torstai 30. kesäkuuta 2016

Kesäkuun suosikit

En haluaisi aloittaa tätä postausta sanomalla, että miten ihmeessä kesäkuu meni niin nopeasti. Joten jätän sen sanomatta. Varsinkin loppukuussa ihanat kesäsäät ovat hellineet. Viime vuonna juhannuksena oli +13 astetta, nyt +23. Me likey! Tämän kuun aikana olen juhlinut synttäreitäni, katsellut nettilintukameroita, juossut, uinut ja polttanut selkäni. Tai ei se onneksi palanut (ainakaan pahasti) vähän vaan punoitti. Seuraavana päivänä punoitus oli jo muuttunut rusketukseksi. Tulipa taas muistettua kantapään kautta, että aurinko tarttuu, vaikkei sitä ottamalla ottaisikaan ja että muista käyttää sitä aurinkorasvaa myös selkään!


Olen viime aikoina ostanut todella vähän uusia meikkejä. Minulle tuli jonkinlainen kosmetiikkaähky kevään jälkeen, jolloin tuli hankittua uusia meikkejä melkein joka viikko. Muutenkin kesällä meikkaan vähemmän. Siitä syystä kesäkuun suosikkeihin eksyi vain kaksi meikkituotetta, vaikka normaalisti olen enemmän innostunut juurikin värikosmetiikasta. Pidemmittä puheitta, kesäkuun suosikkituotteeni:


The Body Shop Piñita Colada vartolosorbetti ja suihkugeeli

The Body Shopin tämän kesän kausituotteet tuoksuvat ananakselta ja kookokselta. Olen aivan rakastunut tuohon yhdistelmään. Omaan nenääni näissä tuoksuu enemmän ananas. Vartalosorbetti on koostumukseltaan hieman vaikeammin levittyvää kuin TBS:n body lotionit, mutta eipä se haittaa kun tuoksu on näin jumalainen. Tähän sarjaan kuuluu myös vartalovoi ja vartalon kuorinta-aine. TBS:n vartalovoista mulla on huonoja kokemuksia. En ole käyttänyt niitä pitkään aikaan, koska ne olivat muistaakseni tahmeita ja vaikeasti levittyviä. Piñita Colada tuoksuu niin ihanalta, että voisin antaa vartalovoillekin uuden mahdollisuuden. Kuorinta-aineenkin aion jossain vaiheessa hankkia.


Four Reasons Heat Styler 

Olen tykännyt Four Reasonsin tuotteista jo pitkään, mutta heidän lämpösuojansa on minulle uusi tuttavuus. Kesällä pesen ja kuivaan hiuksiani lähes joka päivä, joten lämpösuihketta kuluu. Tämä ei jätä hiuksiani tahmeiksi, kuten monet muut lämpösuojat tekevät. Plussaa hyvästä tuoksusta ja hinta-laatusuhteesta. Minulta meni yllättävän kauan tajuta, että Four Reasons on kotimainen merkki. *Noloushymiö tähän*.

Vichy Idéal Soleil Mattifying Face Fluid SPF 50 

Tässä kuussa aurinko on paistanut yllättävän monena päivänä ja Vichyn aurinkovoide on päässyt tehokäyttöön. Se jättää kivan semi-mattapinnan kasvoille, eikä kasvoni kiillä ihan mahdottomasti pidemmänkään auringossa oleilun jälkeen. Huonona puolena voisin sanoa, että voide on niin tehokas, etten ole ruskettunut kasvoista lähes yhtään, mutta en huomaa uusia ryppyjäkään (hyvä puoli :)) Olen tehnyt tästä tuotteesta vähän aikaa sitten oman postauksen.


theBalm How 'Bout Them Apples?

Kuten alussa kerroin, meikkaaminen on jäänyt minulta vähemmälle kesäkuussa. Tämä TheBalmin poski/huulipunapaletti on ollut mulla ahkerassa käytössä, vaikkei sitä välttämättä paletista huomaa. Pienikin määrä riittää tuomaan väriä poskille. Vaikka en jonain päivänä muuten meikkaisikaan, saatan sipaista paletista punaa poskille. Silloin levitykseen käyvät sormet. Swatchit voit katsoa tästä tekemästäni postauksesta.


L'Oreal Nude Magique Cushion

Olen tykännyt käyttää Lorkun tyynymeikkivoidetta no makeup-meikkipäivinä. Tämähän ei peitä nimeksikään (ainakaan jos laittaa vain yhden kerroksen), mutta ihoni näyttää kuitenkin tasaisemmalta ja hehkeämmältä. Rasia on kätevä ottaa mukaan reissuun. Pientä miinusta huonosta vipasta.


Löytyykö listalta sinulle tuttuja tuotteita?

4 kommenttia:

  1. Lorkun tyynymeikkis on mulle tuttu mutta mulla se tuntui toimivan paremmin talvella, kuin kesällä :P Nyt oon tykästynyt saman firman cc-voiteeseen, joka on yllättävän kestävä tuote kasvoilla!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Miksei se toimi sulla kesällä? Mä tykkään käyttää talvella peittävämpiä meikkivoiteita. Olen kuullut paljon hyvää Lorkun cc:stä, pitäisi varmaan itsekin testata. :)

      Poista
  2. theBalmin poskipunapaletti on tuttu ja se on ollut mullakin nyt kesällä vähän enemmän käytössä! Mulla näkyy pohja jo Caramel-sävyssä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Caramel on <3! Mun toinen suosikki on Cider ja käytän sitä, vaikka en pahemmin muuta meikkiä laittaisikaan.

      Poista