torstai 7. huhtikuuta 2016

Hiuskriisi!

En ole ikinä ollut erityisen innostunut hiustenlaitosta. Hiukseni ovat olleet lapsuuden jälkeen aina joko keskipitkät tai pitkät. Olen ollut blondi ja brunetti. Värjäsin useita vuosia hiuksiani blondiksi, mutta lopetin jossain vaiheessa, koska olen todella laiska kampaajalla kävijä (puhumattakaan siitä, että hiusteni kunto alkoi kärsiä).

Olen aina tykännyt pitkistä hiuksista. Minulla oli hiustenpidennykset vuosituhannen vaihteessa, mutta jaksoin pitää niitä vain kuukauden.. Sinne meni rahat kuin kankkulan kaivoon. Tulipahan kokeiltua. En ole sen jälkeen haikaillut minkäänlaisten pidennyksien perään, en hiusten, enkä ripsien. Viime vuosina hiusteni väriä voisi kuvailla sanoin dirty blonde. Olen käynyt silloin tällöin raidoittamassa hiuksiani.

Tajusin vähän aikaa sitten, että olen käynyt kampaajalla viimeksi melkein VIISI kuukautta sitten!! Ja sen kyllä huomaa! Latvat ovat menneet ihan kamalannäköisiksi. Enää hiuksiini ei auttanut edes ponnari, vaan nuttura tai kihartaminen oli ainoa keino piilottaa karseat latvat. HIUSKRIISI!
 
Monet ihmiset rentoutuvat kampaajalla, mutta minulle se on mukavimmillaankin jotenkin epämiellyttävää.. Ärsyttää toljottaa omaa peilikuvaa pari tuntia tai lukea tylsiä naistenlehtiä. Minun on kuitenkin pakko käydä kampaajalla noin kolmen kauukauden välein, sillä hiusteni latvat menevät nopeasti huonoon kuntoon. En ole luonteeltani mikään räväyttäjä, en varsinkaan hiusasioissa. Joskus olen saanut aikaan hiuskriisin pelkästään latvojen tasaamisesta.

Ennen ja jälkeen.

Tällä kertaa minun olisi pitänyt leikkauttaa latvaa kunnolla pois. Kampaajani tietää etten halua luopua pituudesta, joten hän leikkasi todella varovaisella kädellä. Enemmänkin olisi saanut lähteä.


Päivitin hiusvärini vähän punertavammaksi. Ennen ja jälkeen-kuvissa värieroa tuskin näkee, kiitos rengasvalon kirkkauden. Otin eilen illanhämärässä kännykällä oikeanpuoleisen kuvan, jossa värjäyksen tulos näkyy paremmin. Olen todella tyytyväinen tähän lookkiin, ei hiuskriisistä tietoakaan. :)

Ennen ja jälkeen.

6 kommenttia:

  1. Hyvältä näyttää! Yleensä jo pienet muutokset piristävät, kun on kyse hiuksista :) Mä kärsin myös ajoittain hiuskriisistä, kun en yhtään tiedä mitä tekisin näiden kanssa. Oon koko pienen ikäni halunnut pitkät, blondit hiukset ja vihdoin mulla on parisen vuotta tällaiset ollut. Nyt kuitenkin haluaisin näihin jotain muutosta, mutta en vain yhtään tiedä mitä :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. :) Mulla on monesti fiilis, että haluan tehdä hiuksilleni jotain erilaista. Sen muutaman kerran kun olen vähän räväyttänyt, niin lähes heti mua on kaduttanut. Esimerkiksi otsatukan leikkaus. Ei sopinut mulle yhtään. :D

      Poista
  2. Uusi hiusvärisi on kyllä kaunis! :) Mäkään en erityisemmin nauti kampaajalla käymisestä ja kaiken lisäksi se on kallista puuhaa :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kehuista. :) Kyllähän kampaajalla käynti on aika kallista. Mä olen löytänyt hyvän kampaajan, jonka hinnat eivät ole sieltä korkeimmasta päästä.

      Poista
  3. Hyvältä näyttää :)Itsekin käyn parturissa tosi harvoin ja kun käyn niin se on aina "muuttumisleikki". :)

    VastaaPoista