sunnuntai 12. kesäkuuta 2016

7 - 17 - 27 - 37

Tänään on mun synttärit! Koska tämä on meikkiblogi, en aio kyllästyttää teitä jaarittelemalla syvällisyyksiä siitä, kuinka nyt 37-vuotiaana olen nähnyt valon ja olen paljon viisaampi kuin nuorena tms.  Ajattelin tehdä postauksen, johon kerään itsestäni kuvia, jotka ovat otettu kymmenen vuoden välein. Vauvakuvia en tähän hätään löytänyt, mutta eipä se haittaa. Eikös kaikki vauvat näytä aika lailla samanlaisilta..


Ensimmäinen kuva on ala-asteen 1.luokan koulukuva. Silloin 7-vuotiaana en tietenkään vielä meikannut. Tuohon aikaan ulkonäkö ei vielä merkinnyt mitään, tai en ainakaan muista että olisin vielä ollut mitenkään kiinnostunut peilikuvastani. Kuten kuvasta näkyy, olen aito blondi. Ai että, olisi ihanaa, jos hiukseni olisivat vielä tuon väriset. Aloin värjäämään hiuksiani 14-vuotiaana, joten minulla ei ole mitään käsitystä siitä, kuinka pitkään luonnonvaaleutta olisi kestänyt.

7 v.
17-vuotiaasta Sannasta oli vaikea löytää kuvaa, ainakaan julkaisukelpoista. Hiukseni olivat tuolloin pisimmillään. Nyt kolmekymppisenä olen yrittänyt kasvattaa hiuksiani monta vuotta, mutta ne vain eivät kasva enää. Tai kasvavat sellaiseksi ohueksi luiruksi, mutta mitä sellaisella pituudella tekee, joka ei näytä hyvältä. 17-vuotiaana olin värjännyt hiukseni tummanruskeaksi jo muutaman vuoden. Blondiksi palasin juuri ennen kuin täytin 18 vuotta. Tuohon aikaan  meikkasin todella paksusti. Meikkivoide- ja puuterikerros oli varmaan sentin luokkaa.. Lempihuulipunani oli Lumenen joku punaruskea huulipuna.

17 v.
27-vuotiaana meikkasin lähes aina samalla tavalla: Joe Blascon meikkivoidetta, Lumenen irtopuuteria, kulmat kulmakynällä, tussirajaus, rusehtavaa luomiväriä ja jotain hempeän vaaleaa huulipunaa. Taidan vieläkin harrastaa tuota meikkityyliä. :) Lempihuulipunani oli L'Orealin Crystal Candy. Olin todella pettynyt, kun tajusin, että se oli limited edition-sävy. Hiustyylini on vuonna 2016 näköjään sama kuin 10 vuotta sitten!! :D

27 v.
Pääsimme nykyhetkeen. Tällaista naamaa olettekin nähneet meikkipostauksissa. Parin viime vuoden ajan olen kiinnostunut kosmetiikasta ihan eri tavalla kuin aikaisemmin. Olen innostunut erityisesti värikkäistä silmämeikeistä. Aiemmin käytin pelkästään ruskeita luomivärisävyjä. Ihonhoito ei kiinnostanut minua vielä kymmenen vuotta sitten. Nykyään pyrin kuorimaan ja rasvaamaan ihoani säännöllisesti. Ja toki ryppyvoiteet ovat astuneet kuvaan. Hiuksiini en ole erityisemmin panostanut. Käyn tasoittamassa latvoja aina silloin tällöin ja väri saa pysyä suht vaaleana.

37 v.
Vaikka lupasin alussa, etten ala jaarittelemaan syvällisyyksiä iän tuomasta viisaudesta, täytyy sanoa sen verran, että olen nykyään huomattavasti armollisempi itseäni kohtaan kuin aikaisemmin. Syön herkkuja jos mieli tekee, enkä ahdistu jos treeni jää joskus väliin. 15 vuotta sitten ulos meikittä meneminen olisi ollut katastrofi. Nyt on ihan sama, jos en aina näytä viimeisen päälle puunatulta. Saa nähdä mitä seuraavat kymmenen vuotta tuovat tullessaan.

12 kommenttia: