tiistai 12. heinäkuuta 2016

Nudepunasuosikit ja inhokit osa I

Käytän todella paljon nudehuulipunia. Tunnen oloni kotoisaksi näissä sävyissä ja ne sopivat hyvin kaikenlaisten silmämeikkilookkien kanssa. Meikkihyllyllä etsin käsiini aina nudesävyn, vaikka mitä muita herkullisia sävyjä olisi tarjolla. Minulla on koko ajan päällä täydellisen nudepunan etsintä. En edes tiedä millainen se täydellinen nude olisi. Tehdessäni meikki-inventariota huomasin, että minullahan on todella paljon hyviä nudepunia. Niitä on jopa niin paljon, että teen aiheesta myös toisen postauksen, ettei tästä tule liian pitkä.


Osaa punista ei ole enää saatavilla. Miksi sitten esittelen ne? Tämän postauksen tarkoitus ei ole (kuten ei muidenkaan postausteni) myydä kenellekään mitään, vaan esittelen yksinkertaisesti suosikkihuulipuniani, oli niitä sitten vielä saatavilla tai ei.



Lancaster Rouge Grace, Aura
 
En muista tarkalleen milloin nudehuulipunarakkauteni alkoi, mutta muistan ensimmäisen nudepunan, johon rakastuin täysin. Se oli Lancasterin Rouge Grace sävyssä 223 Aura ja ostin sen Helsingin Stockmannilta. Muistan olleeni todella pettynyt kun kuulin, että sitä ei ole enää saatavilla. Enää en haikaile tämän sävyn perään, sillä se on liian...vaalea ja hohtava. Tietääkseni Lancaster ei valmista enää meikkejä, vaan pelkästään ihonhoitotuotteita.




Joe Blasco, Naked (Sheer)

Joe Blascon Naked on todella kaunis ruusukultainen sävy. Koostumus on silkinpehmeä ja huulipuna tuoksuu hyvältä. Kerrostamalla sävystä saa intensiivisemman. Koska kyseessä on sheer-sävy, pysyvyys ei ole huippuluokkaa, mutta eihän tätä koostumusta pidäkään verrata longwear-huulipuniin. Joe Blascoa saa ostettua ainakin Sokoksilta ja Cosmeshop-nettikaupasta.




Wet N Wild Megalast Lipcolor, Bare It All

Wet N Wildin huulipuna on yksi uusimmista nudesuosikeistani ja tämän suosikkilistan ainoa mattahuulipuna. Itseasiassa tästä sanotaan, että tämä on puolimatta ja kestää huulilla nelisen tuntia. Inhoan liian kuivia mattahuulipunia, mutta tämä ei onneksi ole sellainen. Voin sanoa, että Youtube made me buy it, sillä ostin tämän kauneustubettaja Tatin suosituksesta. Hinta-laatusuhde on juurikin kohdillaan. Wet N Wildin meikkejä saa ainakin pretty.fi:stä ja Cocopandalta ja hintaa sillä on vajaa 5 €. Tässä huulipunassa on yksi huono puoli ja se on pakkaus. Huulipunaa ei saa kierrettyä kokonaan alas ja siitä syystä korkki pitää laittaa varovasti kiinni, ettei vahingossa sohi sillä huulipunaa.



Dior Addict Lipstick, Tailleur Bar

Jos tykkäät kiiltävistä, mutta luonnollisista sävyistä, Diorin Tailleur Bar-sävy on paras. Se tuntuu huulilla silkkisen kevyeltä, eikä todellakaan kuivata huulia. Pysyvyys on yllättävän hyvä ottaen huomioon huulipunan koostumuksen. Diorin huulipunan hylsy on todella kaunis. Tätä sävyä pitäisi olla saatavilla ainakin Sokoksilta. Hintaa Dior Addictilla on reilu 30 euroa.



Rimmel Moisture Renew Lipstick, 100 Dreamy

Rimmelin persikkainen Dreamy on ollut pitkäaikainen arkipunasuosikkini. Tämä on nimensä mukaan kosteuttava. Se on myös pigmenttinen ja pysyvyys on todella hyvä. Olen käyttänyt loppuun kolme tällaista huulipunaa ja käsilaukustani löytyy vielä yksi puoliksi käytetty. Violettihylsyiset Moisture Renew-huulipunat ovat poistuneet Suomen valikoimista, mutta ulkomailta näitä edelleen saa (tosin ei Dreamya).


_________________



Sitten päästään inhokkeihini. Kuten suosikkilistastani huomaa, pidän eniten kosteuttavista huulipunista, joissa on enemmän tai vähemmän hohtoa. Tällä hetkellä mattapunat ovat suurinta huutoa, mutta minulla vain harvat mattapunat toimivat. Inhoan sitä kuivuuden tunnetta huulissani, jonka mattahuulipunat aiheuttavat. Toki hyviäkin mattoja löytyy, mutta nämä eivät minulla vain toimineet.




