sunnuntai 21. helmikuuta 2016

Feikki Urban Decay-paletti?!?

Tilasin muutama viikko sitten Urban Decayn Vice 4 paletin Feel Uniquesta. Kun hain Viceni postista, huomasin että saamani paletin kohokuvionti on erivärinen kuin mitä muistin nähneeni netissä. En kiinnittänyt asiaan sen enempää huomiota. Ajattelin vain että sateenkaarenvärit tulevat esiin tietynlaisessa valossa tai salamavalokuvauksella. Tein paletista myös postauksen. Kuvia ottaessani tajusin, että vaikka katson Viceä missä valaistuksessa tahansa,  tai otin kuvia salamalla ta ilman, kuviointi pysyi kultaisena.

Vasemmalla minun palettini, oikeanpuoleinen kuva Feel Uniquen nettisivuilta.

Aloin epäillä, että palettini olisi väärennetty. Googletin Vice 4:ä kaikilla mahdollisilla hakusanoilla. Joissain kuvissa paletin kannen sana Vice oli vihreä tai violetti, mutta en löytänyt kuvaa yhdestäkään samanlaisesta paletista kuin minulla on. Googletin myös Feel Uniqueta, mutta en löytänyt mitään tietoa, että siellä myytäisiin feikkimeikkejä. Feel Unique vaikuttaa täysin luotettavalta nettikaupalta ja kun tarkastelin palettiani, se ei näyttänyt mitenkään feikiltä, mitä nyt kannessa väärä väri.


Minua alkoi harmittaa ja ärsyttää, ettei palettini näytä siltä miltä sen pitäisi näyttää. Toki joku voisi sanoa että tärkeintä on, mitä paletin sisältä löytyy, eli luomivärit. Mutta. Jos ostan yli 50 euron paletin, haluan että se on juuri sellainen kuin pitääkin, eikä mikään maanantaikappale. Edelleen harmittaa Anastasian Brow Wiz, joka on ihan p***a, mutta en voi tehdä siitä reklamaatiota, koska minulla ei ole enää kuittia.

Laitoin viestin kuvan kera Feel Uniquelle. Sieltä tuli samana iltana vastaus. Todella nopeaa asiakaspalvelua! Vastauksessa ei otettu mitenkään kantaa, miksi kansi näyttää erilaiselta. Siinä luki että "tuote lähti meiltä täysin ehjänä, se on todennäköisesti rikkoutunut kuljetuksen aikana". Selvä!

Feel Unique yllätti minut täysin ja he tarjosivat hyvitystä tuotteesta. Sain valita kolmesta vaihtoehdosta:
  1. Rahat takaisin
  2. Hyvitys lahjakortin muodossa
  3. Uusi samanlainen tuote tilalle 
Valitsin vaihtoehdon nro. 2. Tuli todella hyvä mieli tuollaisesta asiakaspalvelusta ja hyvityksestä. Nyt minua ei enää haittaa, vaikka paletin kansi ei näytäkään siltä miltä pitäisi. Olin varma että vastaus olisi ollut tyyliin "ei siinä mitään vikaa ole, lopeta valittaminen".

Täydet pisteet Feel Uniquelle! Aion tilata kosmetiikkaa sieltä jatkossakin. Hmm, mihinköhän käyttäisin lahjakorttini..

10 kommenttia:

  1. Kuulostaa kyllä tositosi omituiselta :O Ja siis se, ettei sieltä kommentoitu mitenkään sitä, että toi on ulkoasultaan tosiaan ihan erilainen kuin tuotekuvassa, on mun mielestä erityisen hämmentävää :D Eihän se, että se olisi jollain tavalla rikkoutunut kuljetuksessa mitenkään selitä sitä, että toi on ihan eri värinen? No, toivottavasti kyseessä on tosiaan ihan vaan joku maanantaikappale ja ne värit ovat jääneet jostain syystä pois tosta, eikä kyseessä ole mikään feikkituote! Vähän vaikea uskoa, että olisi feikki kun en oo mäkään koskaan kuullut feeluniquesta mitään tollasta.

    Hyvä, että asiakaspalvelu kuitenkin pelasi noin hyvin! Mä itse asiassa tilasin perjantaina ton samaisen paletin itselleni, joten odottelen mielenkiinnolla minkä värinen paletti mulle tulee.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Feel Uniquen vastaus oli sellainen geneerinen vastauspohja, jolla ne vastaavat jokaiselle, joka tekee reklamaation jostain tuotteesta. Ihan ymmärrettävää noin isolle firmalle. Laita sitten postausta omasta Vicestäsi. :)

      Poista
  2. En kyllä usko FU:n myyvät feikkiä mutta varma en tietysti voi olla. Kiva että kuitenkin asiakaspalvelu toimi ja tapauksesta jäi hyvä mieli :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En minäkään usko että se on feikki. Mutta tosiaan, mistä sen voi tietää! :)

      Poista
  3. Aina voi valittaa vaikka ei olisi kuittia, jos tuotteessa on jotakin vikaa. Jälleenmyyjällä on velvollisuus selvittää tilanne ja hyvittää vika ilman kuittiakin! Eli jos se Brow Wiz harmittaa edelleen, niin reklaa menemään vaan ☺️
    -Emsku

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nyt kun olen päässyt reklamoinnin makuun, niin ehkä Brow Wizistäkin voisin valittaa. :D

      Poista
  4. Tää on kyllä tosi jännä, varmaan just joku valmistusvirhe. Onneks sait ees jotain hyvitystä! Ja pääasiahan se et sisältö on priimaa, en myöskään usko et Feelunique feikkejä myis :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näin se on. Ensin mulle tuli sellainen perisuomalainen tunne, että ei tällaisesta saa valittaa, mutta onneksi pääsin sen tunteen yli. :)

      Poista
  5. Nyt vasta luin tän! :o Tota todella omituinen vastaus, joka ei kyllä yhtään herätä luottamustani tuota nettikauppaa kohtaan. En ole kuin pari kertaa tilannut sieltä, käytän enemmän muita kauppoja. Valmistusvirhe on ainoa mikä tulee mieleen, jos ei ole feikki. Mä ehkä ottaisin suoraan vielä UD:hen yhteyttä ja ilmoittaisin asiasta, että ostit ko. kaupasta tuon ja se näyttää tuolta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En jaksa uskoa että tuo olisi feikki. Varmasti vain valmistusvika. Luulen että noin ison nettikaupan on vaan helpompi laittaa tollainen vastaus, kuin alkaa tutkimaan missä mättää. Feelunique vaikuttaa ihan luotettavalta nettikaupalta. UD:hen otin yhteyttä, mutta niiden vastauksessa kysyttiin vain mun tilausnumeroa (siis UD:n nettikauppaan), vaikka olin selostanut koko tapahtuneen. Päätin antaa asian olla.

      Poista