maanantai 2. toukokuuta 2016

Huhtikuun suosikit (ja inhokki)

Nyt on aika listata viime kuun kosmetiikkasuosikit (sekä yksi inhokki). Huhtikuussa Nyx rantautui vihdoin ja viimein Suomeen. Aivan mahtavaa, että meikkejä pääsee nyt hypistelemään livenä. Suosikkilistallani on paljon Nyxiä. Nämä Nyxit ovat olleet käytössäni jo useita kuukausia, joten mistään ensimmäisen käyttökerran ihastumisista ei ole kyse.



NYX HD Studio Finishing Powder-irtopuuterin kanssa meikkipohjani näyttää paremmalta pidempään kuin jos käytän esimerkiksi Lumenen irtopuuteria. Kasvojeni t-alue ei rasvoitu ja kiillä, eikä paperipuuterilappuja kulu enää entiseen malliin. Puuteri on todella hienojakoista mineraalisilicaa. Se on väriltään valkoista, mutta sulautuu kasvojen sävyyn. Käytän puuteria vain hyvin pienen määrän ja levitän sen siveltimellä. HD-puuterin kanssa kannattaa olla varovainen, sillä jos sitä laittaa liikaa, puuteri näyttää salamavalolla kuvattaessa tällaiselta:


Jos olen sutinut kasvoilleni liikaa puuteria, ei hätää. Senkun vain sudin ylimääräiset pos siveltimellä. En suosittele tätä kaikkein kuivaihoisimmille, sillä puuteria jää helposti kuiviin kohtiin ja jauhonaama-efekti on valmis.

NYX HD Finishing Powder on sama kuin edellinen, paitsi se on kiinteässä muodossa. Yksi asia tässä tuotteessa otta minua päähän. Miksi ihmeessä rasiassa ei ole peiliä?! Muuten tämäkin on ihan huipputuote.


MAC Prep+Prime Fix +
Minulla on ollut FixPlussa käytössä vuoden vaihteesta asti. Olen käyttänyt sitä kasvojen kosteuttamiseen sekä myöskin meikin viimeistelyyn. Olen suhtautunut tähän tuotteeseen hyvin skeptisesti. Miksi se sitten on suosikit-listallani? Ihan vain sen takia, että se on toiminut huonopigmenttisten luomivärieni pelastajana. Kosteutan siveltimen FixPlussalla, otan siihen luomiväriä ja taputtelen luomelle. Kiinnitän tällä myös pigmenttiluomivärit ja irtoglitterit.


Maybellinen luomivärin (sävy nro 3) ylemmässä swatchissa käytin FixPlussaa. Alemman swatchin vetäisin kahteen kertaan vaahtomuoviaplikaattorilla. Ei uskoisi, että kyseessä ovat samat sävyt. Mainitsin tämän Maybellinen nelikon Hutiostokset-postauksessani. Nyt tämäkin luomiväri on päässyt uudestaan käyttöön.


NYX Butter Gloss sävyssä Madeleine oli viime kuun suosikkihuulikiiltoni ja minähän en normaalisti huulikiilloista pahemmin välitä. Huulikiilto tuoksuu suklaatoffeelta, eikä ole tahmainen kuin monet muut kiillot. Sävy on ihana perusnude, jota käytän pelkiltään tai huulipunan päällä. Ylempänä olevassa kuvassa sävy näyttää liian ruskealta. Swatchkuva on lähempänä totuutta.



Guerlainin La Petite Robe Noire-huulipunat ovat olleet ehdottomasti viime kuun suosikkihuulipuniani. Näitä on helppo käyttää arkenakin, sillä ne ovat ihanan kevyitä. Sävyistä saa intensiivisempiä kerrostamalla. Minulla nämä ovat sävyissä Beige Lingerie ja Pink Ballerinas. Olen aiemmin tehnyt postauksen, jossa esittelin nämä huulipunat.


Sävyt: Brown Perfection, Azure ja Jet Black.

NYX Slide On Pencil
Aiemmin olen käyttänyt silmieni rajaamiseen lähinnä geelirajausta, mutta viime aikoina olen ihastunut näihin NYXin kyniin. Ne ovat sopivan pehmeitä ja pigmenttisiä. Rajaukset pysyvät hyvin jopa alaluomen vesirajassa. Kynissä on hyvä hinta-laatu suhde. Sokoksella nämä maksavat 7,50 €/kpl. Lisää sävyjä mulle, kiitos!


