkaistiin kolme vanhaa tuttua aiemmilta vuosilta eli Island Kiss, Rockin' Rio sekä Sexy Graffiti. Näistä minulla on Sexy Graffiti, joka tuoksuu vadelmalta, mansikalta ja greipiltä. Aivan yksi yhteen uudet versiot eivät kuitenkaan ole alkuperäisten versioiden kanssa, sillä joitain ainesosia oli vaihdettu.


Taj Sunset (kesä 2011) tarjosi mangoa, nektariinia, veriappelsiinia ja kookosta. Tarvitseeko edes sanoa, että pidin siitä todella paljon!? Olin todella innoissani kesän 2013 tuoksusta Cherry In The Air, sillä rakastan kirsikoiden tuoksua, makua, ihan kaikkea! Cherry In The Air tuoksuu vieläkin ihanalta ja käytän sitä edelleen.

2010-luvun lopun kesätuoksuista minulta on jäänyt väliin Rockin' Rion ja Island Kissin uudet versiot, Born In Paradise ja uusin julkaisu, Agua Del Sol. Turquoise Summerkin (2015) meinasi jäädä väliin, mutta bongasin sen heinäkuussa Tuurin reissulla, kokeilin sitä ja rakastuin. Minua vähän harmittaa, etten ostanut Born In Paradisea. Siinä on kookosta, jota rakastan kosmetiikassa yli kaiken. Olisikohan sitä vielä saatavilla...?


Vaikka pidänkin todella paljon Escadan kesätuoksuista, jotkut tuoksuista muistuttivat paljon toisiaan tai olivat unohtuneet kokonaan. Osa tuoksuista on selkeästi yli muiden. Tässä mielestäni parhaat Escadan kesätuoksut:
    1. Ibiza Hippie
    Kultaako aika muistot vai pitäisinkö Ibiza Hippiestä edelleenkin, jos se julkaistaisiin uudelleen? Vaikea sanoa, mutta muistan todella elävästi kuinka vahvasti rakastuin tähän tuoksuun. Ja olihan tämä minun ensimmäinen Escada-tuoksuni, joten ykköspaikka lienee selvä.

    2. Turquoise Summer
    Ensimmäinen kesätuoksuni parin vuoden tauon jälkeen. Olin ehkä vähän kyllästynyt Escadan kesätuoksuihin, mutta tämän nuuhkaiseminen sai minut taas muistamaan miksi olen käyttänyt näitä tuoksuja jo vuosikausia. Turquoise Summer tuoksuu mm. mansikalta, ananakselta, vadelmalta ja mustaherukalta.

    3. Sunset Heat
    Tästä tulee mieleeni tropiikki. Tuoksussa on mangoa, ananasta ja papaijaa. Sunset Heat tuoksuu edelleen hyvältä, vaikka kaiken järjen mukaan sen olisi pitänyt jo mennä vanhaksi.

    4. Cherry In The Air 
    Ihana nimi, ihana tuoksu. Kirsikoiden lisäksi tässä tuoksuu vaahtokarkit ja vanilja. Tämä olisi vielä korkeammalla listallani, jos tuoksu olisi kirpeämpi.

    5. Sexy Graffiti 
    Sekä alkuperäinen että uudelleenjulkaisu. Fragrantican mukaan näissä on hieman eri koostumus (esim. vuoden 2012 uudelleenjulkaisussa ei ole mustaherukkaa), mutta minun nenäni ei ole näköjään niin hienovarainen, että huomaisi eron.
      Kesätuoksut 2008-2016

      Saa nähdä kuinka kauan Escada vielä julkaisee kesätuoksuja. Mitkä ovat näistä omia suosikkejasi?

      6 kommenttia:

      1. Sä oletkin keräillyt näitä ahkerasti! Mulla oli aikoinaan tuo Ocean Lounge ja pidin siitä kovasti :)

        VastaaPoista
        Vastaukset
        1. Mä en edes tajunnut, että mulla on näitä näinkin paljon. Osan olen saanut lahjaksi. :) Ocean Lounge oli kyllä hyvää. :)

          Poista
      2. Cherry in the Air on mun suosikki :)

        VastaaPoista
      3. Samaa mieltä, vanhat pullot oli PALJON kauniimpia. Cherry in the Air on näistä uudemmista mun oma lemppari. :) Mut Born in Paradise on myös kiva.

        VastaaPoista
        Vastaukset
        1. Nää uudet pullot ovat vaan niin persoonattomia... Mä yritän kaivella vielä jonkun kiven kolosta Born In Paradisen itselleni. :D

          Poista