sunnuntai 10. huhtikuuta 2016

Mitä löytyikään Beautyblenderin sisältä?

Olen lukenut kauhujuttuja homehtuneista Beautyblendereistä ja päätin ottaa selvää mitä oma meikkimunani pitääkään sisällään. Ostin Beautyblenderini 1.12.2015 ja otin sen samantien käyttöön eli olen käyttänyt sitä reilu neljä kuukautta. Valmistajan nettisivuilla kerrotaan, että normaalisti pestyn ja huolletun blenderin käyttöikä on kolme kuukautta.


Beautyblenderistä tuli samantien suosikkivälineeni meikkivoiteen levityksessä. Joulukuussa olin niin  innostunut uudesta meikkimunastani, että meikkasin sillä lähes päivittäin. Alkuinnostuksen jälkeen olen käyttänyt blenderiä 2-3 kertaa viikossa. Muutaman kerran olen tarttunut siveltimeen ja heti saman tien olen ajatellut, että olisi pitänyt käyttää blenderiä. Se vaan on juuri sopiva väline minulle. Sanoisin ettei Beautyblender ole laiskan tai kiireisen meikkaajan paras valinta, sillä sen käyttäminen vie enemmän aikaa ja vaivaa kuin siveltimella tai sormilla meikkaaminen.


Kauhujuttujen pelästyttämänä pesin Beautyblenderini aina heti käytön jälkeen ja niin hyvin kuin mahdollista. Pesin sitä niin kauan ettei pinnalle jäänyt yhtään meikkivoiteen pisaraakaan ja vesi oli puristettaessa kirkasta. Yritin kuitenkin olla mahdollisimman hellä, ettei muna hajoa käsiini liian kovan käsittelyn takia. Käytin pesemiseen Solid Blendercleanser-palasaippuaa. Kuivasin blenderini ohjeen mukaan muovikotelon päällä. Tai itseasiassa nyt kun katson ohjetta, siinä neuvotaan kuivaamaan pystyasennossa, minä olen kuivattanut blenderini sivuttain. Ooops!


Mitä sitten Beautyblenderini sisältä löytyi? Meikkivoidetta? Hometta? Matoja? Ötököitä? Ei sitten yhtikäs mitään! Ei edes pienintä tippaakaan kuivunutta meikkivoidetta. Mitä tästä opimme? Meikkimuna kannattaa pestä hyvin ja mielellään heti käytön jälkeen.


Beautyblenderin oma palasaippua on ollut todella hyvä hankinta, vaikka se tuntui törkeän kalliilta silloin kun sen ostin. Hintaa pienelle saippualle oli lätkäisty n. 16 euron verran. Aion tulevaisuudessakin käyttää tuota saippuaa, sillä se on todella riittoista. Kuvasta näkee, että sitä on jäljellä reilusti, vaikka olen käyttänyt sitä paljon. Palasaippua on myös kätevä ottaa reissuun mukaan pienen kokonsa ja rasiansa ansiosta.



Nyt vähän harmittaa, että menin halkaisemaan täysin käyttökelpoisen blenderin, mutta tulipahan nähtyä mitä se on syönyt näiden kuukausien aikana (tai pikemminkin mitä se ei ole syönyt). Tilasin uuden Nuden Beautyblenderin Beauty Baysta. Toivottavasti se saapuu pian. Sillä aikaa käytän vanhan blenderini puolikkaita meikkivoiteen levittämiseen.

8 kommenttia:

  1. Pesu on kyllä ensiarvoisen tärkeää, eikä sitä pesua kannata jättää seuraavaan päivään niin kuin monet tekee vaan pestyä heti käytön jälkeen. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin on. :) Multa meinasi unohtua blenderin peseminen jos en pessyt sitä heti käytön jälkeen, joten otin tavakseni pestä sen heti meikkivoiteen levityksen jälkeen ja sitten jatkaa paklaamista.

      Poista
  2. Mulle näiden meikkisienten huono puoli on pesun unohtaminen / laiskuus, pitäisi varmaan kurkata mitä oma sieni sisältää :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toivottavasti sieltä ei löydy mitään elollista! :) Välillä mua ottaa päähän se pesurumba, mutta tykkään blenderistä niin paljon, että kestän sen. :D

      Poista
  3. Tuo palasaippua on kyllä todella hyvä ja kätevä :) Sain tosta pienemmän version kaupan päälle Beauty Bayltä tilauksen yhteydessä ja aion taatusti ostaa tosta ton täysikokoisen version sitten kun toi loppuu!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mäkin aion ehdottomasti jatkaa tuon palasaippuan käyttöä.

      Poista
  4. Huh, ihan jännitti lukea tätä, kun aiemmin on nähnyt monenlaisia halkaistuja sisältöjä netissä. :D Onneksi ei löytynyt mitään!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mua taas jännitti halkaista Beautyblender, koska pelkäsin mitä kaikkea siellä pesii. Onneksi ei ollut mitään (ainakaan silmin nähtävää). :)

      Poista