tiistai 10. toukokuuta 2016

Testissä: NYXin huulten pohjustaja + vihreä peitevoide

Olen edelleen todella innostunut Nyxistä ja mitä eilen katselin Jyväskylän Sokoksen Nyx-pistettä, niin näyttävät muutkin olevan. Sen verran tyhjiltä hyllyt näyttivät. Toivottavasti täydennystä olisi tulossa pian. Nyxithän saapuivat Jyväskylään jo melkein kuukausi sitten, mutta halusin välttää avajaistungoksen ja kävin tutustumassa niihin vasta reilun viikon päästä avajaisista. Vielä silloin pisteellä kävi kova kuhina ja esim. kaikki Soft Matte-sävyt, joista olin kiinnostunut, oli myyty loppuun.



Eilen käydessäni Nyxin pisteellä, huomasin, että avajaisten aikainen korkea myyntihylly oli vaihdettu samantyyliseksi kuin esim. Maybellinen hylly. Nyt tuotteet oli jaoteltu niin, että huulipunat ja luomivärit olivat yhdellä puolella ja meikkipohjatuoteet toisella puolella. Aiemmin hyllyjen molemmilla puoliskoilla oli samat tuotteet. En hirveästi tykännytkään siitä alkuperäisestä hyllystä. Jos haluan kyykkiä, teen sen mieluummin jossain muualla kuin meikkiostoksia tehdessäni.

Harmi, ettei testereitä ole joka tuotteeseen. Kuulin, ettei niitä alunperinkään ollut kaikkiin tuotteisiin. Kaiken huipuksi jotkut ovat varastaneet testereitä. Odotin Nyxejä kivijalkamyymälään juuri sen takia, että niitä pääsee testailemaan. Olen vähän pettynyt, että en ole päässyt käsiksi kaikkiin ihanuuksiin. :) Eiköhän tämäkin hypetys laannu jossain vaiheessa. Olisiko kukaan uskonut, että Nyxit saavat meikinkuluttajat näin sekaisin!?

Teen seuraavien viikkojen aikana sarjan postauksia, joissa käyn läpi kokeilemiani tuotteita. Ensimmäiseksi kerron kokemuksiani huulten pohjustajasta sekä vihreästä peitevoiteesta.


NYX Lip Primer

Lip Primeristä luvataan, että se saa huulipunan kestämään pidempään huulilla, eikä punat karkaile enää juonteisiin. Se lupaa myös tehostaa huulipunan väriä. Primer on kynänmuotoisessa pakkauksessa, mutta onneksi se ei ole teroitettava kynä, vaan siinä on samanlainen ulospyöritettävä systeemi kuin perushuulipunissa. Primerissä on miellyttävä tuoksu (toisin kuin joissain Nyxin huulituotteissa). Koostumus on pehmeä, muttei rasvainen. Lopputulos huulilla on samettisen mattainen, muttei kuivattava. Swatchia tästä on turha ottaa, sillä Primer on lähes läpinäkyvää.


Minulla ei ole aiemmin ollut huultenpohjustajaa. Jos olen halunnut pohjustaa huuleni, olen tehnyt sen ohuella kerroksella meikkivoidetta tai huulirasvalla. Olen tykännyt Lip Primeristä varsinkin nestemäisten huulipunien kanssa, jotka tuppaavat olemaan liian kuivattavia. Huulipunaa on parempi levittää Lip Primerilla pohjustettuihin huuliin (kuin huulirasvalla pohjustettuihin huuliin). Primerillä pohjustettuna huulten pinta ei ole yhtään rasvainen ja näin ollen huulipuna tarttuu paremmin. Mielestäni pohjustaja ei erityisemmin tehosta huulipunan väriä kuten luvataan, mutta se ei myöskään muuta sitä yhtään. Plussaa siitä. Mielestäni tämä on ihan ok tuote. Ei huono, muttei mitenkään erityisiä riemunkiljahduksiakaan aiheuttava.

Lip Primereita löytyy kahdessa sävyssä: Nude ja Deep Nude. Hinta Sokoksella 8,90 €.

 
NYX HD Photogenic Concealer

Nyxin HD Concealer on mineraalipohjainen peitevoide. Se ei sisällä talkkia tai parabeenejä. Ostin peitevoiteesta sävyn Green. Kyseessä on vihreä peitevoide, jonka tarkoitus on häivyttää punaisuutta. Minulla naama joskus tuppaa punoittamaan, joten päätin kokeilla tätä. Yllätyin kuinka vihreää voide olikin. Kuvittelin sen olevan haalean vihertävää, mutta se on kirkkaan mintunvihreää.


Peitevoide on kermaisen pehmeää, mutta se jähmettyy nopeasti ja sitä on todella hankala häivyttää. Tätä kannattaa laittaa vain yhteen kohtaan ja häivyttää, sitten vasta siirtyä toiseen kohtaan ja häivyttää. Ensimmäisellä käyttökerralla laitoin tätä molemmille poskille ja voin kertoa, että sain häivyttää voidetta ihan urakalla. Olen käyttänyt tämän päällä L'Orealin Infallible-meikkivoidetta ja ainakaan sen kanssa vihreys ei puske pintaan. Tällä ja meikkivoiteella saan todella peittävän meikkipohjan, eikä punaisuudesta ole tietoakaan. En kuitenkaan usko, että ostan tätä enää uudelleen. En tykkää näin vaikeasti työstettävistä peitevoiteista.

HD-peitevoiteita on saatavilla useissa eri sävyissä. Hinta Sokoksella 7,90 €.


Onko kumpikaan näistä tuotteista sinulle tuttu?

8 kommenttia:

  1. Kieltämättä mä vähän yllätyin tästä NYX-huumasta, en odottanut sen olevan ihan näin suuri :D Mutta toisaalta on se aika ymmärrettävää, kun tuottet on kuitenkin niin edullisia, sävyvalikomat laajoja ja NYXiä on niin paljon kehuttu :)

    Tota huultenpohjustajaa voisin kyllä testata! Mä tykkään tosi paljon nestemäisistä huulipunista, mutta ne tosiaan tuppaa kuivattamaan huulia aika ikävästi, joten toi pohjustaja voisi sen puoleen olla tosi hyvä mulle :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllähän tuo huuma yllätti. :) Mäkin olen ostanut Nyxiä enemmän kuin olisi tarvis.. Vertasin huvikseni peitevoiteen jenkkihintaa ja suomalaista hintaa. Suomessa 7,90 euroa, USA:ssa 5 dollaria eli n. 4,6 euroa. Harmi vaan, dollarin kurssi lähentelee jo euron kurssia. Seuraavalla Amerikan reissulla pitää hamstrata ainakin Nyxiä. :D

      Poista
  2. No huh, on se kun testeritkin pitää pölliä, jotenkin ällöä. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Todellakin! :) Mä en ainakaan haluais käyttää ties kenen rähmimiä meikkejä. :D

      Poista
  3. Mulla on tuo vihreä peiteaine ja olen samaa mieltä, että se on vähän hankalasti työstettävä. Koko peiteaine on jääny todella vähälle käytölle, pitäisi testailla sitä enemmän :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mäkin jatkan testailua. Jospa sen saisi jotenkin toimimaan. :)

      Poista
  4. Mua kiinnostaa kovasti kokeilla tuota vihreää peiteainetta, jos se vaikka olisi korvaava tuote UD:n samanlaiselle, joka ei tullutkaan Suomeen myyntin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kannattaa kokeilla. Se on hyvä tuote, mutta sen käyttäminen vaatii ainakin multa kärsivällisyyttä (jota mulla ei ole). :)

      Poista