Nyx Full Throttle Lipstick, Sidekick

Tämän pitäisi olla Nyxin huulipunista peittävin ja pigmenttisin. Pyh ja pah, sanon minä. Ainakaan sävy Sidekick ei ole kumpaakaan. Kuvassa huulipuna on ollut huulillani puoli minuuttia, mutta se näyttää kuin se olisi ollut puoli päivää. Koostumus Full Throttlessa on todella omituinen. Kädeltä swatchin saa pyyhkäistyä helposti pois, mutta huulilta tätä on vaikea poistaa. Tuntuu kuin huulille laitettaessa tässä olisi kaksi kerrosta, josta ensimmäinen lähtee helposti pois ja huulille jää huulipunalaikkuja, jotka ovat vaikea hinkata pois.. Kuten sanoin, koostumus on outo. Minua huvittaa, että tätä markkinoidaan vedenkestävänä huulipunana. Siis vedenkestävä. Okei.. Mitkään huulipunani eivät ole ikinä levahtaneet vesisateessa. Miinusta myös ohuesta ja helposti katkeavasta puikosta.




Gosh Velvet Touch Lipstick, Baby Lips

Minulla on myös yksi toinen sävy tästä Goshin mattapunasta, mutta se on koostumukseltaan paljon parempi kuin Baby Lips-sävy, joka kuivuu omituisesti ja jattää rumat rannut huuliin. Itse sävykään ei ole minulle paras mahdollinen, tulee mieleen jossain vaiheessa muodissa olleet maksamakkara- tai meikkivoidehuulet.




Millaiset sävyt ovat sinun suosikkejasi huulipunissa? Uppoaako nudet vai pidätkö kirkkaammista sävyistä?

10 kommenttia:

  1. Mitä näiden kuvien perusteella pystyy sanomaan, niin noi sun suosikit näyttääkin selkeästi paremmilta huulilla kuin noi kaksi alinta! Nudet punat sopii sulle ja niitä on tosiaan helppo yhdistellä minkälaisen meikin kanssa tahansa :) Mä itse suosin kirkkaampia sävyjä, mutta löytyy multa muutamia ihania nudepuniakin, jotka on ajoittain tosi kovassa käytössä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. :) Nuo kaksi alinta ovat selkeästi liian kuivia. Mä tykkään nudepunissa juuri siitä, että ne sopii lähestulkoon kaikenlaisten silmämeikkien kanssa.

      Poista
  2. Mulla on tuo Wettiksen Bare It All. Se on kyllä jännän värinen, tykkään! Aiemmin käytin koko ajan nudepunia mutta nyt ne ovat jääneet kyllä todella unholaan. Olen tykästynyt punaisempiin puniin tai kiiltoihin :) pitäisköhän huomenna nudeilla pitkästä aikaa...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä tykkään tosi paljon tuosta Bare it allista. Yksi niitä harvoja mattapunia, jotka uppoaa mulle. Mun taas pitäisi kaivella värikkäämpiä huulipunia käyttöön. :)

      Poista
  3. Mua on kiinnostanu nuo NYXin Full Throttlet, mutta jos laatu on kauttaaltaan tuommosta, niin ehkä vaan suosiolla unohdan ne.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En osaa sanoa, ovatko kaikki Full Throttlet huonoja, mutta tuon yhden sävyn perusteella en suosittele niitä kenellekään.

      Poista
  4. Nudet ei oikein uppoa, mulla ei ole kuin yksi nude josta oikeasta pidän. Se on Clarinsin Joli Rouge 747 Rosy nude, siinä on hieman kullanhohtoa ja ainoita nudeja, joissa en näytä kuolleelta. :D Oranssit punat on sen sijaan mun juttu, mutta tykkään myös klassisista kirkkaista punaisista. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuo Goshin huulipuna taas saa mut näyttämään kuolleelta. :D Mulla ei muuten taida olla yhtään Clarinsin huulipunaa. Pitääpä käydä kokeilemassa Rosy nudea. Ties vaikka siitä tulisi mun uusi nudesuosikki.

      Poista
  5. Vähän viileään taittava kirkkaan punainen huulipuna on mun suosikkiväri huulipunalle, mutta nyt syksyn lähestyessä mua on houkutellut myös sellainen lämmin tiilen punainen väri sekä burgundy vamppipuna. Mä käytin nuorempana pelkästään nupepunia ja sen takia kyllästyin niihin jossain kohtaa. Nykyisin olen alkanut taas lämmetä nudeille, mutta koen tarvitsevani sellaisen kanssa vähän vahvemman silmämeikin. Nuden sävyistä tykkään eniten ruskeaan taittavasta nudesta :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä taas käytin nuorempana eniten tummanpunaisia ja oransseja huulipunia. Nyt musta tuntuu että näytän vanhemmalta, jos käytän liian tummia huulipunia... Mä tykkään vahvasta silmämeikistä, joten ehkä juuri sen takia käytän nykyään enemmän nudeja.

      Poista