perjantai 17. kesäkuuta 2016

Hitti vai huti: Benefit Roller Lash

Onko sinulla ollut haaveissasi meikkituotetta, joka on vain pakko saada? Minulle Benefitin Roller Lash on ollut sellainen tuote jo pitkään. Olin katsonut Youtube-videoita ja lukenut blogeja, joissa kauneusgurut ylistivät kilvan tuota käänteentekevää ripsiväriä. Pakkohan sellainen ripsiväri on saada! Harmikseni Benefitin meikkejä ei myydä Suomessa. Feeluniquella ja Look Fantasticilla myydään kyseistä merkkiä, mutta he eivät toimita Benefitin tuotteita Suomeen. Olen kuitenkin kuullut, että jotkut ovat onnistuneet tilaamaan Feeluniquelta näitä meikkejä. Mene ja tiedä.



Kävin Berliinissä viime joulukuussa ja olin tehnyt ostoslistan meikeistä, jotka minun on pakko saada. Tuon listan kärjessä oli Benefitin Roller Lash. Ostin sen Douglasista ja hintaa sillä oli noin 25 euroa. Ripsiväri sai odottaa käyttöönottoa  melkein puoli vuotta. Minulla oli vuodenvaihteessa käytössäni kaksi avattua ripsiväriä, enkä halunnut avata kolmatta. Ja sitten kun oli aika ottaa uusi ripsari käyttöön, unohdin hetkeksi Roller Lashin ja otin käyttööni Oriflamen ripsivärin.. Joka tapauksessa, nyt olen testaillut Rolleria jo kuukauden päivät.



Roller Lash on Benefit Cosmeticsin yksi suosituimmista tuotteista. Tätä mainostetaan ripsivärinä, jonka kanssa et enää tarvitse ripsentaivuttimia. Harjan Hook N' Roll-koukkuharjakset erottelevat ja taivuttavat ripset ja pitää ne sellaisina kahdentoista tunnin ajan. Roller Lash lupaa sen lisäksi pidentää ja tuuheuttaa ripsiä.

Jos Benefit on sinulle tuntematon merkki, tässä hiukan taustaa: Benefit on yhdysvaltalainen kosmetiikkamerkki, jonka perustajat ovat kaksoissisarukset Jean ja Jane Ford. Vaikka Suomessa merkki on (muiden kuin kosmetiikkafanien keskuudessa) melko tuntematon, se on perustettu jo vuonna 1976. Benefit tuo mieleen toisen sanfranciscolaisen kosmetiikkamerkin, theBalmin. Molemmat hyödyntävät imagossaan ja tuotteissaan 50-lukulaista estetiikkaa. Benefit on kuulunut vuodesta 1999 LVMH-konserniin.



Roller Lash on pakattu musta-persikkaiseen pahvilootaan ja itse ripsiväriputkilossa sama kaunis väritys. Mielestäni pakkaus on hiukan halvanoloinen, vaikka värityksestä tykkäänkin. Harja on jämäkkää, mutta taipuisaa muovia. Se on kaareva ja sen toisella puolella on pidempiä harjaksia, toisella puolella lyhyempiä. Harja on omaan silmääni juuri sopivan kokoinen. Ensimmäistä kertaa tätä käyttäessäni kiinnitin huomioni siihen, kuinka kuivalta itse ripsiväri tuntuu. Yleensä ripsiväreissä väriaine on alkuun jopa liian märkää, mutta tämä oli liian kuivaa.

Omissa ripsissäni ei ole hurraamista, mutta voin saada niistä upeat räpsyttimet kunnon ripsivärin avustuksella.  Ennen-kuvassa ripseni ovat täysin luonnontilassa. Jälkeen-kuvassa olen laittanut kaksi kerrosta Roller Lashia, mutta en ole kihartanut niitä.


Ensimmäisillä kokeilukerroilla käytin tätä ilman taivuttimia, mutta huomasin, että  hyvin pian ripseni alkavat taipua alaspäin. Joten taivuttimet siis käyttöön. Toinen juttu, joka minua ärsytti, oli iholle osuneen ripsivärin poistaminen ilman muun meikin tahriintumista. Esimerkiksi Sensain 38-mascaran saa rapsutettua hyvin helposti pois pilaamatta muuta meikkiä. Roller Lash ei tahdo lähteä millään pois iholta.

