keskiviikko 3. helmikuuta 2016

Päivän meikki sata vuotta vanhalla Diorilla

Uhkasin tehdä tässä kuussa vain värikkäitä meikkejä, eli yksistään käytettynä ruskean ja harmaan sävyt ovat pannassa. Saa nähdä jääkö tämä ainoaksi päivän meikki-postaukseksi tässä kuussa. Kaivelin arkistojen kätköistä Diorin luomiväripaletin, sävyn nimi on Topaz. Saatoin ehkä hieman liioitella otsikossa. Tämä taitaa olla noin 11-12 vuotta vanha paletti... Mitenkäs pitkään luomivärit säilyivätkään käyttökelpoisina?!


Kuten kuvasta näkyy, en ole kovinkaan paljon käyttänyt tätä palettia. Kullertavan kellertävää sävyä olen pyyhkäissyt vain vähän pinnalta. Vihreä on päässyt ahkerimpaan käyttöön. Kun ostin tämän, luulin että luomivärinapit ovat ihanan shimmerisiä, mutta niissä olikin vain ohut pintahohde ja sitten tuli esiin perusluomiväri. Voi sitä pettymystä. Ehkä siksi tämä on jäänyt niin vähälle käytölle. Olisiko ehkä pitänyt tutustua testeriin...


Käytin kullertavaa sävyä silmän sisänurkkaan ja liikkuvalle luomelle vihreää. Luomivaossa ja ulkonurkassa Urban Decayn Naked 2-paletin sävy Busted. Alaluomella vihreän luomivärin ja ruskean kajalin yhdistemä.


Tässä on kaunis pahviloota tuttuun Dior-tyyliin. Ihme kun se on vielä tallessa. Takakannesta löytyy myös suomea:  Jalokivirasia, sisällä luomiväri. Harmi, kun ei ollut jalokiveä.





Meikkivoide: Shiseido Perfect Refining Foundation (very light ivory)
Irtopuuteri: Lumene Translucent
Rajaus: L'Oreal Super Liner (brown)
Ripset: L'Oreal Volume Million Lashes Feline (black)
Kulmat:Rimmel Eyebrow Pencil (hazel) & Isadora Perfect Brows (brown)
Poskipuna: Rimmel Lasting Finish Blush (pink rose)
Huulet:  Essence Lasting Lipliner (lovely frappuccino)& Art Deco Perfect Color Lipstick (103&105)



Luomiväri varisi jonkin verran levitettäessä. Johtuneeko se sen iästä vai jostain muusta. En tiedä. En yhtään muista miten tämä käyttäytyi uutena. En vieläkään lämmennyt oranssille sävylle, mutta vihreästä tykkään.

Onko sinulla vuosia vanhoja meikkejä, joita käytät vielä?

6 kommenttia:

  1. Oikein sievä meikki :) onhan mulla vanhoja luomivärejä..ehkä jotain 10 v luokkaa. Kyllä mä käytän niitä eikä niissä ole koostumus muuttunut yhtään. Puhun puuterimaisista :) on mulla vanhoja voidemaisiakin mutten ole huomannut niisäkään mitään muutosta. Mutta niiden kanssa olen tarkempi :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. :) Hyvä että meitä löytyy muitakin.:D Mulla vanhat voidemaiset luomivärit ovat menneet ihan kököksi, joten en käytä niitä enää.

      Poista
  2. Nätin näköinen meikki :) Mun vanhin meikki taitaa olla 7-8 vuotta vanha aurinkopuuteri :D Ja vieläkin siinä on puolet jäljellä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. :) Jotkut meikit vaan kestää ja kestää.

      Poista
  3. Mulla on kyllä vanhojakin, vanhimmat taitaa täyttää jo 20v, mutta ne ovat just puuterimaisia luomivärejä tai poskipunia. Hieno meikki :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Mä olen heitellyt vanhimpia meikkejä pois, mutta tällaisia kalliimpia en todella heitä pois (paitsi jos ovat pilalla...tai noh, on mulla kasa vanhaksi menneitä huulipunia, joita en aio hävittää).

      Poista