perjantai 5. helmikuuta 2016

Hutiostokset

Silloin tällöin tulee ostettua tuotteita, jotka osoittautuvat pettymyksiksi perusteellisesta taustatyöstä huolimatta. En usko että hutiostoksilta voi välttyä kukaan. Kaikista pahiten kirpaisevat hinnakkaat ja hehkutetut tuotteet, jotka eivät toimi odotusten mukaan. En todellakaan ole sellainen, joka kokeilee tuotetta, huomaa ettei se toimi ja heittää sen menemään. Yritän aina saada tuotteen toimimaan keinolla tai toisella. Joskus sekään ei riitä. Tässä pieni lista tuotteista, joiden ostamista kadun.

Disclaimer: Ethän loukkaannu, jos listaltani löytyy joku suosikkituotteistasi. Joillekin nämä voivat sopia, minulle ei.


Anastasia Beverly Hills, Brow Wiz

Anastasian kulmakynä on jo lähes kulttiklassikon asemassa. Tätä kehuvat kaikki: Youtuben kauneusgurut, kauneusbloggaajat, kosmetiikkamyyjät, tavalliset kaduntallaajat. Miksi sitten minä olen alkanut kaipaamaan Rimmelin kulmakynää? Tässä syy:




Swatchkuvan kaksi vasempaa viivaa näyttävät kissan raapaisuilta. Olisivatkin. Ylimpänä olevaa viiva varten vetäisin kynää 5 kertaa, keskimmäistä 10 kertaa ja alimpaa 15 kertaa! Tämän käyttäminen sattuu! Kaiken sen hahkutuksen jälkeen olen todella pettynyt Brow Wiziin. Harmitusta lisää se, ettei kyseessä ole mikään halpistuote. Yritän vielä saada tämän toimimaan. Pehmenisikö se föönilla? Joskus eri sävyiset tuotteet toimivat eri tavoin. Minun sävyni on taupe. Voisiko minulla olla maanantaikappale? Miten teidän muiden Wizit toimii?


Rimmel Lasting Finish 25 h Foundation with Comfort Serum

Halusin ostaa hyvän markettimeikkivoiteen. Googlailin, luin blogeja, katsoin Youtubea. Joka paikassa kehuttiin tätä tuotetta. Oli aikamoinen pettymys, kun tajusin että tämä vaan ei toimi minulla. Se jättää kasvoni inhottavan tahmaiseksi. Olen yrittänyt levittää tätä kaikin mahdollisin tavoin, mutta kun ei toimi, niin ei toimi.




Maybelline Eye Studio Quad luomiväri, sävy Smoky Star 

Swatchkuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa. Luomiväri on koostumukseltaan todella kuivaa, varisevaa ja vähäpigmenttistä. Minulla on toinenkin Eye Studio-luomiväri, sävyltään Natural Smokes. Se oli ihan ok pigmenttien osalta, mutta värinapit lohkeilivat todella helposti. Ei jatkoon. 



Nyx Tame & Frame Tinted Brow Pomade

Nyxin Tame & Framea on myös kehuttu Youtubessa. Minulla tämä ei toimi. Se on jotenkin liian tahmaista mömmöä. Todennäköisesti sävykin on mulle väärä. Olen aiemmin käyttänyt puuterimaista kulmaväriä ja kynää. Ehkä en vain osaa käyttää tätä. Joka tapauksessa kadun tämän ostamista.



L'Oreal Studio Secrets Smoothing Resurfacing Primer

Taas jälleen kerran olin langennut muiden hehkutukseen. Tämän piti olla täydellinen pohjustusvoide. Itselläni Studio Secrets ei vaan toiminut. Se rullaantuu pois kun laitan meikkivoidetta. Olen käyttänyt tätä päivinä jolloin en halua meikata, mutta haluan että iho näyttää vähän tasaisemmalta. Sellaiseen käyttöön voin tätä suositella, mutta en meikkivoiteen alle.



Zoeva 127 Luxe Sheer Cheek ja Duroy poskipunasivellin

Olen kuulut, että Zoevan siveltimissä on hyvä hinta-laatusuhde. Ainakin tämän siveltimen kohdalla laatu on hävinnyt jonnekin. Zoevan sivellin on liian.. löysä. Karvat rupesivat repsottamaan jo ensimmäisen käyttökerran jälkeen. 

Duroyn siveltimessä on sisäänpainuva ominaisuus. Kätevä ottaa mukaan matkalle. Siis jos vain pitäisin siitä. En pidä Duroyn siveltimestä, koska karvat ovat kuin muovisia, karheita koiran karvoja. Kamalan tuntuinen sivellin. Yök.