 

Normaalisti laitan luomivärin ennen ripsiväriä. Jos Roller Lashia osuu luomeen, joudun hinkkaamaan sen pois ja siinä menee samalla muu silmämeikki. Tästä syystä oletin, että Roller Lash on vaikea poistaa ripsistä, mutta se lähti helposti pois pelkällä vedellä. Hmm, tämän pitäisi olla vedenkestävää..  Kuitenkaan Roller Lash ei ole varissut tai muutenkaan lähtenyt omia aikojaan pois ripsistäni.



Eniten minua Roller Lashissa ärsyttää ripsiväriaineen kuivuus. Ensimmäisellä käyttökerralla se tuntui siltä, kuin putkilo olisi ollu auki reilun kuukauden. Onkohan joku aukaissut putkilon kaupassa vai onko se oikeasti näin kuivaa?

Mieleeni tästä ripsiväristä tuli Maybellinen Great Lash Mascara. Ei niinkään ominaisuuksiensa puolesta, vaan hypetyksestä. Joskus kauan sitten Great Lashia ei myyty Suomessa. Naistenlehdissä hehkutettiin tätä ihmeripsaria ja suomalaiset meikkaajat ja julkkikset kertoivat kantavansa sitä ulkomailta putkilotolkulla. Sitten kun se vihdoin saatiin tänne peräpohjolan markkinoille, ei se ollutkaan niin ihmeellistä tavaraa. Sellainen tunne minulla on Roller Lashista. Ihan ookoo ripsiväri, mutta ei todellakaan kaiken hypetuksen arvoinen. Varmasti tämä voi olla jollekin holy grail-tuote, minulla se vaan ei toiminut.


Onko sinulla kokemuksia Benefitin ripsiväreistä?

8 kommenttia:

  1. Mulle tää on yksi suurimpia pettymyksiä, ostin viime kesänä Sephorasta tän. Mutta tiedän suomalaisiakin bloggareita jotka tästä pitää. Mulla suttasi silmänaluset ihan hirveiksi jo tunnissa ja sitä sotkua oli tosiaan todella vaikea saada irti, meni hermo. Lisäksi jälki ei ollut kyllä mitenkään mullistavan erikoista. Lähti multa kahden käyttökerran jälkeen roskiin, aika tuskaiset ja kalliit kaksi käyttökertaa. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eipähän tule enää ostettua! :D Mä aion käyttää tämän loppuun asti, sillä tämä ei suttaa (ainakaan vielä) silmänalusiani. Veikkaan ettei tätä kovin kauaa voi edes käyttää, sen verran kuivaa värimassa on.

      Poista
  2. No eipä kuulosta kyllä kovin kummoiselta ripsarilta! Mä pyrin yleensä välttämään varsinkin kaikki ylihypetetyt ripsivärit, koska oon muutenkin aika vaativa ripsarin suhteen enkä yleensä koskaan pidä niistä ripsareista, joita kaikki muut kehuu :D Mun on myös vaikea uskoa, että mikään ripsiväri taivuttaisi ripsiä ainakaan samassa mittakaavassa mitä ripsientaivuttimilla saa aikaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä ajattelin, että tämän on pakko olla hyvää, koska niin paljon tätä on kehuttu. Too Facedin Better Than Sexiäkin on hehkutettu hirveän paljon ja sitäkin haluaisin testata. Siitä olen kuitenkin ehtinyt kuulla huonojakin arvosteluja. Mutta niinhän se on, että vaikka joku tykkää jostain ripsarista, se ei välttämättä sovi itselle.

      Poista
  3. Mää tykkäsin tästä! En tosin yksinään, mutta Misshan Power Fix Mascaran kanssa. Tuo kuivuus kyllä itseäkin vähän tympäsee.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla, että tykkäsit. :) Olen kuullut paljon hyvää tuosta Misshan pohjustajasta. Tekisi mieli joskus testata. Mistä olet hommannut omasi?

      Poista
    2. Missha.ee verkkokauppa toimittaa Suomeen myös pakettiautomaatteihin, mutta itse suosin Eesti postia, koska postikulut on silloin halvemmat :)

      Poista