NYX High Definition Blush
Käytän Nyxin HD-poskipunan sävyä Taupea varjostuksiin ja se on mahtava sävy jopa minun kaltaiselleni kalpeanaamalle. Tällä on helppoa ja nopeaa tehdä luonnolliset varjostukset myös arkimeikissä. Pienen kokonsa ansiosta HD-Blush kulkee kätevästi mukana.


Loppuun vielä kuukauden inhokki eli Ardellin Demi Wispies-irtoripset. Kuvassa olevat ripset ovat olleet minulla käytössä vain kerran. Puhdistan irtoripseni aina mahdollisimman hellävaraisesti. Näitä olen putsannut pumplipuikolla ja misellivedellä. En tajua miksi nuo räjähtivät tuolla tavalla käsiin. Omistan Kissin ripsiä, joita olen käyttänyt jo viisi kertaa, eivätkä ne ole menneet noin huonoiksi. Nämä kuitenkin maksavat jotain 7 euroa, joten haluaisin käyttää näitä useammin kuin vain sen yhden kerran. Tämä pari lentää roskiin, enkä aio ostaa näitä uudestaan.


Löytyykö jokin näistä tuotteista omalta suosikki- tai inhokkilistaltasi?

12 kommenttia:

  1. NYX Taupe on ollut pitkään ostoslistalla ja puutereitakin voisin ostaa, kun tarve tulee :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä olen tykännyt Nyxin poskipunista. :) Ostin Taupeja varmuuden vuoksi kaksi, sillä ainakin vuodenvaihteessa niiden saatavuus oli huono.

      Poista
  2. Joo kyllä tuo HD puuteri on saatava kerran se niin hyvä on :)

    VastaaPoista
  3. Mä oon huomannut saman Ardellin ripsien kanssa! Mitä ohuempaa se ripsimateriaali on, sitä nopeammin ne menevät älyttömän huonoon kuntoon. Kissin ja Eyluren ripset ainakin itsellä säilyvät siistinä pidempään ja hintaluokka on täysin sama.

    NYXin Butter Glossit ovat ihania! Mulla löytyy muutama sävy, joista suosikki on Tiramisu. Se on aika lähellä tuota Madeleinea, mutta hitusen punaisempi nude :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla ei ole kauhean paljon kokemusta Ardellin ripsistä. Olisiko nuo vasta kolmennet omistamani Ardellin ripset. Ne kahdet edelliset eivät kuitenkaan menneet tuollaiseksi röpelöksi ekan käyttökerran jälkeen. Ostin Demi Wispiesit koska niitä oli hehkutettu niin paljon. Mun mielestä se ripsinauhakin oli liian jäykkä..

      Butter Glossit ovat <3. En olisi uskonut että alan taas tykkäämään huulikiilloista. Mä tilasin Cocopandasta Tiramisun, mutta en koskaan saanut sitä. Grrr.

      Poista
  4. Mulla on suurin osa Ardellin ripsistä säilynyt tosi hyvinä monta käyttökertaa, mutta parit ripset oon joutunut heittämään pois ihan parin käyttökerran jälkeen, kun ne on olleet ihan järkyttävässä kunnossa.. Ja myös oletan, että pystyn käyttämään samoja ripsiä useammin kuin kerran tai pari :D Enkä mielestäni käsittele niitä mitenkään väärin tai kovakouraisesti vaan ihan samalla tavalla kuin kaikkia muitakin irtoripsiäni.

    Mä ostin itselleni viime viikolla ton MACin Fix+ ja oon jo nyt ihan täysin rakastunut siihen :D Mä en oo pahemmin huomannut mitään eroa meikin pysyvyydessä, vaikka olisin käyttänyt tota tai UD:n meikinviimeistelysuihketta, mutta toi todellakin saa vähän huonompilaatuisetkin luomivärit näyttämään tuhat kertaa paremmilla :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mullakin on kahdet edelliset Ardellit ihan hyvässä kunnossa parin käyttökerran jälkeen. Silti ostan mieluummin esim. Kissejä, koska niistä mulla on vain hyviä kokemuksia. Myös Urban Decayn ripset ovat kestäneet mulla jo monen monta käyttökertaa.

      Poista
  5. Tuo Macin tuote on sellainen joka kiinnostaisi itseänikin :)

    VastaaPoista