 Max Factor huulipunat

Viimeisenä hutiostoslistallani ovat Max Factorin huulipunat. En haluaisi laittaa näitä tälle listalle. Mielestäni nämä ovat todella kauniita, minulle sopivia sävyjä. Huulipunan hylsy on hieno, josta näkee kätevästi mikä sävy on kyseessä. MUTTA.. En kestä itse huulipunan tuoksua, vai pitäisikö sanoa hajua. En osaa kuvailla sitä, mutta joku siinä on, joka aiheuttaa minulle päänsärkyä ja ällötystä. Näistä ostoksista opin sen, että vaikka sävy olisi kuinka kaunis, kannattaa nuuhkia ennen ostopäätöstä. Se keino ei tietenkään toimi netistä tilattaessa..

Vasemmalla sävy 740 Pashmina, oikealla sävy 730 Flushed Fuchsia.


Onko sinulla joitain näistä tuotteista? Mitkä ovat pahimpia hutiostoksiasi?

10 kommenttia:

  1. Mielenkiintoinen postaus, oon itsekin joskus tehnyt vastaavia :) Oi ei, tilasin juuri itselleni ton Anastasia Beverly Hillsin Brow Wizin! Sitä on tosiaan hehkutettu ihan älyttömästi, joten saa nähdä mitä itse tykkään siitä. L'Oréalin primeri ei toiminut mullakaan, en tosin koskaan edes ostanut täysikokoista tuotetta, mutta pienistä näytepakkauksista tota tuli testattua.

    Mun yksi pahin hutiostos, mikä oikeasti on jäänyt harmittamaan, on Urban Decayn geelirajaus. En oo koskaan törmännyt yhteenkään geelirajausväriin, joka on niin tönkköä kuin toi oli. UD:n tuotteet on muuten olleet kaikki ihan huippuja, mutta toi oli ihan valtava pettymys ja lensi vuoden alussa roskiin. Monet kerrat koitin sitä käyttää, mutta ei siitä vaan tullut mitään eikä rajausjälki ollut kaunis.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä veikkaan että mun Brow Wizissä on jotain vikaa... Tai sitten mussa on vikaa. En usko että sitä hehkutetaan ihan turhaan. Kerro sitten mitä tykkäsit. Kiitos tuosta UD-vinkistä. Pitää muistaa olla ostamatta sitä. :)

      Poista
  2. Minun Brow wiz on pehmeä, yhdellä vedolla tulee hyvin väriä. Ei ole ollenkaan kova. Voisiko sun kynässä olla sitten jotain vikaa? Itsekin vihaan liian kovia meikkikyniä joita saa raastaa ihoa vasten :/ Rimmelin meikkivoiteesta odottaa valkokorkkinen versio, toivottavasti on hyvä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Harmi kun mulla ei ole enää kuittia Brow Wizistä.. Jotkut huultenrajauskynät ovat myös sellaisia ihoa raastavia. Rimmeliä monet kehuu, mut mun iholle se ei vain sopinut.

      Poista
  3. Mulla on ollut tuo Maybellinen nelikko ja L'Orealin pohjustaja. Lorkku ei kans mulla toiminut yhtään, mutta Maybellinet on olleet ihan ok ja mulla on niitä useampiakin eri sävyjä. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on varmaan ollut noista Maybellineistäkin jotkut maanantaikappaleet. :(

      Poista
  4. En ole kokeillut vielä Anastasian kulmatuotteita, mutta suunnitelmissa olisi. Tulee kyllä mieleen, että sinun kappaleessa olisi jotain vikaa :( Jos tuote on oikeasti noin huono, niin eihän se voi olla niin hypetetty. Voihan se toki olla, että juuri tuossa Taupe-sävyssä on koostumuksessa jotain erilaista. Mun olisi myös tarkoitus jossain kohtaa ostaa tuo sama kynä samassa värissä. Kirjoittelen sitten, että miten kävi :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Totta, jos kaikki Brow Wizit olisivat tuollaisia, enpä usko että niitä kehuttaisiin. Ajattelin kokeilla seuraavaksi sävyä soft brown. Jos se on p**ka, en enää ikinä osta mitään Anastasiaa! :D Kerro sitten miten sun kävi taupen kanssa. :)

      Poista
  5. Mäkin ajattelin vähän tutustua nuihin Anastasian tuotteisiin kun seuraavan kerran käyn kaupungissa. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kicksissä Brow Wiz maksaa 25 €, BeautyBayssa 17,50 €. BeautyBayssa saa ilmaisen toimituksen yli 20 € tilauksissa. Tietty Kicksissä voi testailla tuotteita... Just saying. :)

      Poista